دستورالعمل ساترا برای قاعده مند کردن تبلیغات پلتفرم ها
به گزارش وبلاگ دانشگاه، ساترا دستورالعمل تبلیغات در پلتفرم ها را تدوین و برای هم اندیشی و نظرخواهی از نخبگان بر روی سایت خود قرار داده است.
به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ دانشگاه، به نقل از روابط عمومی ساترا؛ از مدت ها پیش شیوه فعالیت تبلیغی پلتفرم ها مورد انتقاد کاربران قرار گرفته بود. بر همین اساس با آنالیز دستورالعمل ها و قوانین رگولاتور های جهان و پایش اجرا شده در مورد قوانین داخلی کشور، سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر (ساترا)، دستورالعمل تبلیغات در پلتفرم ها را تدوین و برای هم اندیشی و نظرخواهی از نخبگان بر روی سایت خود قرار داده است.
این دستورالعمل کوشش می نماید چالش های حوزه تبلیغات از جمله انتشار اطلاعات گمراه نماینده و نامناسب در محتوای تبلیغی، تهدید سلامت بچه ها، نادیده گرفتن رده بندی سنی در تبلیغات، اخلال در تجربه کاربری و افزایش غیر منصفانه هزینه کاربر را حل نماید.
در موادی از این دستورالعمل بعلاوه به موضوع پخش تبلیغات در سرویس هایی با مدل درآمدی اشتراک ماهیانه پرداخته شده است که در ماه های گذشته انتقاد تعداد قابل توجهی از کاربران را برانگیخته بود.
طبق رویه ساترا هر دستورالعمل پیش از ابلاغ به رسانه های صوت و تصویر فراگیر مورد هم اندیشی با نخبگان و کاربران قرار می گیرد و بعد از جمع بندی نظرات واصله و اصلاحات احتمالی به صورت رسمی ابلاغ می گردد.
علاقه مندان می توانند تا سرانجام مهر ماه جهت اعلام نظر و ثبت بازخورد در رابطه با این دستورالعمل به آدرس https://yun.ir/dr7ue2 مراجعه نمایند.
منبع: خبرگزاری دانشجو