5 چیزی که باعث می گردد به سختی شکست بخورید

به گزارش وبلاگ دانشگاه، باید باور داشته باشیم تا همه چیز در اطراف ما آغاز به تغییر کند. با این حال نمی ­توان همین جا متوقف شد. به همان اندازه که تغییر تفکر لازم است، عملکرد خود را نیز باید تغییر دهیم.

5 چیزی که باعث می گردد به سختی شکست بخورید

همه ما این تجربه را داشته­ ایم که در برخورد با موانع احساس ناامیدی بکنیم. استرس و نگرانی ما را فرا می­ گیرد و فکر می ­کنیم راهی برای بیرون رفتن از این شرایط نیست. اما همیشه راهی هست. در این مطلب از وبلاگ دانشگاه به بیان موانع پیروزیت افراد می پردازیم.

موانع پیروزیت افراد

برای برطرف موانع پیروزیت در قدم اول باید نگرش و شیوه تفکر خود را تغییر دهیم. باید تفکرمان را تغییر بدهیم تا زندگی مان تغییر بکند. اگر فکر کنیم زندگی­ مان بهتر نمی­ گردد، بهتر نخواهد شد.

وقتی در شغلتان به مانع برخورد می کنید

بیایید با حرفه مان آغاز کنیم. یک حقیقت بسیار ناراحت نماینده این است که بیشتر مردم از شغل و حرفه خود راضی نیستند. شغل شان چیزی نیست که از کودکی به عنوان شغل رویاهای خود در سر داشتند. اما بیایید واقع بین باشیم. هیچ چیز دائمی نیست. اگر در حرفه خود با مانعی روبه رو هستید، می ­توانید کارهای زیر را انجام دهید:

استعدادها و اهداف تان را پیدا کنید

شغل افراد همیشه با استعداد­هایشان مطابقت ندارد. پس ارزیابی کنید که در انجام چه کارهایی خوب هستید و سپس شغلی را پیدا کنید که با استعدادهای شما و چیزی که می­ توانید ارائه دهید، همخوانی داشته باشد. درمجموع آیا بهتر نیست شغلی داشته باشید که از انجام آن لذت ببرید؟

پیشرفت و ارتقا را هدف تان قرار دهید

اگر نمی­ خواهید جهت شغلی خود را تغییر دهید، بهتر است به ارتقای شغلی فکر کنید. برخی اوقات افراد با کارشان احساس راحتی می نمایند. چون می­ دانند آن کار را چطور انجام دهند، دوست دارند به همان شکل به انجام داد ن آن ادامه دهند. اما شاید وقت آن است که با به چالش کشیدن خود در پی ارتقای شغلی باشید.

وقتی در مرحله آشنایی با کسی به مانع برخورد می کنید

این روزها آشنایی با فرد موردعلاقه برای مجردها بسیار خسته ­نماینده است. آشنایی ­های مجازی، تسخیرشدن در رابطه عاطفی و روابط کوتاه مدت شکست خورده می ­توانند باعث افسردگی شوند و در اثر آن ها حس کنید به مانع برخورده اید. ناامید نشوید. با انجام راه های زیر می توانید به بهبود امیدوار باشید.

راه­ های مختلف آشنایی با دیگران را امتحان کنید

این روزها نرم افزارهای دوست ­یابی و وبسایت ها برای آشنایی مورداستقبال قرار گرفته ­اند. پس اگر آن­ها را هنوز امتحان ننموده اید، حتما این کار را بکنید. اگر امتحان نموده ­اید و پیروز نبودید، روش دیگری را امتحان کنید. به گروه­ های محلی بپیوندید یا از دوستان ­تان بخواهید برای شما قراری ترتیب بدهند. به عبارت دیگر به روش­ های قدیمی برگردید.

یاد بگیرید چطور نشانه­ های خطر را بخوانید

اگر می ­خواهید در روابط تان گرفتار افراد نادرست نشوید، باید یاد بگیرید چطور نشانه ­های خطر را در افرادی که با آن ­ها آشنا می­ شوید ببینید. ممکن است به وضوح معین نباشند، ولی این نشانه ­ها همیشه وجود دارند. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب چگونه رابطه عاطفی را گرم نگه داریم؟ سر بزنید.

ایجاد مانع در ازدواج از موانع پیروزیت افراد

برای بسیاری از افراد ازدواج کار بسیار سختی است. قاعدتا نباید این طور باشد، ولی افراد اغلب آن را پیچیده می نمایند. پس اگر در ازدواج تان به مانع برخوردید، راه­ های زیر را امتحان کنید:

مصاحبه کنید

هیچ کس قدرت فکر خوانی ندارد. پس باید برای حل مسائل خود باهم حرف بزنید. به شیوه ­ای که حساسیت برانگیز نباشد به همسرتان بگویید چرا ناراضی هستید. با هم درباره آن مصاحبه کنید. به جای قراردادن او مقابل خودتان باهم مثل یک تیم رفتار بکنید. پس از صحبت کردن، اقدامات لازم را برای بهترکردن ازدواج تان انجام بدهید.

ایجاد مساله در منابع اقتصادی از موانع پیروزیت افراد

بیشتر افراد رابطه عشق-نفرت با پول دارند. وقتی پول دارند، عاشق آن هستند و وقتی پول ندارند از آن متنفر هستند. پس اگر در مسائل اقتصادی تان به مشکل برخوردید، نکات زیر را بخوانید:

روی شغل و حرفه تان تجدیدنظر کنید

گاهی اوقات افراد با شغل یا حرفه خود احساس راحتی می نمایند و به خروج از محدوده امن شان فکر نمی­ نمایند. اگر پول کافی ندارید، همیشه راهی برای افزایش عایدی وجود دارد.

بودجه تان را مدیریت کنید

بیشتر افراد هیچ تصوری از پول ­هایی که خرج می ­نمایند ندارند. در لحظه زندگی می ­نمایند و در انتهای ماه نمی دانند چرا پول ­های بانک ­شان برای پرداخت اجاره خانه کافی نیست. پس بودجه­ بندی کنید و به آن پایبند بمانید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب تقویت اعتماد به نفس با 3 راه چاره تضمینی را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "5 چیزی که باعث می گردد به سختی شکست بخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 چیزی که باعث می گردد به سختی شکست بخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید