سمعک با قیمت مناسب از کجا بخرم؟

به گزارش وبلاگ دانشگاه، شنوایی یکی از حواس پنجگانه انسان است که می توانیم بگوییم بعد بینایی مهم ترین حس در بدن انسان محسوب می گردد.

سمعک با قیمت مناسب از کجا بخرم؟

گوش اصوات اطراف را دریافت می نماید که با ارسال به مغز و پردازش آنها، باعث می گردد انسان بشنود. وجود اختلال در شنوایی انسان باعث می ­گردد، زندگی فرد با مسائل زیادی روبرو گردد و او دچار افسردگی و گوشه نشینی گردد.کم شنوایی می ­تواند در یک یا هر دو گوش انسان به وجود بیاید. به طور کلی خود واژه کم شنوایی به معنای کاهش حساسیت شنوایی نسبت به اصوات گوناگون است. روش های درمانی بسیاری برای حل مشکل کم شنوایی ارائه شده است که معمول ترین آنها استفاده از سمعک است.

بسیاری از افراد این دغدغه را دارند که از کجا سمعک مناسبی را خریداری نمایند. توصیه می گردد برای خرید سمعک با قیمت مناسب، به کلینیک ها و مراکز شنوایی معتبر و باسابقه مراجعه کنید. کلینیک سمعک برتر با 24 سال سابقه، یکی از برترین کلینیک های تخصصی سمعک در شهر تهران است که خدمات شنوایی باکیفیتی را به مراجعان ارائه می نماید. برای خرید انواع سمعک در مدل ها و سبک های گوناگون، می­ توانید به این کلینیک معتبر مراجعه کنید.

کم شنوایی چیست؟

اختلال کم شنوایی تقریباً مشکل شایعی در سالمندان است اما ممکن است در بچه ها و جوانان نیز بروز پیدا کند. این مشکل می­ تواند هر گروه سنی را درگیر کند و علائم و نشانه های مختلفی داشته باشد. کم شنوایی باعث می­ گردد فرد در درک گفتار یا شنیدن اصوات محیطی دچار مشکل گردد و زندگی او با چالش هایی روبرو گردد.

افت شنوایی در درجه های مختلف خفیف تا شدید و عمیق بروز پیدا می­کند و ممکن است در عملکرد یک یا هر دو گوش فرد اختلال وارد کند. بروز علائم کم شنوایی معمولاً با گذشت زمان و در طی چندین سال رخ می­دهد اما در بعضی موارد ممکن است به صورت ناگهانی و در کمتر از 72 ساعت بروز پیدا کند. در مواردی که کم شنوایی به صورت ناگهانی رخ می ­دهد ضروری است در سریع ترین زمان ممکن به پزشک مراجعه کرد تا فرایند درمانی به موقع آغاز گردد.

علائم کم شنوایی

به طور کلی علائم کم شنوایی به نوع و درجه کم شنوایی شما بستگی دارد. به عنوان نمونه فردی که هر دو گوش آن کم شنوایی خفیف دارد، نسبت به فردی که یک گوش آن کم شنوایی شدید دارد شنوایی متفاوت تری را تجربه می ­کند. علائم شایع کم شنوایی شامل موارد زیر است:

  • در درک گفتار در محیط های عمومی و شلوغ مشکل دارید.
  • در هنگام مصاحبه با اطرافیان مدام از آنها درخواست می­کنید حرف های خود را تکرار نمایند.
  • در شنیدن مکالمات تلفنی مشکل دارید.
  • صدای زنگ در را نمی ­شنوید.
  • ممکن است این حس را داشته باشید که اصوات مختلف را می­شنوید اما درک درستی از آنها ندارید.
  • نمی­توانید تشخیص دهید که صدا از کدام جهت می­ آید و در جهت یابی صدا مشکل دارید.
  • اصوات مزاحمی مانند زمزمه، وزوز، زنگ، کلیک، غرش و... را می­ شنوید و اندازه تمرکز و کیفیت خوابتان کاهش پیدا نموده است. به چنین اختلالی اصطلاحاً وزوزگوش می­گویند که خرید سمعک مخصوص در این زمینه یاری نماینده است.

دلیل کم شنوایی

عوامل مختلفی می­توانند باعث شوند به کم شنوایی دچار شوند. افزایش سن یکی از اصلی ترین دلایل کم شنوایی است. طولانی مدت در معرض سر و صدای بلند بودن، عفونت گوش، ضربه به سر، مصرف بعضی داروها و مواد شیمیایی و دلایل ژنتیکی از جمله مواردی هستند که می­ توانند باعث کم شنوایی شوند.

زمانی که این علائم را در خود یا اطرافیان خود دیدید بهتر است در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. در زمان مراجعه به کلینیک یا مطب پزشک متخصص، برای تعیین شدن نوع و درجه کم شنوایی به انجام آزمایشات شنوایی ارجاع داده می­ شوید. آزمایشات شنوایی مختلفی برای بزرگسالان و بچه ها و نوزادان وجود دارد که برای تعیین شدن آستانه شنوایی، سلامت گوش میانی، درک گفتار و... مورد استفاده قرار می­گیرند. شنوایی شناس نتایج شنوایی سنجی را آنالیز نموده و سپس با در نظر گرفتن آنها و شرایط زندگی و شغلی که دارید، سمعک مناسب را برای شما تجویز می­ کند.

درمان کم شنوایی

همانطور که اشاره کردیم برترین راه این است که به محض مشاهده علائم کم شنوایی به پزشک مراجعه نموده و روش درمانی مخصوص خود را آغاز کنید. فرض کنید دو نفر به کم شنوایی مبتلا هستند و شرایط یکسانی دارند. فردی که بلافاصله درمان کم شنوایی خود را آغاز می­ کند نسبت به شخصی که 5 سال بعد تازه اقدامات لازم را آغاز می­کند طبیعتاً شرایط بهتری خواهد داشت.

توانایی و عملکرد مغز با گذشت زمان کاهش می­یابد و چنانچه دیر اقدام کنید ممکن است فرصت جبران نقص شنوایی را از خود بگیرید. اگر کم شنوایی درمان نگردد ممکن است فرد به بیماری ها و مسائل مختلف جسمی و روحی مبتلا می ­گردد، از موقعیت های اجتماعی گریزان باشد و به افسردگی دچار گردد.

روش های درمانی کم شنوایی

روش های درمانی مختلفی برای کم شنوایی ارائه شده است. کم شنوایی انتقالی معمولاً موقتی است و ممکن است به دلایل ساده ای مانند تجمع جرم گوش بروز پیدا کند. با رفع شدن انسداد ایجاد شده به وسیله جرم گوش می­ توان شنوایی را به حالت طبیعی برگرداند. در بعضی موارد با استفاده از دارو و جراحی نیز می­توان کم شنوایی انتقالی را رفع کرد.

کم شنوایی حسی - عصبی درمان پیچیده تری دارد. این نوع از کم شنوایی در اثر اختلال در عصب شنوایی یا گوش داخلی بروز پیدا می­کند. با توجه به اینکه سلول های موئی دوباره رشد نمی­نمایند نمی­توان آنها را با دارو و جراحی درمان کرد و در نتیجه این مشکل دائمی است. زمانی که سایر روش های پزشکی نتوانند کم شنوایی را درمان نمایند، نوبت به کاشت حلزون و استفاده از سمعک می­رسد. سمعک برترین و موثرترین روش درمان کم شنوایی است که تاثیرات فوق العاده ای داشته است.

فرد کم شنوا با استفاده از سمعک می­تواند صدای شفاف و واضحی را دریافت کند و در درک گفتار خود مسئله ای نداشته باشد و بتواند در دورهمی های محبت آمیز حضوری فعال داشته باشد. با خرید سمعک های مخصوص وزوزگوش می­توان اصوات مزاحم ناشی از این مشکل را تا حد زیادی رفع کرد.

خرید سمعک

یکی از اصلی ترین فاکتور افراد در هنگام خرید سمعک، قیمت آن است. قیمت سمعک به عوامل مختلفی مانند تکنولوژی به کار رفته سمعک، برند سازنده، سال ساخت، شکل طراحی، گارانتی و خدمات پس از فروش آن بستگی دارد. توصیه می­گردد برای خرید سمعک به کلینیک های معتبر و باسابقه مراجعه کنید. کلینیک سمعک برتر یکی از برترین مراکز شنوایی سنجی در تهران است که انواع سمعک در مدل های پشت گوشی، داخل گوشی، سمعک نامرئی، باتری خور و شارژی را به مراجعان ارائه می­ کند.

انجام انواع آزمایشات شنوایی، تجویز سمعک، تعمیر و تنظیم انواع سمعک، قالبگیری، ارائه مشاوره درمانی و فروش انواع لوازم جانبی سمعک از جمله خدماتی هستند که کلینیک سمعک برتر به شما مراجعین گرامی ارائه می­کند. برای رفاه حال سالمندان و بیماران دارای مسائل حرکتی امکان ارائه خدمات تجویز سمعک در منزل فراهم شده است. برای دریافت نوبت و یا هرگونه اطلاعات بیشتر با کارشناسان کلینیک سمعک برتر تماس بگیرید.

منبع: همشهری آنلاین

به "سمعک با قیمت مناسب از کجا بخرم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمعک با قیمت مناسب از کجا بخرم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید