شروع مسافرگیری در ایستگاه 250 میلیارد تومانی قطار شهری تبریز

به گزارش وبلاگ دانشگاه، سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز گفت:ایستگاه 14 خط یک متروی تبریز با هزینه کرد 250 میلیارد تومان تکمیل شد و از امروز شاهد مسافرگیری در این ایستگاه هستیم.

شروع مسافرگیری در ایستگاه 250 میلیارد تومانی قطار شهری تبریز

آقای وحیدکیا با بیان اینکه صداقت و شفافیت در انجام پروژه ها و اطلاع رسانی صحیح به شهروندان مورد تاکید شهردار تبریز است، گفت: نصب روزشمار در پروژه ها برترین راه چاره برای تسریع روند اجرای پروژه های عمرانی است.

آقای وحیدکیا اظهار کرد: عملیات عمرانی پروژه ایستگاه 14 خط 1 متروی تبریز در موعد مقرر به سرانجام رسید و خوشبختانه با کوشش شبانه روزی دست اندرکاران شاهد اتمام این پروژه و شروع مسافرگیری در آن هستیم.

وی ادامه داد: بر این اساس امروز دومین وعده ناوگان حمل ونقل شهری مبنی بر اتمام پروژه ایستگاه گازران با کوشش های مجموعه سازمان، پیمانکاران، مشاوران، تکنسین ها و کارگران عملی شد.

آقای وحیدکیا یادآور شد: پیش تر ایستگاه لاله مطابق روز شمار و حتی چهار روز زودتر از موعد مقرر سرانجام یافته بود.

وی با بیان اینکه ایستگاه گازران با زیربنای 13 هزار متر مربع و با دسترسی شمالی و جنوبی به اتمام رسیده است، از هزینه کرد بالغ بر 250 میلیارد تومان در این ایستگاه اطلاع داد و اضافه کرد: هزینه های کل ایستگاه با احتساب پله برقی ها، آسانسورها، سیستم LPS، RS و دیگر تجهیزات به کار رفته بالغ بر 250 میلیارد تومان است.

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز، گفت: این ایستگاه در عمق 25 متری از سطح خیابان و به دلیل بالا بودن سطح آب های زیر زمینی و مجاورت با ساختمان های قدیمی با کار مهندسی دقیق و تخصصی اجرا شده است.

آقای وحیدکیا از بکارگیری پنج هزار تن میلگرد در این پروژه اطلاع داد و اضافه کرد: در این ایستگاه 12 کیلومتر سازه نگهبان به صورت شمع مسلح و پلاستیک برای آب بندی اجرا شده است.

وی مقدار بتن ریزی در ایستگاه 14 خط یک متروی تبریز را بیش از 40 هزار متر مکعب اعلام نمود و گفت: بالغ بر 28 هزار متر مربع قالب بندی سازه، 72 هزار متر مکعب خاکبرداری، پنج هزار متر مربع سنگ کاری و سه هزار و 300 متر مربع کاشی کاری در این پروژه صورت گرفته است.

آقای وحیدکیا اعلام کرد: این ایستگاه با سکوی جزیره ای با بهره گیری از توان معماران متخصص به صورت معماری ایرانی طراحی و اجرا شده است.

وبلاگ دانشگاه آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شروع مسافرگیری در ایستگاه 250 میلیارد تومانی قطار شهری تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مسافرگیری در ایستگاه 250 میلیارد تومانی قطار شهری تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید