مشکل آب تهرانی ها چه زمانی رفع می گردد؟ ، وزیر نیرو شخصا پیگیر ماجراست ، روایت نماینده مجلس از برنامه تامین پایدار آب تهران

به گزارش وبلاگ دانشگاه، مهدی عسگری، نماینده کرج گفت: سیلابی که در جاده چالوس اتفاق افتاده است موجب شده یک بخشی از جاده چالوس ریزش کند و جاده چالوس و دو تونل دچار ریزش شدند و یک بخشی از مسیر رودخانه هم مسدود شده است که خوشبختانه با انتقال تجهیزات لازم به منطقه بخشی از مسیر در حال بازگشایی است.

مشکل آب تهرانی ها چه زمانی رفع می گردد؟ ، وزیر نیرو شخصا پیگیر ماجراست ، روایت نماینده مجلس از برنامه تامین پایدار آب تهران

وبلاگ دانشگاه،گروه مالی: از روز آدینه 19 خرداد قطعی آب و افت فشار در منطقه های از مرکز به ویژه غرب تهران شروع شد که نگرانی شهروندان تهرانی را در پی داشت. پیگیری ها حاکی از این بود که افزایش مصرف آب، فشار کل شبکه را کاهش داده و موجب شده در طبقات بالاتر از طبقه دوم، افت فشار شدید و حتی قطعی آب در بعضی ساعات روز آدینه بروز کند.

انسداد مسیر انتقال آب از سد امیرکبیر به تاسیسات آبرسانی تهران در بستر رودخانه کرج بر اثر بارش باران، جاری شدن سیلاب و رانش گسترده زمین و کوه در حوالی جاده چالوس دلیل مهم قطع و افت فشار آب در بعضی منطقه ها تهران عنوان شده است.

اگرچه این قطعی آب پراکنده بود، اما در بعضی نقاط تا چندساعت به طول انجامید. میانه روز شنبه، دوباره بعضی منطقه ها غربی و حتی مرکزی تهران نیز با افت شدید فشار آب و قطعی روبرو شدند. این اتفاقات در حالی بود که سامانه 122 نیز پاسخ مشخصی به سوالات مردم نمی داد. روز گذشته(22 خرداد) شرکت آب و فاضلاب استان تهران اطلاعیه ای در مورد دلیل اصلی قطعی آب صادر و اعلام نمود که مشکل افت فشار در محلاتی از شهر تهران که در روزهای اخیر اتفاق افتاده بود، تا ساعت های دیگر برطرف می گردد. در این اطلاعیه در حالی از برطرف مشکل اطلاع داده شد که امروز (23خرداد) بسیاری از شهروندان در نقاط مختلف تهران همچنان با قطعی و افت فشار آب روبرو هستند. گزارش های مردمی حاکی از آن است که آب بعضی منطقه ها که به صورت کامل قطع بوده است در ساعت های مختلف دیروز وصل شده است اما فشار آب بسیار پایین است.

مشکل تا ساعاتی دیگر برطرف خواهد شد

مهدی عسگری، نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با وبلاگ دانشگاه در این باره گفت: سیلابی که در جاده چالوس اتفاق افتاده است موجب شده یک بخشی از جاده چالوس ریزش کند و جاده چالوس و دو تونل دچار ریزش شدند و یک بخشی از مسیر رودخانه هم مسدود شده است که خوشبختانه با انتقال تجهیزات لازم به منطقه بخشی از مسیر در حال بازگشایی است و بخشی دیگر هم تا ساعات آینده باز می گردد و مشکل حل خواهد شد. اما سهمیه ای که از سد به تهران و البرز منتقل می شد دچار اختلال شد و موجب شد تا با کسری سهمیه ای روبرو شویم. از طرفی چون آب گل آلود شده بود و امکان تصفیه وجود نداشت از همان اندازه آب موجود هم خیلی نمی شد استفاده کرد که با کوشش همکاران مان در راهداری و آب و فاضلاب مشکل تا چند ساعت آینده برطرف می گردد.

وی اظهار امیدواری کرد که طی 10 روز آینده جاده چالوس نیز بازگشایی گردد: البته الان تردد از دسترسی محلی از سمت آزادراه تهران-شمال انجام می گردد از وزیر راه خواستیم که عوارض آزادراهی را برای شهروندان بخش آسارا به شکل رایگان محاسبه گردد که این شهروندان در فشار جدیدی قرار نگیرند.

عسگری در مورد اطلاع رسانی ها مطرح کرد: وزیر نیرو شخصا به محل حادثه آمدند و پیگیری های لازم را انجام دادند تا مشکل هر چه زودتر برطرف گردد چرا که مسبوق به سابقه نبود که ما این حجم از ریزش را در یک نقطه داشته باشیم. اما مسئولان در پی این بودند با کمترین التهاب مشکل را به سرعت برطرف نمایند تا منجر به نگرانی و التهاب اجتماعی نگردد البته می شد که اطلاع رسانی بهتری انجام گردد.

نماینده کرج در این خصوص که آیا به جز قطعی های چند روز اخیر بازهم قطعی های دیگری خواهیم داشت، مطرح کرد: الان ذخیره سد کرج نسبت به مدت مشابه سال گذشته بهتر است و قبل از سیلاب اخیر ما 10 درصد افزایش ذخیره داشتیم که نشان می دهد شرایط ما بدتر از پارسال نیست. البته دوستان در وزارت نیرو تدابیر دیگری دارند که در میان مدت از منابع آبی دیگری هم استفاده نمایند تا تامین آب تهران را پایدار نمایند تا در سال های آینده این مشکل به شکل اساسی برطرف گردد و با قطعی روبرو نشویم.

کدورت آب، آبرسانی را همچنان مختل نموده است

بعلاوه پیگیری های وبلاگ دانشگاه در این خصوص از روابط عمومی آب و فاضلاب به این نتیجه منتج شد که گرفتگی آب در مسیر سد امیرکبیر به تاسیسات آبرسانی تهران به طور کامل برطرف شده است اما از آنجا که گل و لای زیادی وارد آب شده، کدورت آب بسیار بالاست و اگر این آب بخواهد به شکل مستقیم به منازل داده گردد شهروندان دچار بیماری و مسائل خواهند شد. لذا باید این آب به تصفیه خانه برود و بعد از تصفیه به منازل برود که این فرایند کمی زمان بر خواهد بود. اگر شهروندان صبوری نمایند کدورت آب امروز برطرف خواهد شد و اوضاع به حالت عادی بازخواهد گشت و بزودی آب تصفیه شده به منازل مردم می رسد.

رئیس کل دادگستری استان البرز نیز از بازگشایی خروجی سد کرج اطلاع داد و گفت: با برداشته شدن موانع، مسیر خروجی آب برطرف انسداد شده و در ساعات آینده امکان ادامه فرایند تامین آب شرب منطقه ها هدف شروع می گردد.

بنابر بعضی اخبار منتشر شده، از ساعاتی قبل تانکرهای آبرسانی در منطقه های از تهران مستقر شده اند. تداوم قطعی آب و اطلاع گذاشتن مردم از واقعیت قطعی و از آن مهم تر سرنوشت احیای آب شرب در مرکز باعث دردسر برای تهرانی ها شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "مشکل آب تهرانی ها چه زمانی رفع می گردد؟ ، وزیر نیرو شخصا پیگیر ماجراست ، روایت نماینده مجلس از برنامه تامین پایدار آب تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل آب تهرانی ها چه زمانی رفع می گردد؟ ، وزیر نیرو شخصا پیگیر ماجراست ، روایت نماینده مجلس از برنامه تامین پایدار آب تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید