مسئله ای به نام ساختمان سازی در گذرهای 8 متری تهران ، مدیرکل شهرسازی: 6 طبقه مجاز است اما به چند شرط

به گزارش وبلاگ دانشگاه، تعداد طبقات مجاز ساختمان سازی در گذرهای 8 متری تهران یکی از مسائل مهمی است که این روزها از سوی کارشناسان شهری مطرح می گردد، پرسشی که سوده نجفی عضو شورای شهر تهران نیز دیروز عنوان نمود و خواهان پاسخگویی شهرداری تهران در این باره شد.

مسئله ای به نام ساختمان سازی در گذرهای 8 متری تهران ، مدیرکل شهرسازی: 6 طبقه مجاز است اما به چند شرط

به گزارش وبلاگ دانشگاه، سوده نجفی، عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکری خطاب به شهردار تهران گفت: ماه گذشته بخشنامه هایی از سوی اداره کل شهرسازی و طرح های شهری و اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه به تمامی شهرداری های منطقه ها 22گانه شهر تهران ابلاغ شده که احداث ساختمان های7طبقه را در معابر 8متری مجاز می داند که این بخشنامه بدون اخذ مجوز از شورا و کارشناسی های ضروری است.

مهدی بهرام پور، مدیرکل شهرسازی و طرح های شهری شهرداری تهران در این باره گفت: آخرین ویرایش مبحث سوم مقررات ملی ساختمان در سال1395 حداکثر ارتفاع 25متر (ارتفاعی بالغ بر 7طبقه دارای کاربرد) را برای گذرهای با عرض 8متر بیان می نماید. در این زمینه پایبندی به مقررات ملی ساختمان نسبت به بخشنامه های داخلی شهرداری تهران اولویت دارد.

او اضافه کرد: بر این اساس هر ملکی که از گذر 8متری دسترسی داشته باشد، ضوابط پهنه و مساحت عرصه، تعداد طبقات مشخصی خواهد گرفت که سقف آن تحت هیچ شرایطی از 6طبقه نباید تجاوز کند و ابداً به معنای تعلق گرفتن 6طبقه برای تمامی پلاک های واقع در گذرهای 8متری نیست.

منبع: همشهری آنلاین

به "مسئله ای به نام ساختمان سازی در گذرهای 8 متری تهران ، مدیرکل شهرسازی: 6 طبقه مجاز است اما به چند شرط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئله ای به نام ساختمان سازی در گذرهای 8 متری تهران ، مدیرکل شهرسازی: 6 طبقه مجاز است اما به چند شرط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید