دسترسی به پارک ژوراسیک و میدان بهرود بدون ترافیک

به گزارش وبلاگ دانشگاه، دسترسی شهروندان به مراکز تجاری و تفریحی، به ویژه پارک ژوراسیک و هتل اسپیناس در حوالی میدان بهرود با ساخت پل شقایق آسان تر می شود.

دسترسی به پارک ژوراسیک و میدان بهرود بدون ترافیک

به گزارش وبلاگ دانشگاه، شهردار منطقه2 در این باره گفت: ساخت پل شقایق با هدف بهبود و تقویت شبکه های ارتباطی درون شهری و ساماندهی ترافیک میدان بهرود، از سال گذشته شروع شده است. باتوجه به اینکه میدان بهرود، به دلیل وجود مراکز تفریحی، تجاری و همچنین پارک ژوراسیک، هتل اسپیناس و... با حجم سفرهای شهری روبرو بوده و همین مسئله بارترافیکی این محدوده را افزایش داده است.

مهدی صالحی اضافه کرد: پل شقایق پس از انجام طرح های مطالعاتی و کارشناسی شده، با هدف توزیع صحیح بار ترافیکی میدان بهرود، بلوار شقایق، خیابان ایثارگران شمالی و بزرگراه یادگار امام(ره) شروع شد و با ساخت آن بلوار شقایق به خیابان ایثارگران متصل می شود. درحالی که اکنون شهروندان برای رسیدن به میدان بهرود و مجتمع های تجاری و تفریحی مانند فروشگاه شهروند، پارک ژوراسیک، آدرنالین پارک، هتل و... مجبورند از طریق بلوار پیام تردد کنند.

او با بیان اینکه با ساخت پل تردد شهروندان آسان تر و بخشی از مسائل ترافیکی محدوده کاهش می یابد گفت: پل شقایق به طول 30 متر و عرض 33 متر بر روی کانال بهرود طراحی شده است که حاضر عملیات حفاری و اجرای کلیه شمع های پل و خاکبرداری رمپ های ورودی پل به به پایان رسیده است و با توجه به پیشرفت 60 درصدی امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

شهردار منطقه2 ادامه داد: در ساخت این پل 18 شمع 24 متری با قطر یک متر و 20 سانتی متربرای ساخت عرشه، 1430 مترمکعب بتن، 290 تن میلگرد برای ساخت عرضه ها و شمع ها استفاده شده است و روان سازی ترافیک، کاهش آلودگی هوا، ارتقای رفاه عمومی و کیفیت زندگی شهری و در نهایت آرامش و رضایتمندی شهروندان از تأثیرات ترافیکی و اجتماعی پروژه خواهد بود.

نقشه ساخت پل شقایق

منبع: همشهری آنلاین

به "دسترسی به پارک ژوراسیک و میدان بهرود بدون ترافیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دسترسی به پارک ژوراسیک و میدان بهرود بدون ترافیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید