علت فرصت سوزی گردشگری کشور در نمایشگاه های خارجی

به گزارش وبلاگ دانشگاه، خبرنگاران : نوع معرفی کشورها در نمایشگاه های خارجی در ورود و جذب توریست بسیار موثر است اما ما در این مورد اقدام یا برنامه ریزی درستی انجام نداده و فرصت های توریستی را از دست داده ایم.

علت فرصت سوزی گردشگری کشور در نمایشگاه های خارجی

به گزارش ایلنا، رضا خادم الرضا (عضو هیئت مدیره شرکت هواپیمایی ارس) در حاشیه نمایشگاه بین المللی تی. تی. جی که در شهر ریمینی ایتالیا درحال برگزاری است، گفت: حضور پررنگ ایران به منظور روند بهبود و توسعه ایران و بخش خصوصی در نمایشگاه های بین المللی در کنار حمایت های بخش دولتی و خصوصی می تواند یاری های موثری داشته باشد تا موقعیت ها و ظرفیت های ایران شناخته و معرفی گردد.

وی با بیان اینکه متاسفانه از ظرفیت های توریستی خود اعم از هتل ها و سایر ظرفیت ها در این نمایشگاه استفاده نمی کنیم و این خود نقطعه ضعف مهم ما است، گفت: از نقاط مثبت این نمایشگاه این است که بسیار تخصصی است و احتیاج به حمایت های بیشتر و جدی تری دارد. بنابراین اگر حمایت ها از شرکت های بیشتر در درازمدت وجود داشته باشد می تواند یاری های بسیار موثری برای شرکتهای توریستی حاضر در نمایشگاه به منظور معرفی ایران به عنوان نقطه توریستی باشد.

خادم الرضا با اشاره به 10 شرکت ایرانی حاضر در نمایشگاه، اضافه کرد: شرکت کانون اتومبیلرانی به عنوان یک شرکت پرظرفیت در اتومبیلرانی در نمایشگاه حضور دارد و شرکت ارس نیز یکی از شرکت های قوی در این رابطه است که توانسته در این نمایشگاه حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر بتوان عوامل حضور توریستان را تسهیل کرد خروجی ما بسیار متفاوت خواهد بود. اگر بتوان ایران هراسی که برای کشور ایجاد شده را با حضور در نمایشگاه های خارج از کشور از بین برد، می توان نگاه دیگر کشورها را نسبت به ایران تعدیل و مثبت نمود.

عضو هیئت مدیره شرکت هواپیمایی ارس گفت: باید ظرفیت های موجود در کشور را شناسایی و به تمام جهان معرفی کرد و این مسئله می تواند با ورود توریستان از بین رود و ایران هراسی را کمرنگ کند اما به علت بودجه کمی که برای این مسئله در نظر گرفته شده، نمی توان در نمایشگاه های خارجی به این موضوع توجه ویژه ای نمود.

وی با اشاره به شعار جهانی جهانگردی مبنی بر ایجاد نگاهی نو در توریستی گفت: نوع معرفی کشورها در ورود و جذب توریست بسیار موثر است اما ما در این مورد اقدام یا برنامه ریزی درستی انجام نداده و فرصت های توریستی را از دست داده ایم.

وی در خاتمه اضافه کرد: در نمایشگاه های توریستی همه به صورت تخصصی و حرفه ای فعالیت می نمایند به همین علت استقبال از آن بسیار زیاد است اما به علت اینکه در غرفه های ایرانی عوامل توریستی نسبت به گذشته ضعیف تر عمل می نمایند استقبال از آن به نسبت سایر کشورها بسیار کمتر است. امیدواریم که بتوانیم با حمایت ویژه وزارت میراث و توریستی حضور پررنگ تری در اینگونه نمایشگاه ها داشته باشیم. ما باتوجه به ظرفیت های توریسم سلامت زیارتی و سیاحتی و تاریخی و باستانی باید آنها را به کشورهای هدف بشناسانیم و همکاری دولتمردان و بخش خصوصی و انجمن ها را به همراه خود داشته باشیم.

منبع: توریسم آنلاین

به "علت فرصت سوزی گردشگری کشور در نمایشگاه های خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت فرصت سوزی گردشگری کشور در نمایشگاه های خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید