سفر با کشتی نامرئی، تفریح نو ابر پولدارها

به گزارش وبلاگ دانشگاه، ایسنا نوشت: یک طراح ایتالیایی ایده ساخت یک ابرکشتی تفریحی نامرئی را به اشتراک گذاشته است که از شیشه های آینه ای یک طرفه ساخته شده و تصویر آسمان و دریا را برای پنهان شدن منعکس می نماید.

سفر با کشتی نامرئی، تفریح نو ابر پولدارها

این کشتی تفریحی به ابرثروتمندان این امکان را می دهد تا مخفیانه به نقاط مختلف دنیا سفر نمایند. این کشتی تفریحی لوکس که به طور کامل از شیشه آینه ای یک طرفه ساخته می گردد و تصویر دریا و آسمان را منعکس می نماید، به عنوان یک طرح مفهومی به وسیله جوزف فواکیس(Jozeph Foakis) رونمایی شده است.

او می گوید که این کشتی 290 فوتی(88 متری) که پگاسوس(Pegasus) نام دارد، اولین کشتی فراوری شده با چاپ سه بعدی دنیا خواهد بود و هم از نظر طراحی و هم از نظر تاثیرات محیطی نامرئی خواهد بود.

این ابرقایق بادبانی با صفحات خورشیدی داخلی می تواند تصویر آسمان، ابرها و محیط اطراف را منعکس کند.

فواکیس می گوید که بال های خورشیدی بازتابنده آن که در پشت شیشه پنهان شده اند می توانند انرژی خورشیدی-الکتریکی فراهم نمایند و با یک منبع انرژی هیبرید هیدروژنی کار می نمایند. انرژی حاصل از خورشید برای تامین الکترولیزهای استخراج نماینده هیدروژن از آب دریا استفاده می گردد. سلول های سوختی سپس هیدروژن را به برق ذخیره شده در باتری های لیتیوم یونی تبدیل می نمایند که از آنها برای تامین انرژی موتور و تمامی سیستم های کشتی استفاده می گردد.

قیمت این کشتی تفریحی هنوز معین نشده است، اما بدون شک مناسب افراد بسیار ثروتمند خواهد بود. پگاسوس ممکن است تا سال 2030 به فراوری برسد.

فواکیس که در میلان و نیویورک مستقر است، گفت که می خواهد یک کشتی تفریحی بسازد که آلایندگی آن صفر باشد.

یک باغ هیدروپونیک چند سطحی وجود دارد که امکان دسترسی به غذای تازه و تصفیه هوا در کشتی را فراهم می نماید. هیدروپونیک شیوه کشت گیاه بدون خاک می باشد.

فوکایس می گوید: من می خواستم کشتی تفریحی را تا حد امکان نزدیک به دریا و طبیعت بسازم.

چارچوب کل این ابرکشتی با استفاده از یک چاپگر سه بعدی رباتیک به صورت مشبک ساخته خواهد شد.

طراح پگاسوس می گوید که استفاده از چاپگر سه بُعدی منجر به ایجاد ساختاری بسیار قوی و در عین حال سبک می گردد که می توان آن را با صرف انرژی، مواد، فضا و زمان کمتری در مقایسه با کشتی های معمولی فراوری کرد.

فضای داخلی این کشتی دارای چهار سطح است که به وسیله یک پلکان مارپیچ به هم متصل شده اند. این کشتی طراحی مینیمالیستی دارد که منعکس نماینده زندگی در طبیعت بوده است و فضای سبز داخل آن نمایانگر این موضوع است.

در طبقه بالا، یک سوئیت اصلی با یک تراس خصوصی بزرگ واقع شده است که فقط صاحب کشتی می تواند به آن دسترسی داشته باشد. یک استخر در جلوی قایق به سبک آکواریومی واقع شده است که هنگامی که روی آن بسته باشد می تواند به عنوان محلی برای فرود بالگرد عمل کند و در پشت کشتی یک جکوزی بزرگ واقع شده است.

این کشتی تنها یکی از چندین طرح مفهومی ارائه شده طی چند ماه اخیر از کشتی های تفریحی است.

در ماه ژانویه نیز یک قایق تفریحی لوکس به وسیله استودیوی طراحی لازارینی مستقر در رم به نام Plectrum رونمایی شد. اطلاعات بیشتر و ویدئویی مفهومی از این قایق لوکس را می توانید اینجا دیدن کنید.

این ابرقایق بادبانی که مجهز به سه موتور هیدروژنی است می تواند با سرعت 70 گره یا حدود 130 کیلومتر بر ساعت حرکت کند در حالی که یک خودرو و یک بالگرد را در خود جای داده است و ادعا می گردد این قایق تفریحی که هنوز در مرحله طرح مفهومی واقع شده است، قرار است به یکی از سریع ترین قایق ها در نوع خود تبدیل گردد. سیستم فویلینگ به قایق یاری می نماید تا خود را بالا بکشد و به حداکثر سرعت 75 گره(130 کیلومتر در ساعت) برسد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "سفر با کشتی نامرئی، تفریح نو ابر پولدارها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر با کشتی نامرئی، تفریح نو ابر پولدارها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید