روانشناسی

12 علت عملکرد ضعیف دانش آموزان در مدرسه

نمره های بد و عملکرد ضعیف دانش آموزان در مدرسه، بی علت نیست. ممکن است یک بار در یک امتحان شکست بخورند یا یک شب نتوانند برای یک امتحان، خوب درس بخوانند. تا اینجا اشکالی ندارد اما عملکرد ضعیفی که دائما تکرار می گردد احتمالا نشانه ای از یک مشکل بزرگ تر است....

30 شهریور 1402

و ناگهان میرمصطفی

درست در روز هایی که جامعه ورزش ایران در تدارک میزبانی از اولین کاروان ورزشی عربستان بعد از سال ها تنش و اختلاف سیاسی است، یکی از ورزشکاران ایرانی در ریاض، قلب عربستان، دست به کار بزرگی زد و توانست به صدر اخبار ورزشی در ایران و عربستان برسد. ماجرا مربوط...

22 شهریور 1402

چگونه فرزندمان را به خواندن زبان های دیگر تشویق کنیم؟

بچه ها بهتر از بزرگسالان جهان را به شیوه های نو می بینند و همین موضوع باعث می گردد که آن ها برترین کاندید برای یادگیری زبان نو باشند.

22 شهریور 1402

یاسمین مقبلی فرمانده چه ماموریتی است؟

یک گروه بین المللی متشکل از چهار نفر به نمایندگی از چهار کشور پس از پرتاب موفقیت آمیز به ایستگاه فضایی بین المللی در در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا در مدار قرار گرفتند. ماموریت SpaceX Crew-7 هفتمین ماموریت تجاری چرخشی خدمه ناسا است.

4 شهریور 1402

چرا احساس بی ارزش بودن می کنم؟ (4 راه چاره برای رهایی از خودکم بینی)

اینکه احساس بی ارزش بودن کنید به این معنی است که خود را بی اهمیت بدانید. این احساس آزاردهنده که با ناامیدی و خودسرزنشگری همراه است، اغلب یکی از علائم رایج افسردگی محسوب می گردد. اما می تواند به دلایل دیگری هم رخ دهد، مانند عزت نفس پایین، نادیده گرفته شدن،...

29 مرداد 1402

افسردگی می تواند در سایه کمال گرایی مخفی گردد

ماندانا پورسعید مترجم کتاب افسردگی پنهان در کمال گرایی در گفت وگو با خبرنگاران درباره این اثر شرح داد: هدف اصلی نویسنده از تالیف این کتاب آشکار کردن ارتباطی است که بین کمال گرایی و افسردگی وجود دارد و اینکه افسردگی می تواند در سایه کمال گرایی مخفی گردد...

27 مرداد 1402

چند راه چاره ساده برای مقابله با عرق کردن در تابستان

بدن دارای دو تا چهار میلیون غده عرق، در زیر بغل، پا، کف دست، کشاله ران و روی پیشانی است. عرق کردن یکی از واکنش های طبیعی بدن است و به صورت نرمال، تمامی انسان ها در طول روز و فعالیت های خود، عرق می نمایند. عوامل بسیار زیادی باعث عرق کردن افراد می گردد.

26 مرداد 1402

این 8 بازیگر مشهور تُرک، درآمد عجیب و باورنکردنی دارند

جزئیات دستمزد بازیگران مشهور در ترکیه به ازای هر پست تبلیغاتی در اینستاگرام معین شد. قیمت ها آنقدر بالاست که باورتان نمی شود!

9 مرداد 1402

چند راهکار خانگی برای رفع چاقی شکمی

مراجعه به پزشک برای دریافت یک رژیم غذایی اصولی برای کاهش چربی ها و چاقی شکمی راهکاری مفید است اما با این حال راه های ارزان قیمت و خانگی هم وجود دارد که می توان در خانه امتحان کرد تا شاهد از بین رفتن این نوع چاقی شکمی بود.

29 تیر 1402

علت شکست رژیم غذایی چیست؟

امروزه گرفتن رژیم غذایی برای لاغری رایج است، اما اینکه چرا خیلی از رژیم های غذایی به شکست منجر می شوند را در این مطلب بخوانید.

29 خرداد 1402

چرا گرما باعث احساس خستگی می گردد؟

هرچه زمان بیشتری را زیر نور خورشید بگذرانید، بدن برای جلوگیری از بالا رفتن بیش از مقدار دمای بدن باید سخت تر کار کند.

26 خرداد 1402

چگونه از شخصی برداشت کردن انتقادها دست برداریم؟

طبیعی است که بخواهیم مورد احترام قرار بگیریم؛ زیرا انسان ها موجودات اجتماعی ای هستند و ما هم دوست داریم که اعضای جامعه برای ما ارزش قائل شوند. بنابراین چیز عجیبی نیست اگر شنیدن انتقاد باعث ناراحتی مان گردد.

20 خرداد 1402

هشدار! زیاد به همسرتان پیامک ندهید!

بیشتر افراد تصور می کنند پیام دادن زیاد به همسرشان دلیل بر خوب بودن رابطه شان است اما واقعیت چیز دیگری است و بد نیست بیشتر در این خصوص بدانید.

11 خرداد 1402

بهترین و بدترین زمان خوردن این میوه پرطرفدار!

موز یکی از میوه های مقوی است، شاید همه ما فکر کنیم که مگر زمان خوردن موز به حال ما فرقی هم میکند؟ بله فرق می کند، زمان خوردن این میوه بر مفید یا مضر بودن آن اثر می گذارد.

28 اردیبهشت 1402

شگفت انگیزترین خانه های نامرئی در دنیا

این خانه ها انگار خودشان هم بخشی از منظرۀ جنگل یا صحرای اطرافشان هستند؛ انعکاس موّاج چشم انداز در نمای آینه ای آن ها تصویر فوق العاده و رویاگونه ای پدید می آورد.

22 اردیبهشت 1402

چه عواملی باعث خشکی پوست می گردد؟

خشکی پوست مسئله ای شایع در زمستان است که سبب سوزش و خارش نواحی مختلف پوست نیز می گردد و فرد تصور کند بیماری پوستی بخصوصی گرفته، یادتان باشد پوست خارجی ترین لایه محافظتی بدن برابر عفونت هاست، اگر آن را به حال خود بگذارید ممکن است راه را برای ورود میکروب...

16 اردیبهشت 1402

طریقه مصرف رازیانه

رازیانه گیاهی است معطر و خوشبو و با خواص زیاد که از دریای مدیترانه نشات می گیرد. در فرهنگ این منطقه، مدت ها از رازیانه در آشپزی و پزشکی استفاده می شده است. این گیاه در منطقه ها ساحلی رشد می نماید. در ادامه این مطلب در ابتدا شما را با خواص این گیاه آشنا نموده...

1 اردیبهشت 1402

با این تکنیک ها مغز خود را برای بازگشت به کار پس از تعطیلات آماده کنید

اگر از شنبه ها متنفرید و پس از چند روز مرخصی، برای بازگشت به کار های روزمره و وظایف کاری مشکل دارید یا حتی ترس و اضطرابی به شکل ترسناک در روز های آدینه درونتان رخ می دهد، این مقاله را بخوانید.

12 فروردین 1402

برترین سایت فروش روتختی و روفرشی در ایران

قطعا بعد از یک روز پر مشغله یک خوابه راحت و بدون دغدغه می تواند برای هر کسی ایده آل باشد. برای اینکه بتوانیم خواب با کیفیت را تجربه کنیم بهتر است بر روی یک تخته گرم و نرم که روتختی بسیار زیبا و با کیفیت بر روی آن پخن است، دراز بکشیم. به طور کلی باید بدانید...

7 فروردین 1402

درمان سرفه و سرماخوردگی با 10 اسانس روغنی

طی یک مطالعه معتبر محققان به این نتیجه رسیدند که استنشاق اسانس روغنی دارچین به مدت کوتاه می تواند جهت متوقف ساختن رشد پاتوژن های دستگاه تنفسی مفید باشد.

26 اسفند 1401
تعداد: (92)