هشدار قرمز و نارنجی هواشناسی برای 21 استان ، فعالیت شدید سامانه بارشی؛ از سیل تا اختلال در تردد

به گزارش وبلاگ دانشگاه، سازمان هواشناسی با صدور دو هشدار نارنجی و قرمز برای 21 استان از فعالیت بسیار شدید سامانه بارشی در این استان ها اطلاع داد.

هشدار قرمز و نارنجی هواشناسی برای 21 استان ، فعالیت شدید سامانه بارشی؛ از سیل تا اختلال در تردد

به گزارش وبلاگ دانشگاه، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار قرمز از فعالیت بسیار شدید سامانه بارشی همراه با رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ، صاعقه، ذوب برف و وزش باد شدید اطلاع داد.

بر این اساس، چهارشنبه 1402/01/23 ایلام، کرمانشاه، شمال خوزستان، جنوب و غرب لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب غرب آذربایجان غربی و غرب کردستان و پنج شنبه 1402/01/24 شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، شمال و غرب چهارمحال و بختیاری درگیر این مخاطره خواهند شد.

  • آغاز دوباره بارش ها از چهارشنبه | شدت بارش ها در 6 استان

بر اثر این مخاطره بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی، آبگرفتگی معابر به صورت گسترده، انسداد راه های روستایی و اختلال در جاده ها، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت های عمرانی، خسارت به بعضی زیرساخت ها مانند خطوط انتقال برق و غیره در منطقه ها یادشده احتمال دارد.

این سازمان به ساکنان، مسافران و مسئولان استان های فوق موارد زیر را توصیه کرد: عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، بازگشایی کانال ها و آبروها درون و برون شهری، آمادگی دستگاه های اجرایی و امداد رسان، اجتناب از سفرهای برون شهری، اجتناب از فعالیت های کوه نوردی و جابجایی عشایرکوچ رو

هشدار نارنجی

بعلاوه، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ و وزش باد شدید اطلاع داد.

بر این اساس، چهارشنبه 1402/01/23 آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کردستان، شرق لرستان و جنوب خوزستان، زنجان و همدان و پنج شنبه 1402/01/24 خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، جنوب اردبیل، شمال غرب فارس، شمال بوشهر، غرب و جنوب اصفهان، زنجان، ارتفاعات در استان های مازندران و گیلان درگیر این مخاطره جوی خواهند شد.

بر اثر این مخاطره آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه ها، صاعقه، خسارت به سازه های موقت، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی در منطقه ها یادشده احتمال دارد.

این سازمان به ساکنان، مسافران و مسئولان استان های فوق موارد زیر را توصیه کرد: عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از فعالیت های کوه نوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه/ های موقت، لایروبی کانال ها و آب روها

منبع: همشهری آنلاین

به "هشدار قرمز و نارنجی هواشناسی برای 21 استان ، فعالیت شدید سامانه بارشی؛ از سیل تا اختلال در تردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار قرمز و نارنجی هواشناسی برای 21 استان ، فعالیت شدید سامانه بارشی؛ از سیل تا اختلال در تردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید