جزیره کورفو در یک نگاه

به گزارش وبلاگ دانشگاه، جزیره کورفو در کشور یونان واقع شده است و با اسطوره های یونانی و جاذبه های متعدد پیوند خورده است. منطقه کاسیوپی، صومعه پالئوکاستریتسا و کاخ آشیلیون از دیدنی های کورفو به شمار می فرایند.

جزیره کورفو در یک نگاه

جزیره کورفو (Corfu Island) که با نام کرکیرا نیز شناخته می گردد، دومین جزیره بزرگ از استان جزایر ایونی در کشور یونان، قاره اروپا است. این جزیره که در شمال غربی یونان و 500 کیلومتری از آتن قرار گرفته است، شامل آگیوس جورجیوس، آشیلیو، ماتراکی و چندین شهر دیگر می گردد.

جمعیت جزیره کورفو بیش از 102 هزار نفر و مساحت آن نزدیک به 610 کیلومتر مربع است. بیشتر ساکنان کورفو را مسیحیان ارتدوکس تشکیل می دهند و کاتولیک ها، یهودیان و مسلمانان در اقلیت قرار دادند. زبان رسمی کورفو، یونانی است.

کورفو در کنار دیگر شهرهای کشور یونان، تحت حکومت مرکزی اداره می گردد. حکومت مرکزی از نوع جمهوری است. در راس دولت نخست وزیر قرار گرفته است که به همراه دیگر وزیران، هیئت وزرا را شامل می شوند. رئیس جمهور نیز در راس حکومت قرار می گیرد و انتخاب او به وسیله نمایندگان مجلس یونان صورت می پذیرد.

از آنجا که جزیره کورفو همیشه حملات و محاصره های امپراطوری عثمانی را دفع می کرد، به عنوان محافظی برای کشورهای اروپایی در برابر عثمانی ها شناخته شد. ونیزی ها نیز با استفاده از ساختار استحکامات کورفو توانستند پیشرانی عثمانی ها را در دریای آدریاتیک به عقب برانند. اما خاتمه جزیره کورفو در جنگ های ناپلئونی به وسیله نیروهای انگلیسی اشغال شد. این جزیره در سال 1864، تحت معاهده لندن دوباره به خاک یونان پیوست و در سال 2007، قسمت قدیمی شهر کورفو در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

آب و هوای کورفو مدیترانه ای به شمار می رود؛ تابستان هایی داغ، مرطوب و بدون باران، و زمستان هایی معتدل و نمناک دارد. میانه دمای هوا در طول سال از 11.7 تا 21.8 درجه سانتی گراد تغییر می نماید و میانگین بارش سالانه، 1,097 میلی متر برآورد شده است.

فرودگاه بین المللی کورفو در فاصله 2 کیلومتری جنوب شهر کورفو قرار گرفته است و در آن پرواز هایی فصلی از/ به دوبلین، ایروان، وین، میلان، بروکسل، آمستردام، زوریخ و بسیاری از مقاصد داخلی و خارجی دیگر برقرار است. با استفاده از کشتی، می توان مستقیما به شهرهای باری و ونیز در ایتالیا، سارانده در آلبانی و پاترا در یونان دسترسی داشت. برای جابجایی های درون شهری اتوبوس های عمومی، تاکسی و دوچرخه مناسب هستند.

زیتون، صنایع دستی چوب زیتون، رومیزی های دست دوز، کمپوت و مربا از سوغاتی های کورفو به شمار می فرایند.

از محبوب ترین دیدنی های کورفو می توان موزه کازا پارلانت (Casa Parlante Museum)، ساحل پورتو تیمونی (Porto Timoni beach)، پناهگاه الاغ کورفو (Corfu Donkey Rescue)، ساحل گاردنوس (Gardenos Beach)، قلعه آنجلوکسترو (Angelokastro)، منطقه کاسیوپی (Kassiopi)، کلیسای سنت اسپایریدون (St. Spyridon Church)، تخت قیصر (Kaisers Throne)، موزه هنر آسیایی کورفو (Museum of Asian Art of Corfu)، بخش قدیمی شهر کورفو (Corfu Old Town)، صومعه پالئوکاستریتسا (Monastery of Paleokastritsa)، ساحل پالئوکاستریتسا (Paleokastritsa Beach) و قبرستان بریتانیایی ها (British Cemetery) را نام برد.

دیگر دیدنی های کورفو شامل آکواریوم کورفو (Corfu Aquarium)، قلعه قدیمی (Old Fortress)، قلعه تازه (New Fortress)، صومعه ولاچرنا (Vlacherna Monastery)، پارک آبی آکوالند کورفو (Aqualand Park Corfu) و کاخ آشیلیون می گردد.

منبع: کجارو / tripadvisor.com / belmare.gr / wikitravel.org / en.wikipedia.org

به "جزیره کورفو در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره کورفو در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید