کتاب

انیمیشن های پیروز ریشه های فرهنگی و قصه های فولکلور دارند، با ژست آمریکایی نمی گردد قصه ایرانی نوشت

سرویس کودک و نوجوان خبرنگاران (ایبنا)، امروز، روز ملی سینماست و آنالیز شرایط انیمیشن های کودک و نوجوان موضوع پرونده این هفته است. در شماره دوم، احسان حجتی از اهمیت سرمایه گذاری بر قصه در فراوری انیمیشن گفته است. احسان حجتی، پژوهشگر حوزه انیمیشن است و...

21 شهریور 1402

چرا بداخلاقی پزشکان اعتبار پزشکی ایران را زیر سوال می برد؟ ، هیچ بیماری از پشت کوه نیامده است

هیچ هدفی بالاتر از خدمت به دیگران نیست؛ چه در یک اتمسفر اخلاق مدارانه زندگی کنید، چه در فضایی که اعتقادی به چنین ایده هایی ندارد. واقعا شایسته نیست که از تحصیل کردگان و پزشکان خود، برخوردهایی نامناسب ببینیم و بشنویم و با تعجب، نقلش کنیم.

13 شهریور 1402

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با شهردار ارومیه ملاقات کرد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در ارومیه، علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی با حضور در دفتر شهردار با شهردار ارومیه ملاقات و گفت و گو کرد.

7 شهریور 1402

نمایشگاه خوشنویسی اشعار شاعران ملی برگزار گردید

آیسان صادقی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان اظهار کرد: این نمایشگاه شامل آثار خوشنویسی از هنرمند ابهری مجید نظری است که با عنوان صریر قلم دائر است.

6 شهریور 1402

افسردگی می تواند در سایه کمال گرایی مخفی گردد

ماندانا پورسعید مترجم کتاب افسردگی پنهان در کمال گرایی در گفت وگو با خبرنگاران درباره این اثر شرح داد: هدف اصلی نویسنده از تالیف این کتاب آشکار کردن ارتباطی است که بین کمال گرایی و افسردگی وجود دارد و اینکه افسردگی می تواند در سایه کمال گرایی مخفی گردد...

27 مرداد 1402

جلد دوم داستان هایی از ضرب المثل های فارسی منتشر شد

به گزارش خبرنگاران ، نویسنده قزوینی کتاب داستان هایی از ضرب المثل های فارسی گفت: امثال و حکم یکی از کهن ترین تراوشات ذهنی و اندیشه های روشن هوشمندان گمنام است که از دور دست های تاریخ به یادگار مانده است و به همین سبب همچون کتیبه ها و سنگ نبشته های باستانی...

11 مرداد 1402

کتاب جنگ ها چگونه ما را تغییر دادند؟ آنالیز می گردد

به گزارش خبرنگاران، به مناسبت انتشار کتاب جنگ ها چگونه ما را تغییر دادند؟ نوشته مارگارت مک میلان، که با ترجمه سودابه قیصری از سوی نشر کتاب پارسه منتشر شده است، بیستمین نشست از سلسله نشست های عصر دوشنبه های بخارا به آنالیز این کتاب اختصاص یافته است.

8 مرداد 1402

شاعر شیرازی درگذشت

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در شیراز، شاپور جورکش نویسنده، منتقد ادبی و شاعر شیرازی پس از اینکه 10 روز از بستری شدن در بیمارستان می گذشت در سن 73 سالگی در یکی از مراکز درمانی شیراز جان به جان آفرین تسلیم کرد.

6 مرداد 1402

کتاب زبان جادویی دیگران؛ از پرفروش ترین رمان های کره جنوبی

داستانی درباره پیوندهای عمیق خانوادگی، جبر جغرافیایی و زبان؛ درباره وجودی که به دشواری خود را پیدا کرده. داستانی شعرگونه که با لحنی منحصر به فرد و سرشار از معصومیت روایت می شود. زبان جادویی دیگران (The Magical Language of Others: A Memoir) یک داستان عاشقانه عمیق و دردناک...

31 تیر 1402

کوچک ترین گاو جهان کجا زندگی می نماید؟

گاو های وچور کوچک ترین گونه گاو در دنیا هستند که قدشان از یک متر کوتاه تر است و طول بدنشان به ندرت بیش از 30 سانتی متر می گردد.

24 تیر 1402

اولین واکنش ها به اوپنهایمر: دیوانه وار و نفس گیر

اوپنهایمر پایان در اولین نمایش خود در پاریس برای اولین بار در معرض دید عموم نهاده شد. این درام تاریخی سه ساعته با بازی کیلین مورفی مانند دیگر فیلم های نولان یکی از مورد انتظارترین فیلم های سال است.

22 تیر 1402

طرز تهیه ترشی آلبالو خانگی به 4 روش ، خوش رنگ و خوشمزه

احتمالا با خواندن تیتر این سوال به فکر تان رسیده است که آیا می توان آلبالو را ترشی کرد؟ بله، ترش آلبالو یکی از برترین و خوشمزه ترین و البته متفاوت ترین ترشی است که می توانید در فصل تابستان تهیه کنید و کل سال از آن لذت ببرید. در گذشته طرز تهیه ترشی های مختلفی...

16 تیر 1402

چگونه جغرافیا مسیر سیاست های دنیای را معین می نماید؟، استراتژی های ژئوپلیتیکی قدرت های دنیا

به گزارش خبرنگاران، انتشارات همان کتاب جبر جغرافیا؛ چگونه جغرافیا مسیر سیاست های جهانی را معین می نماید! نوشته تیموتی جان مارشال با ترجمه مشترک فرهمر امیردوست و امیرحسین مهدی زاده را به چاپ پنجم رساند.

12 تیر 1402

برگزاری مسابقه کتابخوانی مجازی ویژه نوجوانان و اعضای باشگاه کتابخوانی 100 تایی ها

عباس باباخانیان در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران ، با اشاره به برنامه این دفتر در فصل تابستان، گفت: مدیریت امور کتابخانه ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با مشارکت مؤسسه باغ کتاب تهران، انتشارات سوره مهر و اپلیکیشن کتابراه...

11 تیر 1402

زبان جهانی موسیقی به بچه ها مهاجر در ایجاد ارتباط با دیگران یاری می نماید

بهار اشراق در گفت وگو با خبرنگار سرویس کودک و نوجوان خبرنگاران (ایبنا) درباره ترجمه این کتاب گفت: کتاب به سفارش مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات بچه ها ترجمه شد و من هم عاشق تصاویرش شدم.

1 تیر 1402

خواندن رمان نوجوان رونی یک پیانو قورت داده برای بزرگ ترها واجب است

سرویس کودک و نوجوان خبرنگاران (ایبنا)- احمد آفتابی، استاد دانشگاه: رونی یک پیانو قورت داده درباره زندگی رونی یا رونیکا شخصیت 14ساله کتاب است که یک ویدیو دو دقیقه و 14ثانیه ای از او در فضای مجازی پخش شده است. حالا بعد از گذشت یک سال تصمیم می گیرد این کتاب را...

30 خرداد 1402

مجموعه قطعه ادبی سایه سکوت منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در ایلام، مجموعه قطعه ادبی سایه سکوت نوشته مهرانگیز صادقیان، به وسیله نشر نیشتِمان منتشر شد.

24 خرداد 1402

انتخاب کلمات لاتین برای نام مجموعه ها مورد قبول نیست، مشکل نام گذاری های نامتعارف

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران در طرقبه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر

14 خرداد 1402

اجرای برنامه های فرهنگی ترویجی کتاب محور در دهه کرامت رضوی

به گزارش خبرنگاران (ایبنا)، حسین سعیدی در این خصوص گفت: محور تمام فعالیت های انتشارات به نشر در دهه کرامت رضوی ما، امام رضا(ع) و کتاب است؛ ما سعی کردیم پیوند این سه مفهوم را در تمامی برنامه ها دنبال کنیم.

3 خرداد 1402

سریال رادیویی برگرفته از رمان آبی ها فراوری شد

به گزارش خبرنگاران در مشهد، سریال رادیویی آبی ها برگرفته از رمان آبی ها به قلم مرحوم سعید تشکری نویسنده فقید خراسانی فراوری و همزمان با دهه کرامت پخش می گردد.

1 خرداد 1402
تعداد: (95)