برگزاری کارگروه همکاری های آموزشی و پرورشی ایران و ونزوئلا

به گزارش وبلاگ دانشگاه، آموزش و پرورش ایران پذیرای تجربیات کشور ونزوئلا در مورد ارزش های فرهنگی مردم در حوزه مقاومت در ارتباط با دانش آموزان خواهد بود.

برگزاری کارگروه همکاری های آموزشی و پرورشی ایران و ونزوئلا

با حضور شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش و سفیر ونزوئلا در ایران، کارگروه همکاری های آموزشی و پرورشی ایران و ونزوئلا برگزار گردید.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، کارگروه همکاری های آموزشی و پرورشی ایران و ونزوئلا با حضور سیلوا سفیر ونزوئلا، رودریگز دستیار سفیر ونزوئلا، مهدی فیاضی، رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور، الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، محمد مهدی کاظمی، معاون آموزش میانهه و مهاجر کننده معاون فرهنگی و پرورشی برگزار گردید.

مهدی فیاضی در این جلسه گفت: در بازدید وزیر آموزش ونزوئلا و هیئت دانش آموزی از ایران، برنامه های بسیار مفیدی برگزار گردید و در جلسه ای که وزرای آموزش و پرورش دو کشور داشتند مقرر شد کار گروهی به منظور همکاری هایی در حوزه قرارهای عملیاتی، اجرایی و کاری در راستای همکاری های آموزشی و دانش آموزی نوجوانان دو کشور تشکیل گردد که این جلسه بدین منظور تشکیل شده است.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج اعلام نمود: در این راستا معاونین وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران موضوعات همکاری های آموزشی و پرورشی را بیان خواهند نمود.

الهام یاوری - رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان بیان نمود: امکان همکاری در سه محور اصلی با وزارت آموزش ونزوئلا را خواهیم داشت.

وی اضافه نمود: سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با تجربه ای بیش از 40 سال در تربیت، شناسایی، راهنمایی و جهت دهی به استعدادهای درخشان در کشور پرداخته است. این سازمان در مورد نحوه پذیرش دانش آموزان، ساختار سازمان و نحوه اداره سازمان آمادگی ارائه تجربه به کشور ونزوئلا را دارد.

یاوری گفت: در محور المپیادهای جهانی که ایران با دستاوردهای قابل قبولی در سال های گذشته داشته است، امکان آموزش به دانش آموزان ونزوئلایی را دارد. در صورت استقبال کشور ونزوئلا امکان فراهم آوردن بسترهای حقیقی و مجازی به منظور آموزش دانش آموزان المپیادی ونزوئلا به وسیله کشور ایران وجود دارد.

وی توضیح داد: فضایی به منظور تربیت معلمانی که برنامه های علمی و فرهنگی برای دانش آموزان المپیادی دارند پدید خواهیم آورد تا این مهم به خاتمه رسد.

یاوری اضافه نمود: آموزش و پرورش ایران پذیرای تجربیات کشور ونزوئلا در مورد ارزش های فرهنگی مردم در حوزه مقاومت در ارتباط با دانش آموزان خواهد بود.

محمد مهدی کاظمی، معاون آموزش میانهه وزارت آموزش و پرورش ابراز داشت: در ایران مقطع میانهه از پایه هفتم الی پایه دوازدهم است که شامل دو پایه میانهه اول و میانهه دوم می باشد. دوره میانه دوم شامل آموزش های نظری و فنی حرفه ای می باشد.

وی با بیان این که بیش از 113 سال است که آموزش های رسمی فنی حرفه ای در ایران در هنرستان ها ارائه می گردد، گفت: در سال های گذشته با بازنگری های متعدد، پیشرفت های شگرفی در این حوزه اتفاق افتاده است و در حال حاضر هنرستان ها با بیش از 200 رشته مشغول به آموزش به بیش از یک میلیون و هشتاد هزار دانش آموز ایرانی می باشند.

معاون آموزش میانهه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تجربیات بسیار مناسبی در تدوین و اجرای برنامه های آموزش فنی حرفه ای دارا هستیم و امکان اشتراک این تجربیات وجود دارد.

کاظمی ادامه داد: اخیرا برنامه های تحت عنوان دیپلماسی مهارتی با هدف مشارکت رشته های فنی حرفه ای با کشورهای همسایه برنامه ریزی شده است که به علت اشتراکات زیادی که در آموزش های فنی حرفه ای در دنیاوجود دارد امکان برقراری ارتباط با کشور ونزوئلا در این حوزه مقدور است.

وی اضافه نمود: یکی از اقداماتی که در مورد تقویت روحیه پژوهشگری، نوآوری و خلاقیت دانش آموزان اجرا شده راه اندازی پژوهش سراها است. این پژوهش سراها در رشته های نجوم، زیست فناوری، نانو، سلول های بنیادی و رباتیک با بیش از 20 سال قدمت در راستای تقویت روحیه پژوهشگری دانش آموزان در حال خدمت هستند.

معاون آموزش میانهه گفت: به منظور توسعه عدالت آموزشی مراکز شبانه روزی در منطقه ها کم برخوردار کشور ایجاد شده است.

کاظمی توضیح داد: در هنرستان ها، دانشگاهی تحت عنوان دانشگاه فنی حرفه ای به منظور تربیت معلمین و نیروی انسانی ایجاد شده است.

مهاجر، کننده معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران در کنار معاونت آموزشی در دو حوزه رسمی و غیررسمی برنامه هایی در خدمت دانش آموزان جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی گفت: در بخش رسمی، معاونت پرورشی و فرهنگی برنامه هایی برای مشارکت، جذابیت و با نشاط شدن آموزش در کل کشور دارد. مجلس دانش آموزی برنامه ای است برای تمرین مشارکت و مسئولیت پذیری دانش آموزان ایران که دانش آموزان در هر مدرسه پنج الی 9 نفر را انتخاب کرده تا در اداره محل تحصیل خویش نقش فعالی داشته باشند.

مهاجر اعلام نمود: در زمینه ساحت تربیتی هنری و زیبایی شناختی در پی استفاده از ابزار هنر که زبان مشترک همه مردم سراسر دنیاست، تئاتر درسی برای دانش آموزان ایجاد شده است؛ در این برنامه چند دانش آموز با انتخاب یک موضوع درسی و نمایش آن برای دانش آموزان دیگر امکانی جهت یادگیری برای دوستان خود را ایجاد می کنند.

مهاجر توضیح داد: در حوزه غیررسمی به منظور پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان فضاهایی با نام کانون های فرهنگی و تربیتی و اردوگاه های دانش آموزی پدید آمده است. در کانون های فرهنگی و تربیتی رویدادهای جذابی مثل جشنواره ها، نمایشگاه ها و اکران فیلم های سینمایی برای دانش آموزان برگزار می گردد و گردشگری های علمی و فرهنگی دانش آموزان در اردوگاه های دانش آموزی انجام می پذیرد.

وی ادامه داد: این اقدامات که به صورت منتخب به آن ها اشاره شد اندک مواردی است که معاونت پرورشی و فرهنگی با برگزاری کارگاه هایی برای دبیران ونزوئلایی امکان انتقال تجربیات خویش به کشور ونزوئلا را دارد.

سیلوا، سفیر ونزوئلا نیز بیان نمود: ملاقات رئیس جمهور ونزوئلا در ماه ژوئن به ایران نتایج بسیار مفیدی را به همراه داشت که یکی از آنان برگزاری نهمین دوره کمیسیون مشترک ونزوئلا بود که در این کمیسیون خانم گابریلا - معاون رئیس جمهور ونزوئلا برنامه هایی را در جهت ملاقاتها و حمایت های جمهوری اسلامی ایران از ونزوئلا مدون نمودند.

سیلوا با تاکید بر آموزش که محور اصلی ملت و کشور است، گفت: کشور ونزوئلا در موضوع آموزش خواستار ارتقاء است.

وی اعلام نمود: همانطور که رهبر آزادیبخش سیمون بولیوار گفته است اخلاقیات از نیازهای اساسی یک ملت است. رهبر چاوز نیز تاکید ویژه ای به آموزش دانش آموزان خصوصا دانش آموزان مقطع ابتدایی داشتند زیرا مقطع ابتدایی پایه ای برای دوره های آینده است.

سیلوا گفت: فرهنگ یکی از اساسی ترین محورهای اصلی یک ملت است و از فرهنگ مردم هر کشور می توان اقدامات مثبت یک دولت را متوجه شد. در کشور ونزوئلا سازمان بولیواری دانش آموزی به نام OBE تاسیس شده است که در این مرکز کنندگان مجلس و رهبران بزرگی پرورش یافته اند. ونزوئلا امکان اشتراک موضوعات متعددی در حوزه آموزش با ایران دارد.

سیلوا اعلام نمود: ونزوئلا مجدانه به حمایت های ایران در مورد آموزش به دانش آموزان ونزوئلایی نیازمند است.بدون آموزش کشوری وجود ندارد و صلح در آموزش نهفته است.

در ادامه رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: وزارت آموزش و پرورش ایران برای پیشبرد این اهداف چند راه حل عملی را ارائه می کند تا در صورت تایید کشور ونزوئلا اقدامات لازم را مبذول نماییم که در صورت ایجاد بسترهای اینترنتی مناسب با حضور همکاران ونزوئلایی و ایرانی برگزاری وبینارهای تخصصی در این سه محور امکان پذیر است.

وی ادامه داد: امکان سفر تعدادی از اساتید ایرانی به منظور پیشبرد سه محور ذکر شده به کشور ونزوئلا به منظور انتقال تجربیات نوآوری ها و OBE دو کشور به وجود خواهد آمد. بخش های خصوصی دو کشور به صورت مشترک مدارس تیزهوشان و فنی حرفه ای به عنوان الگو در کشور ونزوئلا تاسیس کنند.

فیاضی تاکید نمود: یکی از نکات قابل توجه برای کشورهای مقاومت سواد رسانه ای است ضروری است تربیت در حوزه سواد رسانه ای برای دانش آموزان ونزوئلا نیز صورت پذیرد.

منبع: عصر ایران

به "برگزاری کارگروه همکاری های آموزشی و پرورشی ایران و ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری کارگروه همکاری های آموزشی و پرورشی ایران و ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید