ماجرای عکسی با موضوع فقر و قحطی که دنیا را لرزاند

به گزارش وبلاگ دانشگاه، ماجرای عکاس برنده جایزه پولیتزر که از فقر و قحطی در سودان عکاسی کرد خواندنی است.

ماجرای عکسی با موضوع فقر و قحطی که دنیا را لرزاند

به گزارش خبرآنلاین، اواسط دهه نود میلادی، عکاسی به نام کوین کارتر همراه گروهی پنج نفره برای گرفتن عکس از قحطی زدگان سودان به آن کشور سفر کرد.

نتیجه این سفر عکس هایی فراوان از جمله عکسی بسیار معروف با نام کودک و لاشخور شد.

این عکس در 26مارس 1994 در روزنامه نیویورک تایمز به چاپ رسید و پس از آن روزنامه های فراوانی اقدام به چاپ مجدد آن کردند و به عبارتی این عکس جهانی و در نهایت برنده جایزه بزرگ پولیتزر شد.

وقتی نیویورک تایمز این عکس را منتشر کرد، خوانندگان بسیار مایل بودند بدانند که چه بر سر آن کودک آمده و از طرفی نقدها شدیدی به عکاس آغاز شد. منتقدان معتقد بودند که عکاس بجای اینکه بیست دقیقه منتظر بماند تا چنین لحظه ای را ثبت کند، باید به یاری کودک گرسنه که قرار بود طعمه کرکس گردد، می رفت.

در واقع عکس او به سرعت تبدیل شد به یک نمونه مهم در این باره که چه موقع عکاسان خبری باید در صحنه پیش رویشان مداخله نمایند.

البته پژوهش های بعدی نشان دادند که کودک این عکس زنده مانده، اما 14 سال بعد در اثر تب مالاریا از جهان رفته است، اما در هرحال نقدها بی رحمانه ای به کارتر صورت گرفت.

در هرحال کوین کارتر مدت کوتاهی بعد از موفقیت جهانی عکسش، به علت افسردگی دست به مرگ خودخواسته زد. بعضی معتقدند که فشار ناشی از نقدها باعث شد که او دست به چنین انتخابی بزند.

منبع: فرارو

به "ماجرای عکسی با موضوع فقر و قحطی که دنیا را لرزاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای عکسی با موضوع فقر و قحطی که دنیا را لرزاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید