فصل ریگ درمانی در ریگان شروع شد؛ اگر زانو درد دارید ،بشتابید!

به گزارش وبلاگ دانشگاه، خبرنگاران: در سفری که به کرمان داشتم،یکی از همسفران پیشنهاد کرد برای گردش به تپه های شنی ریگان در حوالی کرمان برویم. این پیشنهاد چندان به مذاقم خوش نیامد؛ چون از نظرم تماشا یک صحرای شنی چندان جذابیتی نداشت و وقت تلف کردن بود.

فصل ریگ درمانی در ریگان شروع شد؛ اگر زانو درد دارید ،بشتابید!

سمن سمندر : با این حال ناگزیر به همراهی با همسفرانم شدم ،اما وقتی قدم به آنجا گذاشتم، آنچه دیدم با آنچه تصور می کردم زمین تا آسمان تفاوت داشت! آن قدر این صحرا دیدنی بود که خودم را شماتت کردم که چرا تا به امروز به این منطقه پر رمز و راز سفر ننموده بودم.

تپه های شنی ریگان با چشم اندازی شگفت انگیزدر شهرستان ریگان از توابع کرمان واقع شده است. در مورد معنای ریگان خوب است بدانید این کلمه از دو بخش ،ریگ و ان به معنای محل، تشکیل شده یعنی محل ریگ یا ریگستان.

همه ساله گردشگران بسیاری از دورترین منطقه ها کشور با انگیزه ای خاص به این نقطه سفر می نمایند . به گفته بومی ها, شن های ریگان به علت تابش مستقیم آفتاب از حرارت زیادی برخوردار است،از این رو خاصیت درمانی دارند و در تسکین دردهای مفصلی و آرتروز موثر هستند.

افراد با درد زانو، پاها را در شن فرو نموده و آنها را کاملا با شن های داغ می پوشانند. گرمای شن به استخوان نفوذ نموده و درد را آرام می نماید. به این روش درمانی ،ریگ درمانی می گویند. زمان موثر برای ریگ درمانی ساعتی قبل از ظهر تا قبل از غروب آفتاب است .

تپه های شنی ریگان تا 75 متر ارتفاع دارند و به واسطه وجود بادهای شدید، شن های نرمی شکل گرفته و روی هم تلنبار و تپه ها تشکیل می شوند که از آنها به عنوان بلندترین تپه های شنی دنیا یاد می نمایند.

تپه های شنی ریگان در شرق کرمان و فاصله 300کیلومتری از مرکز استان واقع شده است .بعلاوه فاصله آن تا شهر بم 100کیلومتر است.

جالب این جاست که با وجود کویری بودن و تپه های شنی، در شهرستان ریگان آبشار و چشمه های فراوان نیز به چشم می خورد و گیاهان دارویی مثل آویشن و درمنه به وفور در خاک آن می روید. درختان نیکا و بادام کوهی از جاذبه های این منطقه هستند ،خصوصا آنکه کبک ها در لابه لای آنها می خرامند و آوازشان شنیدنی است.

شترسواری و ماشین سواری از تفریحات مجذوب کننده این منطقه است و اقامتگاه های بوم گردی با حال و هوای زندگی کویرنشینان میزبان گردشگران هستند.

اگر اهل سفر به منطقه ها بکر و پرهیجان هستید یا گردشگران سلامت هستید تپه های شنی ریگان مقصد دلخواه شماست .راستی برترین فصل سفر به این منطقه از اواخر اسفند تا اوایل اردیبهشت است.

منبع: توریسم آنلاین

به "فصل ریگ درمانی در ریگان شروع شد؛ اگر زانو درد دارید ،بشتابید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فصل ریگ درمانی در ریگان شروع شد؛ اگر زانو درد دارید ،بشتابید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید