کتاب جنگ ها چگونه ما را تغییر دادند؟ آنالیز می گردد

به گزارش وبلاگ دانشگاه، به مناسبت انتشار کتاب جنگ ها چگونه ما را تغییر دادند؟ نوشته مارگارت مک میلان، که با ترجمه سودابه قیصری از سوی نشر کتاب پارسه منتشر شده است، بیستمین نشست از سلسله نشست های عصر دوشنبه های بخارا به آنالیز این کتاب اختصاص یافته است.

کتاب جنگ ها چگونه ما را تغییر دادند؟ آنالیز می گردد

این نشست دوشنبه نهم مردادماه 1402 ساعت 17 با حضور مهدی تدینی، سودابه قیصری و علی دهباشی در مؤسسه فرهنگی هنری ققنوس (راوی دوران) برگزار می گردد.

مارگارت مک میلان تاریخ دان کانادایی، استاد ممتاز بازنشسته تاریخ بین الملل دانشگاه آکسفورد و استاد تاریخ دانشگاه تورنتو است. او در کتاب جنگ ها چگونه ما را تغییر دادند؟ تأثیرات این پدیده را بر جامعه بشری و اینکه چگونه تغییرات در ساختار سیاسی، تکنولوژی یا ایدئولوژی ها، بر نحوه و علل جنگیدن ما تأثیر داشته اند، آنالیز نموده است.

این کتاب سؤال های دیگری را پیش می کشد: اولین جنگ چه موقع و چگونه شروع شد؟ آیا ذات بشر ما را به جنگیدن با هم محکوم می نماید؟ چرا جنگجویان تقریباً همواره مرد بوده اند؟ آیا اساساً جنگ در محدوده کنترل ماست؟

از سودابه قیصری پیش از این ترجمه کتاب های 21 درس برای قرن 21، روح ناآرام، دموکراسی پوتین، ظهور و سقوط ملت ها و مجموعه چهارجلدی داستان های ناپل منتشر شده است.

این نشست دوشنبه نهم مردادماه 1402 ساعت 17 در مؤسسه فرهنگی هنری ققنوس (راوی دوران) به نشانی: خیابان وصال شیرازی، کوچه شفیعی، پلاک یک برگزار می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کتاب جنگ ها چگونه ما را تغییر دادند؟ آنالیز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب جنگ ها چگونه ما را تغییر دادند؟ آنالیز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید