کالری های موجود در نارنگی تانجلو

به گزارش وبلاگ دانشگاه، تانجلو میوه ای است که از پیوند نارنگی و گریپ فروت بدست می آید. اعتقاد بر این است که این میوه از 3000 سال پیش بومی آسیای جنوب شرقی بوده است! در این مقاله از ارزش تغذیه ای و مقدار کالری موجود در تانجلو مطلع شوید.

کالری های موجود در نارنگی تانجلو

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

تانجلو میوه ای است که از پیوند نارنگی و گریپ فروت بدست می آید. اعتقاد بر این است که این میوه از 3000 سال پیش بومی آسیای جنوب شرقی بوده است! در این مقاله از ارزش تغذیه ای و اندازه کالری موجود در تانجلو مطلع شوید.

تانجلو از پیوند نارنگی (اغلب تحت نام پرتقال ماندارین شناخته می شود) و گریپ فروت (پسر عموی پوملو (pomelo)) پرورش داده می شود. بنابراین، بدیهی است که خواص یک پرتقال و گریپ فروت را به ارث برده است. این میوه شبیه به پرتقال بوده و کاملاً گرد نمی باشد. شکل آن تا حدودی دراز و دوک مانند بوده و برآمدگی دکمه مانندی در نوک خود دارد. اندازه یک میوه تانجلو هم اندازه یک پرتقال با اندازه میانه است. به تانجلو همچنین هانیبل (honeybell) می گویند. طعم آن مانند طعم نارنگی است با این تفاوت که آبدارتر می باشد.

وزارت کشاورزی ایالات متحده برخی نژاد ها و گونه های تانجلو را پرورش داده اند که طعم خوشمزه ای داده و با کاشت این نژاد، می توانید محصول فراوانی بدست آورید. تانجلو مینیولا (پرورش داده شده در سال 1931) و تانجلو اورلاندو (کاشته شده در سال 1911) معروف ترین نژادهای تانجلو می باشند. انواع بخصوصی از نارنگی و گریپ فروت که جهت پرورش این گونه ها انتخاب می شوند، خصوصیات و صفات اختصاصی خود را به این گونه ها می بخشند. در نتیجه، تانجلوهایی که این روزها به دست شما می رسند، محصول تلاشهای بشری می باشند. تانجلو مینیولا بسیار بزرگ بوده و محیط آن در حدود 9 تا 5ر9 اینچ (86ر22 تا 13ر24 سانتی متر) است.

کالری های موجود در تانجلو

گونه

اندازه و اندازه

اندازه تقریبی کالری

تانجلو

1 عدد میانه (131 گرم)

60

تانجلو مینیولا

1 عدد میانه (109 گرم)

70

در جدول زیر حقایق تغذیه ای تانجلو که جهت اطلاع از فوائد آن در سلامت مفید می باشند را در اختیارتان قرار می دهیم.

حقایق تغذیه ای تانجلو

1 عدد تانجلو کوچک که حاوی حدوداً 32 کالری است همچنین دارای مواد مغذی ذیل می باشد:

مواد مغذی

ارزش روزانه

چربی کل

0%

کلسترول

0%

کربوهیدرات کل

3% (99ر7 گرم)

فیبر خوراکی

6% (16 گرم)

پتاسیم

0% (123 میلی گرم)

پروتئین

0% (64ر0 گرم)

قند

2% (36ر6 گرم)

ویتامین C

60% (160 میلی گرم)

کلسیم

3% (99ر7 گرم)

فوائد تانجلو در سلامت

فوائد سلامتی بخش تانجلو مشابه پرتقال است. یک عدد تانجلو سرشار از ویتامین C و فیبر خوراکی است. ویتامین ها و مواد معدنی موجود در تانجلو به بهبود سلامت کلی بدن شما به طرق مختلف کمک می کند. این میوه عاری از چربی و کلسترول می باشد. فلاونوئیدها و ویتامین C موجود در آن به جلوگیری از مسائل جسمی متعدد مانند سرماخوردگی، برونشیت، عفونت های گلو، آسم، و غیره کمک می کنند. به این دلیل که تانجلو حاوی آنتی اکسیدان می باشد، این آنتی اکسیدان ها به خنثی ساختن اثرات رادیکال های آزاد در بدن کمک می کنند. مصرف میوه های سرشار از ویتامین C سرعت فرایند پیری را آهسته می سازند. شما نیازی به استفاده از کرم های ضد پیری نخواهید داشت! ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کرده و به جلوگیری از بروز عفونت ها و بیماری هایی مانند سرطان کمک می کند. کلسیم موجود در تانجلو می تواند استخوان و دندان های شما را قوی سازد. متخصصین تغذیه مصرف تانجلو را برای افراد دیابتی و بیماران قلبی توصیه می کنند. تانجلو در رفع یبوست بسیار عالی عمل می کند.

نارنگی دارای کالری کمی بوده و در نتیجه می تواند در رژیم غذایی کاهش وزن گنجانده شود. کالری های موجود در تانجلو را کالری های سالمی در نظر می گیرند به این دلیل که همراه مقادیر زیادی ویتامین ها و مواد معدنی می باشند. شما می توانید تانجلو تازه را به همان صورتی که هست نوش جان کنید و یا می توانید آب آن را بنوشید. تانجلوهای مغذی و آبدار می توانند به در پیش گرفتن یک زندگی سالم کمک کنند.

سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه آموزشی داشته و به هیچ وجه قصد جایگزینی توصیه های کارشناس و متخصص در این امر را ندارد.

منبع: راسخون

به "کالری های موجود در نارنگی تانجلو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کالری های موجود در نارنگی تانجلو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید