علت حضور هومن سیدی و محسن تنابنده در ترکیه

به گزارش وبلاگ دانشگاه، فیلم سینمایی جنگ جهانی سوم به کارگردانی هومن سیدی و تفریق از مانی حقیقی در چهل و دومین جشنواره فیلم استانبول در کشور ترکیه حاضر هستند.

علت حضور هومن سیدی و محسن تنابنده در ترکیه

به گزارش وبلاگ دانشگاه، جشنواره فیلم استانبول که دوره 2023 آن از 7 تا 18 آوریل (19 تا 30 فروردین) برگزار می گردد در بخش مسابقه اصلی بین الملل خود سال جاری میزبان نمایش فیلم جنگ دنیای سوم ساخته هومن سیدی است.

ساخته هومن سیدی که نماینده رسمی سینمای ایران در شاخه برترین فیلم بین المللی اسکار 2023 بود، پس از حضور پیروز در جشنواره ونیز و کسب دو جایزه برترین فیلم و بازیگر بخش افق ها، در سی و پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم توکیو، هشتمین دوره جشنواره فیلم دنیا آسیا در لس آنجلس و جشنواره فیلم استکهلم سوئد نیز حضور پیروزی داشت و در لیست فیلم های جشنواره پالم اسپرینگز 2023 نیز نهاده شد و اخیرا نیز سه جایزه اصلی برترین فیلم، کارگردانی و بازیگر مرد (محسن تنابنده) را از جشنواره فیلم بلگراد در کشور صربستان دریافت نموده است. این فیلم اخیرا از سی و هفتمین جشنواره فیلم فریبورگ سوییس نیز جایزه ویژه هیات داوران مسابقه اصلی و نیز تقدیرنامه هیات داوران جوان را کسب کرد.

بعلاوه فیلم سینمایی تفریق از مانی حقیقی هم در بخش برترین های جشنواره ها در جشنواره استانبول به نمایش گذاشته می گردد. تفریق در نخستین نمایش دنیای خود در جشنواره تورنتو به نمایش گذاشته شد و پس از آن در بازار جشنواره برلین برای خریداران بین المللی عرضه شد.

چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم استانبول سال جاری فیلم های عروسک به کارگردانی زنده یاد اصغر یوسفی نژاد، عصب کشی به کارگردانی امیر توده روستا و شش فیلم کوتاه از ساخته های مریم تفکری شامل زخم غایب، کیف ایرانی، نظر بازی، بخش هایی از یک نامه به کودکی که متولد نشده، من یک گناه پرشور مرتکب شدم و شعر و سنگ را به نمایش می گذارد.

منبع: همشهری آنلاین

به "علت حضور هومن سیدی و محسن تنابنده در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت حضور هومن سیدی و محسن تنابنده در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید