سیستم رباتیک جراحی اتاق عمل را انجام می دهد

به گزارش وبلاگ دانشگاه، ربات های دارای بازوی قابل انعطاف در حال حاضر بیماران انگلیسی را جراحی می نمایند و به عنوان جهشی رو به جلو برای ارائه جراحی های دقیق تر مورد ستایش قرار می گیرند.

سیستم رباتیک جراحی اتاق عمل را انجام می دهد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ دانشگاه به نقل از دیلی میل، ربات های دارای بازوی قابل انعطاف در حال حاضر بیماران انگلیسی را جراحی می نمایند و به عنوان جهشی رو به جلو برای ارائه جراحی های دقیق تر مورد ستایش قرار می گیرند.

انگلیس نخستین کشوری است که در اروپا از سیستم رباتیک به نام ورسوس استفاده نموده است؛ ربات Versius می تواند به صورت ویژه ای فرایند جراحی را بهبود بخشیده و فرایند بهبود یافتن بیماران را به مراتب سریع تر نماید.

این ربات با الهام دریافت از دستان انسان طراحی شده و به همین دلیل نیز می تواند با شبیه سازی حرکات دست، با دقت بسیار بالایی جراحی های مختلف را انجام بدهد.

یکی از ویژگی های منحصربه فرد Versius این است که می تواند عمل های جراحی به روش لاپاراسکوپ (جراحی هایی که در آن ها از دوربین های ویژه و ظریف برای دسترسی به اعضای داخلی بدن استفاده می گردد) را با دقتی شگفت آور انجام بدهد.

این ربات سه بازو دارد که توسط پزشک کنترل می گردد، این بدان معناست که پزشکان می توانند با خستگی کمتر و هوشیاری بیشتر کار نمایند.

Versius طی 5 ماه گذشته 30 عمل در ادینبورگ انجام داده و در حالت نشسته جراحی می نماید؛ همچنین می تواند برای بیماران مبتلا به سرطان روده جدی استفاده گردد.

سیستم های نوآورانه و رباتیک مانند Versius قرار است نقش مهمی در ارائه خدمات جراحی در سراسر دنیا داشته باشند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "سیستم رباتیک جراحی اتاق عمل را انجام می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم رباتیک جراحی اتاق عمل را انجام می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید