مرحله تازه عملیات اجرایی بازسازی مسجد جامع اردستان آغاز شد

به گزارش وبلاگ دانشگاه، ایسنا/ براساس آخرین اخبار و گزارش های واصله، مرحله تازه عملیات اجرایی بازسازی مسجد جامع اردستان آغاز شد.

مرحله تازه عملیات اجرایی بازسازی مسجد جامع اردستان آغاز شد

نرگس بهشاد، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان اظهار کرد: با توجه به نیازسنجی که برای بهسازی و بازسازی پشت بام مسجد جامع اردستان وجود داشت، مرحله تازه بهسازی شامل سبک سازی و کاهگل و سنگ فرش پشت بام ضلع غربی مسجد شروع شد.

وی با بیان اینکه بعلاوه در قسمت سردر غربی مسجد جامع ساخت ساباط که بیشتر بخشی از آن به همراه برطرف خطر سردر انجام می گردد نیز در دستور کار اداره میراث فرهنگی واقع شده است، اضافه نمود: اعتباری که برای انجام بهسازی و بازسازی و ساباط مسجد جامع اردستان در نظر گرفته شده، حدود 500 میلیون تومان است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان در مورد گلایه مردم و فعالان حوزه میراث فرهنگی در مورد شرایط نظافت و مخصوصا سرویس های بهداشتی مسجد جامع اردستان گفت: مسجد جامع اردستان شاخص ترین اثر تاریخی شهرستان است، ولی کمبود اعتبارات باعث شده در این بنا با مشکلاتی روبرو باشیم.

بهشاد با بیان اینکه اداره میراث فرهنگی به شدت با کمبود نیروی انسانی روبرو است و از طرفی نظافت مسجد از وظایف اداره میراث نیست، اعلام نمود: مسجد جامع اردستان خادم ندارد و اداره اوقاف و امور خیریه باید برای این بنای تاریخی که موقوفه هم هست یک خادم در نظر بگیرد.

وی توضیح داد: مسئولان شهرستان نسبت به شرایط آشفته ای که در مسجد جامع اردستان بوجود آمده ورود نمایند، زیرا این بنای شاخص به حال خود رها شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان با اشاره به اتمام عملیات بهسازی مسجد خسرو اردستان گفت: عملیات بهسازی و بازسازی محراب، سبک سازی بخشی از سقف مسجد و نم زدگی شبستان این مسجد با اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان انجام شد.

منبع: همگردی

به "مرحله تازه عملیات اجرایی بازسازی مسجد جامع اردستان آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرحله تازه عملیات اجرایی بازسازی مسجد جامع اردستان آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید