فیلمبردار مطرح ایرانی برنده جایزه بین المللی انجمن فیلمبرداران آمریکا شد

به گزارش وبلاگ دانشگاه، داریوش خنجی، چارلی لیبرمن، فرد مورفی، سم نیکولسون و استیون گلدبلت با دریافت جوایز انجمن فیلمبرداران آمریکا تجلیل می شوند.

فیلمبردار مطرح ایرانی برنده جایزه بین المللی انجمن فیلمبرداران آمریکا شد

به گزارش وبلاگ دانشگاه به نقل از هالیوود ریپورتر، انجمن فیلمبرداران آمریکا اسامی برندگان سی و هفتمین دوره خود را اظهار داشت. استیون گلدبلت سال جاری با دریافت جایزه یک عمر دستاورد، داریوش خنجی با جایزه بین المللی، چارلی لیبرمن با جایزه پرزیدنت، فرد مورفی با جایزه یک عمر دستاورد در تلویزیون و سم نیکولسون با جایزه دستاورد تکنیکی کورتیس کلارک تجلیل می شوند.

گلدبلات فیلمبردار بریتانیایی متولد آفریقای جنوبی است که دو بار برای فیلمبرداری بتمن برای همواره در سال 1995 و شاهزاده جزر و مد در سال 1991 نامزدی اسکار را کسب نموده است. او 3 بار هم نامزدی جایزه امی را برای توطنه در سال 2001، مسیری به جنگ در سال 2002 و فرشتگان در آمریکا در سال 2003 دریافت نموده است. وی سال 2007 هم جایزه یک عمر دستاورد کمرایمیج را به دست آورده است.

داریوش خنجی که نامزدی اسکار را برای فیلم اویتا ساخته آلن پارکر در سال 1997 کسب کرد فیلمبرداری فیلم هایی چون هفت دیوید فینچر، اغذیه فروشی ژان پی یر ژونه، دزدی زیبایی برناردو برتولوچی و جواهرات تراش نخورده برادران سفدی را انجام داده است. جدیدترین فیلم وی باردو ساخته آلخاندرو ایناریتو است که برایش قورباغه نقره اای و فیپرشی جشنواره کمرایمیج سال جاری را به ارمغان آورد. وی اکنون در حال همکاری با بونگ جون هو در ساخت فیلم میکی 7 است.

مورفی 5 نامزدی امی در کارنامه دارد و از کارهای اخیرش می توان از فیلمبرداری سریال شیطان، نبرد خوب، مرگ مغزی و حاشیه یاد کرد. لیبرمن برای فعالیت هایش در انجمن فیلمبرداران آمریکا جایزه ریاست انجمن را دریافت می نماید. او رییس بخش مسترکلاس های انجمن است.

  • فیلم فارسی زبان برنده جایزه فیلم مستقل بریتانیا
  • شهاب حسینی از هندی ها جایزه گرفت

نیکولسون هم برای دستاوردهای تکنولوژی در فیلمبرداری با دریافت جایزه کرتیس کلارک تجلیل می گردد. او در اوایل کار خود به عنوان ناظر جلوه های بصری جنگ ستارگان کار کرد و بنیانگذار و مدیرعامل استودیو استارگیت است که فراوری مجازی سریال پرچم ما به معنی مرگ است برای اچ بی او انجام داد.

سی و هفتمین دوره جوایز انجمن فیلمبرداران آمریکا 5 مارس برگزار می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "فیلمبردار مطرح ایرانی برنده جایزه بین المللی انجمن فیلمبرداران آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلمبردار مطرح ایرانی برنده جایزه بین المللی انجمن فیلمبرداران آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید