اسکله تفریحی کیش و تجربه هر تفریح آبی که فکرش را بکنید

به گزارش وبلاگ دانشگاه، قصد دارید تعطیلات زیبا و پرآرامشی را به همراه خانواده سپری کنید؟ پس بهترین مقصد برای شما جزیره کیش است. مخصوصا که در فصل های پاییز و زمستان اسکله تفریحی کیش حال وهوای بهاری دارد و می توانید ساعت ها زمان خود را آنجا بگذرانید. فقط این را تصور کنید که از برف و سرمای شهر خود به جزیره کیش آمده اید و حالا با لباس های تابستانی در ساحل نشسته اید و به اقیانوس بی پایان می نگرید. رویایی نیست؟ پس با این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید تا هر آنچه لازم است، درمورد اسکله تفریحی کیش بدانید و با اطلاعات کامل تعطیلات بی نظیری را برای خود و خانواده رقم بزنید.

اسکله تفریحی کیش و تجربه هر تفریح آبی که فکرش را بکنید

ساعات کاری اسکله سرگرمیی کیش چیست؟

اسکله سرگرمیی کیش در تمام ساعات شبانه روز باز است. برای همین هر وقت که دلتان دریا و کمی سرگرمی خواست کافی است چند دقیقه ای را قدم بزنید تا به اسکله بروید.

آدرس اسکله سرگرمیی کیش کجاست؟

اسکله سرگرمیی کیش در انتهای خیابان دریا قرار گرفته است. آدرس این اسکله آنقدر سرراست است که از هر کس بپرسید با دست راستا را به شما نشان می دهد.

سرگرمیات اسکله سرگرمیی چیست؟

در اسکله سرگرمیی کیش انواع فعالیت های ورزشی و سرگرمیی در اختیار شما هستند. این فعالیت ها شامل ماهیگیری، شنا، قایق سواری، غواصی، بالن سواری، شاتل و بنانا سواری و خیلی سرگرمیات دیگر می شوند.

داستان اسکله سرگرمیی کیش چیست و چرا باید به آنجا رفت؟

بلوار دریا را بگیرید و تا انتهای آن بروید، کم کم منظره آبی دریا پیش چشمتان ظاهر می شود، صدای مرغان دریایی را می شنوید، و ماهیگیرانی را می بینید که کنار ساحل منتظر هستند قلابشان تکانی بخورد. پروژه اسکله سرگرمیی کیش در سال 1385 کلید خورد و بعدها فاز دوم هم به آن پیوست تا کل مجموعه به طول 437 متر و مساحت تقریبا ده هزار متر برسد.

هرکسی که به قصد سرگرمی به کیش رفته، احتمالا راهش به قلعه جنی کیش و اسکله هم افتاده؛ اما بهترین کار این است که در دو نوبت به اسکله سرگرمیی کیش بروید. یک بار روز که زیر یکی از سایه بان های ساحلی بنشینید و به آبی نیلگون خلیج فارس خیره شوید، یک بار هم شب که آزادانه و به دور از تابش شدید نور خورشید روی ساحل قدم بزنید.

علاوه بر قدم زدن، امکان قایق سواری، ماهیگیری، غواصی و انواع سرگرمیات دریایی در این اسکله وجود دارد. در واقع این اسکله را بیشتر برای استفاده مسافران و گردشگران ساخته اند و به جز سرگرمی کاربرد دیگری ندارد.

چه سرگرمیاتی در اسکله سرگرمیی کیش انتظار شما را می کشند؟

اولین و شاید لذت بخش ترین کاری که در این مکان جادویی می توانید انجام دهید، پیاده روی روی ساحل و دیدنی غروب خورشید است. این اسکله آب بی نهایت شفاف و زلالی دارد. برای همین هنگامی که کنار آب راه می روید، اگر چشمتان به دریا باشد، احتمالا انواع ماهی های رنگی و لاک پشت های بزرگ الجثه نظرتان را جلب خواهند کرد. البته این تنها سرگرمی روی اسکله نیست. امکانات و سرگرمی های اسکله سرگرمیی کیش آن قدر زیاد هستند که برای امتحان همه آنها چند روز زمان نیاز خواهید داشت.

- پیست دوچرخه سواری

دوچرخه سواری روی اسکله یکی از جاذبه های گردشگری کیش و از تجربیاتی است که به هیچ عنوان نباید آن را از دست بدهید. لذت تنفس هوای پاک و دریایی، احساس نسیم شور دریا روی صورتتان و دیدنی منظره اسکله که به سرعت از کنارتان می گذرد، همه از احساساتی هستند که هنگام دوچرخه سواری روی اسکله نصیبتان می شود.

- قایق کف شیشه ای

همان طور که اشاره شد، آب خلیج فارس در اطراف اسکله بسیار شفاف و زلال است. برای همین هم اگر انتخاب کنید که با یکی از قایق های کف شیشه ای اسکله به دل دریا بزنید، علاوه بر کف دریا، می توانید انواع جانوران دریایی رنگارنگ را دیدن کنید.

راستی دوربین خود را از قلم نیاندازید، یک سلفی زیبا با ماهی های جنوبی خاطره این روز شیرین را در فکرتان ثبت خواهد کرد. با پرداخت 28 هزار تومان (در بهار1400) به مدت یک ساعت می توانید روی دریا گشت وگذار کنید و علاوه بر هوای عالی و هیجان قایق سواری، انواع موجودات دریایی را هم از نزدیک ببینید.

- بالن سواری

از ارتفاع نمی ترسید و دلتان کمی هیجان می خواهد؟ پس حتما با بالن روی اسکله سرگرمیی کیش گشت وگذاری کنید و از آن بالا آبی دریا و آسمان را یکی ببینید. قبل از اینکه سوار بالن شوید، مسئول مربوطه آموزش های لازم را در اختیار شما می گذارد. خبر خوب آن که خود بالن به دوربین مجهز است و بعد از آن که پیاده شدید می توانید از غرفه عکس و فیلم عکس های خود را دیدن یا چاپ کنید.

چه هیجان انگیزتر از اینکه سوار بالن شوید، درحالی که نمی دانید یک ساعت بعد کجای جزیره فرود خواهید آمد! گاهی اوقات به خاطر وزش باد ممکن است راستا بازگشت از بالن سواری را با ماشین برگردید. البته باید بدانید بالن سواری برای هر نفر حدود 300 هزارتومان (در بهار 1400) هزینه دارد؛ اما این تجربه را احتمالا یک بار خواهید داشت و کاملا ارزشش را دارد. بالن سواری هم مانند شهربازی کیش یک سرگرمی هیجان انگیز است.

- فلای بورد

احتمالا عکس ها و فیلم های فلای بورد را در اینترنت زیاد دیده اید. یک صفحه شبیه تخته موج سواری که زیر آن لوله هایی با فشار بالای آن تعبیه شده است. شما با فشار آب در آسمان به پرواز در خواهید آمد و برای 20 دقیقه می توانید حس مرد آهنی بودن را تجربه کنید.

اگر دنبال هیجان و اجرای حرکات نمایشی میان زمین و آسمان هستید، حتما هزینه 260 هزار تومانی (در بهار 1400) را به جان بخرید و بلیط فلای بورد را تهیه کنید. قبل از اینکه بازی را شروع کنید مربی در 5 دقیقه آموزش های لازم را به شما می دهد و بعد از آن با شماست که تمام رویاهای پرواز خود را به واقعیت برسانید.

البته یک عکاس هم همراه شما می آید تا هنگام پرواز از شما عکس بگیرد. بعد از اینکه 20 دقیقه شما تمام شد، می توانید عکس ها را ببینید و هرکدام را خواستید، چاپ کنید. به علاوه به خاطر داشته باشید که برای استفاده از فلای بورد باید شنا بلد باشید و حتما جلیقه نجات بپوشید.

- غواصی

یکی دیگر از تجربیات بی نظیری که در اسکله سرگرمیی کیش انتظار شما را می کشد، غواصی است. برای غواصی در آب های خلیج فارس ابتدا حدود 45 دقیقه با قایق از جزیره دور می شوید. بعد مربی غواصی توضیحات لازم را به شما داده و می توانید راهی دنیای شگفت انگیز زیر دریا شوید.

برای دیدن صخره های مرجانی زیبا و موجودات رنگی ساکن در آنها باید حدودا 8 متر به زیر آب بروید. البته خبر خوب این است که برای این کار شنا لازم نیست و مربی غواصی تمام راستا همراه شما می آید و مراقبتان است. خبر خوش دیگر اینکه تمام تجهیزات لازم برای غواصی در اختیار شما قرار خواهد گرفت و شما فقط لازم است، حوله و لباس راحتی همراه داشته باشید. کل تجربه حدود 2 ساعت وقت می برد و در بهار 1400 برای هر نفر 195 هزار تومان هزینه دارد.

- قایق پدالی

قایق پدالی چهارنفره از دیگر امکاناتی است که در اسکله سرگرمیی کیش در اختیار شما قرار می گیرد. تفاوت اصلی این قایق با قایق های کف شیشه ای آرامشی است که هنگام پدال زدن تجربه می کنید. روی قایق پدالی فقط صدای آب است و مرغ های دریایی. این آرامش را با قایق های موتوری هرگز نخواهید داشت.

برای همین اگر از هیجانات بالن سواری و فلای بورد خسته شده اید و می خواهید کمی با طبیعت تنها باشید، قایق پدالی بهترین گزینه برای شماست. کافی ا ست بلیط 80 هزار تومانی قایق (در بهار 1400) را تهیه کرده و دل به دریا بزنید. به علاوه وسط دریا می توانید دقایقی را از پدال زدن دست بردارید و حس شناورماندن روی آب دریا را هم به تجربیات فراموش نشدنی خود اضافه کنید.

- جت اسکی

جت اسکی مخصوص افرادی است که عاشق سرعت و هیجان هستند. جت اسکی های قوی اسکله سرگرمیی کیش شما را در نهایت سرعت و سلامت به دل دریا می برند تا از حس برخورد ذرات آب روی صورت خود و باد شدید و سرعت زیاد لذت ببرید.

مدت زمانی که می خواهید با جت اسکی به گشت دریایی خود ادامه دهید کاملا به خودتان بستگی دارد. طبیعتا هر چقدر بیشتر روی آب بمانید، هزینه بیشتری هم باید پرداخت کنید. حداقل مدت زمان استفاده از جت اسکی 15 دقیقه است که برایتان 195 هزار تومان (در بهار 1400) آب می خورد.

- ماهیگیری

ماهیگیری یکی از فعالیت هایی است که انسان های درون گرا از آن خیلی لذت می برند. اگر یک روز خالی در برنامه سفر خود دارید و دلتان تنهایی و آرامش می خواهد، می توانید همراه یک کلاه آفتاب گیر و یک کتاب مجذوب کننده به ساحل بروید.

نگران نباشید که قلاب ماهیگیری و سایر لوازم مورد نیاز برای ماهیگیری را همراه خود نیاورده اید. تمام این وسایل را می توانید از باجه های روی ساحل کرایه کنید.

- اسکوتر دریایی

اسکوتر دریایی برای آن هایی خوب است که آرزوی دیدن موجودات زیر آب را دارند، ولی واهمه از غواصی به آنها اجازه داشتن این تجربه را نمی دهد. اسکله سرگرمیی کیش از سال 1391 تجهیزات اسکوتر دریایی را وارد کرده و امکان استفاده از آن را به مسافران داده است.

اسکوتر دریایی در واقع یک زیردریایی خیلی کوچک است که تنها سر شما در آن جای می گیرد. یعنی شما لباس غواصی را می پوشید، اما به کپسول اکسیژن نیازی ندارید، چون سر شما در محفظه مخصوص قرار گرفته است. این تجربه هیجان انگیز 260 هزار تومان (در بهار 1400) هزینه دارد و می تواند یکی از مجذوب کننده ترین خاطرات شما از سفر به کیش باشد.

- شاتل و بناناسواری

شاتل و بنانا انواع تیوب هستند که در پی قایق تندرو در دریا به حرکت در می آیند. این هم یکی از سرگرمیات هیجان انگیز است که در اسکله سرگرمیی کیش می توانید آن را تجربه کنید. علاوه بر این سرگرمیات می توانید در این منطقه کشتی یونانی کیش را هم ببینید.

اوج هیجان این بازی مفرح این است که همراه خانواده می توانید یک شاتل یا بنانا را کرایه کرده و 20 دقیقه تمام جیغ بکشید! هزینه این سرگرمی 20 دقیقه ای 60 هزار تومان برای هر نفر (در بهار 1400) است. البته تمام تهجیزات لازم از جمله جلیقه نجات در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

جاهای سرگرمیی نزدیک اسکله سرگرمیی کیش

وقتی به اسکله سرگرمیی کیش می روید، دو انتخاب پیش روی خود دارید. اول اینکه همراه خود غذا و نوشیدنی داشته باشید و یکی از سایه بان های ساحلی را برای برپایی پیک نیک انتخاب کنید. دوم اینکه هر وقت از بازی و سرگرمی خسته شدید، می توانید به یکی از کافه ها و رستوران های اطراف اسکله بروید. باید به خاطر داشته باشید که خود اسکله امکانات زیادی برای تهیه غذا و نوشیدنی ندارد.

اما اگر کمی از ساحل دور شوید و خود را خیابان های اطراف برسانید، انتخاب های زیادی پیش روی شما هستند. اول اینکه می توانید کمی بولینگ بازی کنید یا می توانید به خرید بروید و حتی در یکی از کافه ها یا رستوران های اطراف ساحل کمی استراحت کرده و جانی تازه بگیرید.

بازار ونوس

بازار بین المللی ونوس یکی از همان جاهایی است که در آن می توانید به خرید بپردازید. این بازار در واقع یکی از قدیمی ترین بازارهای جزیره هم هست و در آن هرچه بخواهید پیدا می شود. انواع لوازم خانگی و آرایشی، قهوه و شکلات، منسوجات و پارچه و البته لباس را می توانید در بازار ونوس پیدا کنید.

اگر همراه بچه ها خود به این بازار می روید هم نگران نباشید، چون بازار ونوس امکانات خوبی برای سرگرمی بچه ها دارد. بعد از خرید و بازی هم به یکی از کافی شاپ ها یا رستوران های بازار بروید و غذاهای محلی کیش را امتحان کنید.

بازار زیتون

اگر دلتان می خواهد از بزرگ ترین برندهای دنیا خرید کنید، حتما باید به بازار زیتون بروید. این بازار با معماری مدرن و زیبای خود تبدیل به یکی از نماد های جزیره شده و به خاطر نزدیکی به اسکله سرگرمیی کیش دسترسی به آن هم خیلی آسان است.

در این بازار علاوه بر لباس و کفش های برند، می توانید انواع شکلات های خوشمزه خارجی را هم پیدا کنید. به علاوه بخشی از بازار به سوغات کیش اختصاص داده شده که حتما توجه شما را جلب خواهد کرد. نهایتا اینکه این بازار هم کافی شاپ های خیلی خوبی دارد که برای استراحت گزینه ای عالی محسوب می شوند.

بولینگ مریم

یادتان است گفتیم بعد از سرگرمی در اسکله سرگرمیی کیش می توانید در فضای سرپوشیده بولینگ بازی کنید؟ همین جاست! بولینگ مریم یکی از بزرگ ترین و مدرن ترین سالن های بولینگ در تمام کشور و از جاهای سرگرمیی کیش است. در این مجموعه حین بازی می توانید نیم نگاهی هم به منظره دریا در نزدیکی خود بیندازید.

هر وقت هم از بولینگ خسته شدید، بازی های کامپیوتری دیگری هم هستند که موجبات سرگرمی و سرگرمی شما را فراهم آورند. البته بوفه بولینگ مریم هم با انواع خوراکی و نوشیدنی ها در انتظار شماست.

اگر قصد سرگرمی در اسکله سرگرمیی کیش را داریم، کجا اقامت گزینیم؟

برای اقامت در کیش گزینه های مختلفی پیش روی شماست.

هتل پنج ستاره شایان

اگر می خواهید جایی اقامت گزینید که به اسکله سرگرمیی کیش کاملا نزدیک باشد و هر ساعت از شبانه روز که دلتان خواست پیاده به آنجا بروید، هتل پنج ستاره شایان بهترین گزینه برای شماست. هتل شایان یکی از قدیمی ترین و لوکس ترین هتل های جزیره کیش است. این هتل انواع اقامتگاه ها را در اختیار شما قرار می دهد که بر اساس سلیقه و نیاز خود می توانید یکی را انتخاب کنید. برای مثال سوئیت های دونفره ساحل، ویلای دوبلکس چهارنفره ساحلی و اتاق هایی که به سمت دریا بالکن دارند، از بهترین گزینه ها هستند.

هتل پنج ستاره بین المللی کیش

اما اگر می خواهید در هتلی نو تر با امکانات بیشتر اقامت داشته باشید، می توانید هتل بین المللی کیش را انتخاب کنید. این هتل در سال 1396 افتتاح شد و با 14 طبقه و 96 اتاق در حال حاضر بزرگ ترین هتل جزیره به شمار می رود.

علاوه بر اینکه این هتل کنار ساحل واقع شده و بهترین منظره ها جزیره را دارد، امکانات این هتل هم حسابی وسوسه کننده هستند. سالن ماساژ، استخرهای سرپوشیده و فضای آزاد و سالن بازی بچه ها ازجمله امکاناتی هستند که اقامت شما را در این هتل به یادماندنی می کنند.

در کدام ماه های سال به اسکله سرگرمیی کیش برویم؟

وقتی در سایر نقاط کشور هوا سرد، بارانی، و برفی شد وقت آن رسیده چمدان های خود را ببندید و راهی جزیره زیبای کیش شوید. از آذرماه تا اواخر بهمن بهترین زمان برای سفر به جنوب کشور و جزیره کیش است. در هر ساعت از شبانه روز که می خواهید وارد اسکله سرگرمیی کیش شوید.

در واقع ورود به اسکله هزینه ای برای شما ندارد، اما برای سرگرمیات مختلف و استفاده از امکانات مختلف باید هزینه های جداگانه پرداخت کنید. اگر برای ماهیگیری هم وسایلی را نیاز داشته باشید، می توانید به راحتی هرچه بخواهید در داخل اسکله کرایه کنید.

حرف آخر

وقتی به کیش سفر می کنید می بینید گردش و سرگرمی در این جزیره زیبا چیزی کم از سایر سواحل زیبای دنیا ندارد. این سفر می تواند تجربیات و خاطرات ارزشمند زیادی را در فکر و جان شما به جای بگذارد. اما درصورتی که علاقه خاصی به خرید ندارید و ترجیح می دهید وقت خود را به سرگرمی کنار آب بگذرانید، احتمالا بیشتر اوقات سفر را در اسکله سرگرمیی کیش خواهید بود.

این اسکله در تمام ساعات شبانه روز سرگرمیات خاصی را برای شما همراه دارد. شب ها می توانید به دیدن جنگ های شادی و کنسرت ها بروید یا در ساحل قدم بزنید و لاک پشت ها را دیدن کنید. روزها هم انواع ورزش ها و سرگرمیات آبی در انتظار شما هستند. آنچه مسلم است در اسکله سرگرمیی کیش هرگز دچار کسالت نخواهید شد. همچنین خانه بومیان کیش از دیگر جاذبه هایی است که کنار این اسکله به کارتان خواهد آمد.

منبع: علی بابا

به "اسکله تفریحی کیش و تجربه هر تفریح آبی که فکرش را بکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکله تفریحی کیش و تجربه هر تفریح آبی که فکرش را بکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید