کشف پادزهر برای نابودی نوعی مورچه مهاجم در آمریکا

به گزارش وبلاگ دانشگاه، دانشمندان مدت زمان زیادی را برای کشف پادزهر این مورچه ها صرف کردنند تا بتوانند از دست آن ها خلاص شوند.

کشف پادزهر برای نابودی نوعی مورچه مهاجم در آمریکا

دانشمندان به مدت 20 سال در حال مطالعه مورچه هایی بودند که حیات وحش را در جنوب شرقی آمریکا نابود می کردند. ممکن است یک پادزهر طبیعی برای این گونه مهاجم با منشاء آمریکای جنوبی پیدا نموده باشند.

به گزارش 24.ae، آموزشگاه ملی علوم نتیجه این مطالعه را منتشر کرد که به وسیله محققان دانشگاه تگزاس در شهر آستین تهیه شده بود. نویسنده اصلی این مطالعه، ادوارد لوبران، تأیید کرد که این گیاه قبلاً منجر به انقراض کانون های مورچه ها شده بود. بعلاوه او به آزمایش هایی که در بهار و در محیط های حساس تگزاس برای محافظت از گونه های در معرض خطر انجام می گردد، اشاره نمود.

مورچه های قهوه ای رنگ از آرژانتین و برزیل با کشتی به آمریکا سفر نموده اند.این مورچه های دیوانه گونه مهاجم دیگری به نام مورچه های آتشین را شکار نموده اند، زیرا سمی ترشح می نماید که باعث گزش دردناک می گردد و با ترشح اسید فرمیک به انواع حیوانات مانند عقرب، مار، مارمولک و پرندگان حمله می نماید.

ادوارد لوبران هنگام توصیف مورچه هایی که در درختان منطقه ای از پارک استرو لانو گراند در تگزاس ناپدید شده اند، درباره یک چشم انداز وحشتناک صحبت کرد. او ادعا کرد که این مورچه ها در حال نابودی زیست بوم ها و برای انسان یک اپیدمی هستند. بعلاوه ادامه داد که آن ها باعث اختلال در کنتورها، تهویه مطبوع و پمپ ها می شوند. فقط آفت کش های بسیار سمی روی مورچه های قهوه ای تأثیر می گذارند. در نتیجه موجب می شوند کوه هایی پر از مورچه های مرده باقی بمانند.

حدود هشت سال پیش، ادوارد لبران و راب بلوز دریافتند که مقادیری از مورچه های مرده جمع آوری شده در فلوریدا دارای معده های متورم غیرعادی و پر از چربی هستند. در نتیجه تجزیه و تحلیل آن وجود اسپور، یک پاتوژن ناشناخته را نشان داد.

اسپور ها اغلب به سلول های چربی حشرات حمله می نمایند و آن ها را به کارخانه هایی برای فراوری این اسپور ها تبدیل می نمایند. در میان 15 کلنی مورد مطالعه در طی یک دوره هشت ساله، کاهش تعداد مورچه ها با شناسایی این پاتوژن مشاهده شد و 60 درصد کلنی ها مردند. به عنوان بخشی از این آزمایش ها، محققان مورچه های آلوده به اسپورانژیا را با قرار دادن یک سوسیس آن ها را به سمت خود جذب می نمایند. خاتمه این آزمایش با موفقیت به خاتمه رسید، زیرا مورچه ها در عرض چند سال منقرض شدند. زیرا لارو هایی که با مورچه های آلوده در تماس بودند بسیار شنماینده بودند.

ادوارد لوبران معتقد است که این موضوع دو خبر خوب دارد، اول اینکه یک پاتوژن طبیعی وجود دارد که به طور خاص گونه های مهاجم را با محدود کردن توانایی آن ها برای حمله به زیست بوم هدف قرار می دهد و دوم اینکه دانشمندان می توانند توسعه آن ها را تسریع نمایند تا سریعاً به آن دسترسی پیدا نمایند تا بتوانند از شر مورچه های قهوه ای دیوانه خلاص شوند. این محقق در ادامه شرح می دهد که این فرآیند زمان می برد و خاطرنشان می نماید که مورچه ها یک شبه ناپدید نخواهند شد.

بیشتر بخوانید

وبلاگ دانشگاه فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کشف پادزهر برای نابودی نوعی مورچه مهاجم در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف پادزهر برای نابودی نوعی مورچه مهاجم در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید