مردم این روستای ایرانی، لای سنگ ها زندگی می نمایند

به گزارش وبلاگ دانشگاه، کندوان در استان آذربایجان شرقی و در شهر اسکو قرار گرفته است و از آنجا که در دل صخره ها ساخته شده است، به روستای صخره ای ایران مشهور است.

مردم این روستای ایرانی، لای سنگ ها زندگی می نمایند

ایران دوست داشتنی ما مملو از جذابیت های بی شمار است و هر شهر و دیارش دنیایی از جاذبه های تماشای را در دل خود دارد و می تواند ساعت و روزها شما را مشغول خود نگه دارد. این بار می خواهیم به سراغ یکی از روستاهای زیبای کشورمان برویم، روستایی که در دل کوه کنده شده است، در خصوص روستای کندوان صحبت می کنیم، یکی از روستاهای دست کند دنیا است که معماری خیره نماینده اش لحظه به لحظه زبانتان را به تحسین وا می دارد. با مجله توریستی دلتا همراه باشید تا روستای سنگی کندوان را بیشتر بشناسید.

تاریخچه روستای سنگی کندوان

تاریخچه سکونت در این روستا به قرن هفتم هجری می رسد. در آن دوران، مردم روستای حیله ور که در 2 کیلومتری غرب کندوان زندگی می نموده اند، تصمیم می گیرند تا از چنگال مغول ها در امان بمانند و به همین علت به دشت کنار یعنی کندان می روند. آن ها کم کم شروع به کندن روستا با دست می نمایند تا بتوانند در دل آن برای خود پناهگاهی بسازند و این چنین می شود که سکونت در روستای کندوان شروع می شود.

باورهای کهن درباره روستای سنگی کندوان

البته برخی ها بر این باورند که سکونت در روستای سنگی کندوان به خیلی قبل تر یعنی به دوره های قبل از اسلام بر می شود. گفته می شود که در حال حاضر 117 خانواده در این روستا زندگی می نمایند و قصد دارند تا خانه های خود را به همان شکل حفظ نمایند.

از آنجا که روستای سنگی کندوان در دامنه کوه های سهند قرار گرفته است، دارای آب و هوای بسیار خوبی است و زمین ها و مرتع های سرسبز زیادی در اطراف آن وجود دارد، به همین علت عشایر آن را به عنوان محلی برای ییلاق خود انتخاب می نمایند. اگر در پی یافتن نقطه ای برای یک اقامت دلپذیر هستید، مطلب سفری لذت بخش در کلبه های جنگلی را بخوانید.

مردم این روستا بیشتر کشاورز و دامدار هستند، البته در سال های اخیر به علت جذابیت هایی که این روستا برای توریست ها داشته، توریستهای داخلی و خارجی زیادی از آن تماشا نموده اند و همین موضوع باعث شده تا برخی از مردم روستا مشاغلی به غیر از این دو داشته باشند.

آمارها نشان می دهد که سالانه حدود 300 هزار توریست از روستای کندوان تماشا می نمایند و به همین علت هتل ها و اقامتگاه های زیادی در این روستا و اطراف آن برای این توریستان ساخته شده است. پیشنهاد می کنیم در صورتی که به این روستا رفتید، سوغاتی عسل و خشکبار آن را از قلم نیاندازید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از توریستی، در این قلعه 100 روح زندگی می نمایند را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "مردم این روستای ایرانی، لای سنگ ها زندگی می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم این روستای ایرانی، لای سنگ ها زندگی می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید