راهنمای سفری مقرون به صرفه به کاپادوکیا و گورمه در ترکیه

به گزارش وبلاگ دانشگاه، سفر به کاپادوکیا ترکیه یکی از شهرهای مقرون به صرفه است که جاذبه های فراوانی دارد و به راحتی با طبیعت بکر و مکان های تاریخی این شهر در آناتولی ترکیه آشنا می شوید. بسیاری از دیدنی های کاپادوکیا ترکیه رایگان است و می توانید با هزینه کمی به این شهر سفر کنید. امروز کاهش هزینه های سفر از دغدغه مسافران است و اگر برای شما این مسأله مهم است پس این مقاله را در خبرنگاران از دست ندهید.

راهنمای سفری مقرون به صرفه به کاپادوکیا و گورمه در ترکیه

راهنمای سفر به کاپادوکیا

هر دو نام کاپادوکیا و کاپادوکیه برای شهر درست است و سر در گم نشوید. این شهر در شرق ترکیه و داخل کوهستان قرار گرفته است. این شهر در بین شهرهای قیصریه، نوشهیر قرار گرفته است. و از دره های سرخی تشکیل شده است که از مذاب آتشفشان برجای مانده است. دره سرخ کاپادوکیا در بین دو روستای گورمه و کاوسین قرار گرفته است و در یک مکان کاملا طبیعی در بین دره های صورتی، زرد و نارنجی قدم خواهید گذاشت. در اطراف این دره ها تا چشم کار می نماید زمین های کشاورزی، تاکستان های سرسبز انگور را می بینید به شرط آنکه در تابستان به این مکان سفر کنید. درون این دره های کلیساهای قرون وسطی قرار گرفته است و به مکان های تاریخی پا می گذارید.

شاید برای شما هم جالب باشد که این شهر به خاطر آثار جهانگردی تاریخی منحصر به فردش ثبت جهانی یونسکو شده است. شهر زیر زمینی درینکو یکی از جاذبه های تاریخی منحصر به فرد این شهر است و در ایران نیز شهرهایی زیرزمینی کم نیستند یادتان باشد شهر زیرزمینی اش شبیه نوش آباد است. کلیساها، خانه های تاریخی و شهرهای زیر زمینی برای یک باستان گردی در کاپادوکیا مناسب است و از دوران مفرغ یا همان عصر برنز است و قدمتی 4000 هزار ساله دارد. پس سفر به کاپادوکیا برای باستان گردی بسیار مناسب است.

راه های مقرون به صرفه سفر در شهر کاپادوکیا

مقرون به صرفه سفر کردن بستگی به هر مسافری دارد که از چه جاذبه های لذت می برد. اگر برایتان رفتن در دل طبیعت مهم است و دوست دارید از یک منطقه خاص بهره ببرید کاپادوکیا منطقه مناسبی در ترکیه محسوب می گردد که دره های بکر و طبعی کم ندارد و جسابی می توانید از آن لذت ببرید.

بودجه سفر به کاپادوکیا

در راهنمای سفر به کاپادوکیا ترکیه به راحتی با دانستن اینکه چه فعالیت هایی را با چه قمیت هایی می توانید انجام دهید، می توانید در هزینه سفر خود صرفه جویی کنید. شاید صرفه جویی و کم شدن هزینه های سفر یکی از مجذوب کننده ترین موارد سفر باشد. بنابراین اگر نتوانستید که سوار بالن شوید، قطعا می توانید فعالیت های مجذوب کننده دیگری را انجام دهید. اگر هم اصرار بر سوار شدن بر بالن ها دارید، می توانید با حذف کردن دیگر فعالیت ها، در هزینه های سفر خود صرفه جویی نموده تا بتوانید بلیط سوار شدن به بالن ها را بخرید. در اینجا لیستی از فعالیت هایی را که در سفر به کاپادوکیا می توانید انجام دهید، آورده شده است.

این کارها را انجام دهید:

  • خودتان به پیاده روی و کوه نوردی در کاپادوکیا بپردازید به جای اینکه تور و پکیج به کاپادوکیا را بخرید. قیمت تورهای کاپادوکیا بسیار بالاست.
  • از بین فعالیت های ورزشی 4 ساعت دوچرخه سواری در میان کوه ها را انتخاب کنید به جای اینکه 2 ساعت تور هوایی و پرواز را بخرید.
  • به دیدنی بالن ها در آرامش بپردازید و از چشم انداز لذت ببرید، به جای اینکه سوار بالن ها شوید.
  • به دیدن کلیساهای تاریخی زیرزمین بروید چرا که ورودی ندارد، به جای اینکه هزینه ورودی موزه روباز را در سفر به کاپادوکیا ترکیه بپردازید.
  • در کافه های روباز و در هنگام غروب چای بنوشید به جای اینکه وقت خود را در کافه های بسته بگذرانید.
  • به رستوران های محلی در سفر به کاپادوکیا بروید به جای اینکه رستوران های گران قیمت را انتخاب کنید.
  • به رستوران در میان صخره های کاپادوکیا بروید به جای اینکه به رستوران ترکیش دینر اند شو (Turkish dinner & show) بروید.
  • ناهار را در کافه ها سفارش دهید به جای اینکه به استراحتگاه های بین راهی بروید.
  • در بین هتل های این منطقه 3 شب اقامت در هتل کیو لایف کیو هتل (Cave Life Cave Hotel) بگیرید

با انجام چنین کارهایی که در سفر به کاپادوکیا ترکیه برایتان مطرح کردیم، می توانید سفر مقرون به صرفه تر به این منطقه را داشته باشید. البته به شما یادآور می شویم که هزینه هایی مانند بطری های آب معدنی و اسنک ها در این منطقه گران هستند. بهتر است که برای اقامت در کاپادوکیا، قید این دو مورد را بزنید و همچون مردم محلی این ناحیه بخورید و بنوشید.

با صرفه جویی که گفتیم 5 کار بسیار عالی را در سفر به کاپادوکیا می توانید انجام دهید که به شما پیشنهاد می دهیم.

پیاده روی در کاپادوکیا

پیاده روی بر روی دشت های کاپادوکیا و روستاهای گورمه و سورین مقرون به صرفه ترین سرگرمی در این شهر است و یادتان باشد که به راحتی می توانید در این روستا عکسی های سلفی بگیرید و با بافت روستا آشنا شوید و با مردم محلی منطقه آشنا شوید. در جهت پیاده روی آن معین است پس نگران نباشید به خصوص اگر در فصل های سیزن سفر کنید. این جهتها پر از بازدید کنندگان است. در پاییز تعداد مسافران کم تر است اما برای پیاده روی مناسب هستند. در سفر به کاپادوکیا پیاده روی روستای گورمه و سورین را نباید فراموش کنید.

اگر در ماه های پاییز به این منطقه سفر کنید، کمتر کسی را به عنوان جهانگرد خواهید دید. هر چند پاییز است اما وزش باد آزار دهنده نخواهد بود. شاید تنها در دره رز / رد به دیگر افراد برخورد کنید، اما در دیگر منطقه ها جهانگرد دیگری را ممکن اسن نبینید. در نتیجه برای زوج ها، در سفر به کاپادوکیا برترین زمان خواهد بود.

کوهنوردی در کاپادوکیا

کوهنوردی ورزشی مقرون به صرفه است و اینکه توان جسمانی بالایی می خواهد پس اگر توانایی بدنی بالای دارید به کوهنوردی بروید. یادتان باشد جهتهای کوهنوردی را باید به صورت تیمی و گروهی رفت و از تنها رفتن در دل طبیعت پرهیز کنید. برای پیاده روی دره رد رز Rose/Red Valley انتخاب مناسبی است. می توانید یک راهنمای محلی از خود کاپادوکیا انتخاب کنید و پرداخت هزینه کمی در طول جهت از هدایت های بهره مند شوید ولی اگر هم راهنما نبود جهت پیمایش آن معین است. از دیگر جهتهای دره ای این منطقه دره کلیکلار iliclar Valley و دره میستری Mystery Valley هستند و با جاذبه های زمین شناسی بیشتر آشنا می شوید. این مکان یکی برترین مکان ها برای دیدن طلوع و غروب خورشید است و به راحتی از دل طبیعت و سفر به کاپادوکیا لذت ببرید.

کلیساهای مخفی رایگان را کشف کنید

منطقه کاپادوکیا چون در گذشته زیر نظر امپراتوری روم بوده است تعدادی کلیسا دارد. برای دیدن کلیساهای صخره ای نیز باید ورودی پرداخت کنید. در جهت روستای گورمه چندین کلیسا وجود دارد که به دلخواه خود یکی را انتخاب کنید. یادتان باشد هر کدام نقاشی های بی بدیلی دارد و اگر مشتاق هستید می توانید همه را بازدید کنید ولی برای مقرون به صرفه تر سفر کردن دیدن یکی از آن ها کافی است. و با این کلیساها در سفر به کاپادوکیا به دل تاریخ بروید.

دوچرخه سواری در کوهستان کاپادوکیا

اگر دوست دارید می توانید با کرایه دوچرخه در روستای کاپادوکیا که آنچنان گران نیست دوچرخه سواری کنید. در شهر و جهتهای دوچرخه سواری طبیعت باید حرفه ای باشید و یک دوچرخه سواری مجذوب کننده در این مکان بسیار لذت بخش است. کرایه دوچرخه ها حدود بیست لیر است. یکی از مکان سرسبز دوچرخه سواری کاپادوکیا دره سرسبز ایهلارا است که لذت سفر را برایتان دو چندان می نماید و اگر دوچرخه سوار حرفه ای هستید آن را از دست ندهید. قدم زدن در دره ایهلارا ترکیه نیز از دست ندهید و در سفر به کاپادوکیا از آن لذت ببرید.

دیدنی بالن های کاپادوکیا

از دیگر راه های مقرون به صرفه در سفر به کاپادوکیا دیدن بالن های رنگارنگ از بالای روستای گورمه است. در پیاده روی در بالای روستای گورمه می توانید طلوع و غروب خورشید در بالای روستای گورمه دیدن کنید و از دیدن بالن های رنگارنگ لذت ببرید. استفاده از بالن ها کمی گران است اما اگر در پی کاهش هزینه سفر هستید به دیدن آن ها از این منطقه بسیار زیبا بروید و هم چنین میتوانید عکس های هنری را با بالن های رنگی به یادگار بگیرید.

صخره های به شکل قارچ معروف به دودکش های جن و پری در کاپادوکیا

در نزدیکی فضای باززلوه می توانید صخره های ببنید که سرهایش در اثر فرسایش باد به شکل قارچ شده است و مشابه اش در ایران فقط در زنجان است دیدن این منطقه نیز در این شهر رایگان است و در سفر به کاپادوکیا آن را ازدست ندهید. برای رفتن به این مکان به صورت گروهی بروید و معمولا از تنها سفر کردن به دل طبیعت پرهیز کنید. زیرا امکانات درمانی به این منلطق دور است و این ریسک را نپذیرید.

کجا اقامت کنید

هر چند که هتل ها و اقامتگاه های بومگردی که د راین ناحیه وجود دارند بسیار گران تر از آن چیزی است که فکرش را می کنید. با این حال می توانید با کمی گشتن هتلی همچون کیو لایف (Cave Life) بیابید که هم محیطی محبت آمیز دارد و هم به نسبت قیمتی پایین تر برای رزرو اتاق به شما ارائه می دهد.

اقامت در اتاق هایی در غار می تواند تجربه ای بی نظیر در سفر به کاپادوکیا ترکیه باشد.

پل معلق و خانه های قدیمی آوانوس در کاپادوکیا

برای رفتن به این پل باید از پارک قسمت جنوبی رودخانه آوانوس در شهر کاپادوکیا بهره ببرید و از دیدن مرغابی های در حال پرواز لذت ببرید. دیدن این قسمت شهر هزینه بسیار کمی دارد و یکی از بازدید های زیبا در سفر به کاپادوکیا محسوب می گردد.

قلعه تاریخی اوچ حیصار بر فراز روستای گورمه

قلعه تاریخی اوچ حیصار بالاترین مکان بر روستای روستای اوچ حیصار است که ورودی آن نه لیر است و از ورودیه های بازدیدی مقرون به صرفه ترکیه به شمار میرود. در طی جهت نیز تراس هایی برای استراحت وجود دارد و از این مکان می توانید با دیدی گسترده تر کاپادوکیا را ببینید و یادتان باشد غروب آفتاب در بالای قلعه زیبایی وصف ناشدنی دارد. از مکان های مقرون به صرفه در سفر به کاپادوکیا قلعه تاریخی اوچ حیصار است. یادتان باشد روستا گردی در اوچ حیصار از دست ندهید.

اگر برایتان مهم است که شهرهای زیر زمینی را بازدید کنید هر کدام ورودیه جداگانه دارند که بنا به هدف سفرتان توانید از آن بازدید کنید. در سفر به کاپادوکیا نیز منطقه ها بازدیدی معبد اسکی گوموسلر، آوانوس اوچ حیصار، پسابگ، سوگانلی، کاوسین را از دست ندهید.

استفاده از رستوران مقرون به صرفه

خب در کاپادوکیا آب معدنی گران است پس برای خرید آب مبلغی کنار بگذارید. رستوران های مقرون به صرفهی در این شهر وجود دارند. از غذاهای مقرون به صرفه ساندویچ های گوشت چرخ نموده و بورک و گوزلمه هستند که هزینه بالایی ندارند. به خصوص اگر به صورت خانگی آن را تهیه کنید. از رستوران لوکس نیز سعی کنید استفاده نکنید و یک غذای مقرون به صرفه تر را بخرید.

برترین زمان سفر به کاپادوکیا

با توجه به شرایط آب و هوای کاپادوکیا، به معمولا اواخر ماه آوریل (ماه اردیبهشت) تا سپتامبر و اکتبر (اواخر ماه مهر) برترین بازه زمانی برای سفر به کاپادوکیا به شمار میرود و فصل بهار تا آخر تابستان بسیار مناسب است. این شهر زمستان ها سردی دارد و در سفر در فصل زمستان نیمی از بازدید های خود را به خاطر آب و هوا ازدست خواهید داد. اگر دوست دارید بالن سواری کنید بهار و تابستان برترین پیشنهاد وبلاگ دانشگاه به شما است.

رسیدن به کاپادوکیا

اگر از استانبول میخواهید بروید به صوریت زمینی از دوجهت می توانید بروید و دارای قطار و اتوبوس است. از استانبول هوایی نیز به این شهر میت.انید سفر کنید و اگر از آنکار می روید گزینه سفر با اتوبوس و هوایی به کاپادوکیا موجود است و بنا به دلخواهتان انتخالب کنید اما اگر مقرون به صرفه بودن برای شما مهم است از سفرهای زمنینی اتوبوس در ترکیه بهره مند شوید و به شهر باستانی کاپادوکیا برسید. اطلاعات بیشتر می توانید مقاله روش های مختلف برای رسیدن به کاپادوکیه از استانبول وبلاگ دانشگاه را مطالعه کنید.

وبلاگ دانشگاه برای شما سفری خوش به کاپادوکیا را آرزو میکند. تیم حرفه ای ما برای پاسخ گویی به مشاوره سفری به شما مخاطب اهل سفر آماده است و به راحتی با تماس با وبلاگ دانشگاه می توانید با هر بخش ارتباط برقرار کنید. و راحت ترین دسترسی را برای خرید بلیت هواپیما و رزرو اقامت در اختیار شما به وسیله وب سایت است. اگر سفر به کاپادوکیا داشتید نظرتان را کامنت کنید تا اهالی سفر از آن باخبر شوند و آگاهانه تر از سفر لذت ببرند.

منبع: roamingaroundtheworld.com

منبع: الی گشت

به "راهنمای سفری مقرون به صرفه به کاپادوکیا و گورمه در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفری مقرون به صرفه به کاپادوکیا و گورمه در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید