روسیه به علت تحریم ها، آمریکا را تهدید به ترک ایستگاه فضایی بین المللی کرد

به گزارش وبلاگ دانشگاه، روسیه در آستانه راه اندازی یک ماژول اتصال نو به ISS است که میتواند به اسم مرکز یک مجموعه مستقل عمل کند. بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، راگوزین بیان نموده است که به علت تحریم های آمریکا که روسیه را از وارد کردن برخی از میکروچیپ های لازم برای برنامه خود منع نموده است، این کشور نمی تواند برخی از ماهواره های خود را پرتاب کند.

روسیه به علت تحریم ها، آمریکا را تهدید به ترک ایستگاه فضایی بین المللی کرد

وبلاگ دانشگاه| رئیس سازمان فضایی روسیه تهدید نموده است که برنامه ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) را در سال 1404 ترک خواهد نمود، مگر آن که ایالات متحده تحریم ها را علیه بخش فضایی روسیه بردارد.

به گزارش وبلاگ دانشگاه؛ بنابر با اخبار ان بی سی نیوز، مدیر کل سازمان فضایی فدرال روسیه، روس کاسموس (Roscosmos)، دیمیتری راگوزین، در یک جلسه پارلمانی در روز دوشنبه 17 خرداد 1400 بیان نمود: اگر تحریم ها باقی بماند و در آینده ای نزدیک برداشته نشوند، شرکای آمریکایی مسئول کناره گیری روسیه از ISS خواهند بود.

روسیه در آستانه راه اندازی یک ماژول اتصال نو به ISS است که میتواند به اسم مرکز یک مجموعه مستقل عمل کند. بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، راگوزین بیان نموده است که به علت تحریم های آمریکا که روسیه را از وارد کردن برخی از میکروچیپ های لازم برای برنامه خود منع نموده است، این کشور نمی تواند برخی از ماهواره های خود را پرتاب کند.

با همه گیری ویروس کرونا فراوری میکروچیپ ها متوقف شد و در سطح جهانی کمبود این قطعات به وجود آمد.) راگوزین اضافه نمود: ما بیش از مقدار کافی موشک داریم، اما چیزی که بتوانیم آن ها را از طریق آن پرتاب کنیم نداریم. یک سفینه فضایی را تقریبا مونتاژ نموده ایم، اما یک میکروچیپ خاص را کم داریم که به علت تحریم ها هیچ راهی برای خرید آن نداریم. راگوزین در روز آدینه 14 خرداد 1400 یک تماس تلفنی مقدماتی با رییس نو ناسا، بیل نلسون داشت.

ناسا اسم مکالمه آن روز را در قالب یک تبادل نظری کاربردی درباره ادامه همکاری میان ناسا و روس کاسموس در یک جمله بیان نمود. نلسون بعلاوه بیان نمود که ناسا به ادامه همکاری بسیار موثر با شریک خود در ISS متعهد است.

توافق اخیر میان روسیه و آمریکا درخصوص ISS در سال 1403 به سرانجام می رسد، هر چند تعداد بی شماری از شرکا در حال مذاکره برای افزایش این مدت تا سال 1407 هستند. روسیه خاطر نشان کرد که به تضمین بیشتری برای ادامه همکاری بعد از سال 1403 احتیاج دارد.

ناسا و روسکاسموس اعلام کردند که قطعا برای ادامه تبادل نظرها، برنامه ریزی خواهند کرد که شامل تبادل نظری حضوری هم هست. روسکاسموس بعلاوه اظهار کرد: پیش بینی می گردد که نلسون به زودی به روسیه سفر کند و مذاکرات با اروپایی ها تا اواخر خرداد و اوایل تیر 1400 ادامه خواهد داشت.

یکی از فرصت های تبادل نظر، کنفرانس جهانی اکتشاف فضایی است که از تاریخ 24 تا 28 خرداد 1400 در سن پترزبورگ برگزار میگردد. این ملاقات به میزبانی روسکاسموس و فدراسیون فضایی بین المللی خواهد بود.

ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) یک ایستگاه فضایی مدولار (ماهواره مصنوعی قابل سکونت) در مدار کم زمین است. این یک پروژه مشترک چند ملیتی است که شامل پنج آژانس فضایی شرکت کننده است: NASA (ایالات متحده)، Roscosmos (روسیه)، JAXA (ژاپن)، ESA (اروپا) و CSA (کانادا). مالکیت و استفاده از ایستگاه فضایی با معاهدات و موافقت نامه های بین دولتی معین شده است.

این ایستگاه به اسم یک آزمایشگاه تحقیق در خصوص ریز جاذبه و محیط فضایی عمل می نماید که در آن تحقیقات علمی در نجوم شناسی، نجوم، هواشناسی، فیزیک و سایر زمینه ها انجام می گردد.

ایستگاه فضایی بین المللی برای آزمایش سیستم ها و تجهیزات فضاپیمایی مورد احتیاج برای انجام مأموریت های طولانی مدت آینده در ماه و مریخ مناسب است.

ایستگاه فضایی بین المللی در ابتدا به اسم آزمایشگاه، رصدخانه و کارخانه در نظر گرفته شده بود، در حالی که حمل و نقل، نگهداری و یک پایگاه صحنه مدار پایین زمین را برای انجام ماموریت های احتمالی در آینده به ماه، مریخ و سیارک ها فراهم می کرد. با این حال، همه موارد استفاده در پیش بینی تفاهم نامه اولیه بین ناسا و روسکاسموس محقق نشده است. در سیاست ملی فضایی ایالات متحده در سال 2010، ایستگاه فضایی بین المللی نقش دیگری در خدمت اهداف تجاری، دیپلماتیک، و آموزشی داشت.

منبع: space.com

منبع: فرادید

به "روسیه به علت تحریم ها، آمریکا را تهدید به ترک ایستگاه فضایی بین المللی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه به علت تحریم ها، آمریکا را تهدید به ترک ایستگاه فضایی بین المللی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید