ییلاق های پرطرفدار در 2 قدمی مرکز، هم فال و هم دیدن

به گزارش وبلاگ دانشگاه، از قدیم رودخانه ها منبع تأمین آب روستاهای اطرافش بودند اما این روزها منطقه ها ییلاقی پرطرفدار بین گردشگران به ویژه در تابستان گرم هستند. در محدوده کن ـ سولقان هم 2رودخانه پرآب وجود دارد که هریک جذابیت هایش مسحورکننده است.

ییلاق های پرطرفدار در 2 قدمی مرکز، هم فال و هم دیدن

وبلاگ دانشگاه - مریم باقرپور: رودخانه کن به طول 33 کیلومتر، یکی از قدیمی ترین رودخانه های شهر تهران است که این روزها بخشی از آن داخل بافت شهری واقع شده است و همچنان پرآب ترین رودخانه در تهران به شمار می آید. این رودخانه از رشته کوه توچال سرچشمه می گیرد و در مسیر از روستاهای خوش آب وهوا عبور می نماید. در انتهای مسیر هم به جنوب شهر تهران می رسد. این رود را با نام روستای نزدیک آن می شناسند و گاهی با نام کن سولقان از آن یاد می گردد. این روزها اطراف رودخانه کن در منطقه کن سولقان را بزرگراه ها و خیابان های بزرگ پوشانده اند. رودخانه کن به علت موقعیت جغرافیایی ویژه اش از هیچ منطقه ای داخل تهران دیده نمی گردد و علت نامگذاری آن نیز با نام کن (گودال و چاله) همین است. آب دریاچه مصنوعی چیتگر از رود کن تأمین می گردد و دره دوچناران که مشرف به این رودخانه است، چشم اندازی زیبا به محیط داخل دره کن دارد. در حال حاضر روستاهای اطراف رودخانه کن امکانات مناسبی برای اتراق دارند و انواع رستوران ها و سفره خانه های سنتی در این منطقه ها فعالیت می نمایند. در مسیر کوهستانی کن به جز امامزاده داود، امامزاده ها و جاهای دیدنی دیگری هم هست که از میان آنها می توان از باغ های میوه وردیج، چشمه واریش، غار بیوک آقا، آبشار سنگان، آبشار طالون و پارک جنگلی کوهسار نام برد.

کشار در دره

رودخانه کشار به طول10 کیلومتر، در دره ای باصفا و سرسبز به نام کشار و در نزدیکی روستاهای کن و سولقان واقع شده است. سراسر این دره را درختان خودرو و بوته های وحشی پوشانده اند. دره و رودخانه کشار در جنوب غربی روستاهای کن و سولقان قرار گرفته اند و این رودخانه یکی از شاخه های فرعی رودخانه کن به شمار می آید. آب وهوای مطبوع و عبور این رودخانه باعث سرسبزی و رونق کشاورزی در این دره شده است. هنگام بازدید از رودخانه کشار و طبیعت اطراف آن می توان در جوار باغ های پردرخت اتراق کرد. برای سیاحت در جوار رودخانه کشار باید به عمق دره رفت که شیب آن در برخی بخش ها زیاد است و احتیاج به آمادگی بدنی نسبی دارد.

منبع: همشهری آنلاین

به "ییلاق های پرطرفدار در 2 قدمی مرکز، هم فال و هم دیدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ییلاق های پرطرفدار در 2 قدمی مرکز، هم فال و هم دیدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید