آزردگی دو جهانگرد از نحوه پذیرایی دو رستوران معروف

به گزارش وبلاگ دانشگاه، غذا بخش خوشمزه و دلچسب سفر است . گردشگران خاطرات خوشی از آنچه در مقصد میل نموده اند به یادگار می برند وبا تبلیغ دهان به دهان کار و کسب رستوران داران شهرها و روستاها را سکه می نمایند.

آزردگی دو جهانگرد از نحوه پذیرایی دو رستوران معروف

وبلاگ دانشگاه :

هما حاصلی / چه بسیار رستوران های معروفی در ایران وجود دارند که روزهای اول با امکانات ابتدایی آغاز کردند اما کیفیت و طعم بی نظیر غذاهایشان ، کم کم آنها را به برندهای جهانگردی غذا تبدیل کرد مثل اکبر جوجه ، رستوران خاورخانم در شمال یا اقامتگاه عباس برزگر در شیرازکه نقطه آغاز آن یک دمی گوجه بود با گرمی مهمان نوازی که آوازه جهانی پیدا کرد!

این روزها در شهرهای مختلف کشور خصوصا شهرهای جهانگرد پذیر رستوران های معروف و مجللی پذیرای جهانگردان است اما آنچه هنوز در بسیاری رستوران ها و اقامتگاههای بومگردی قابل تامل است غفلت از اهمیت آموزش کارکنان مجموعه است که گاهی نادانسته باعث آزردگی مهمان شده و در درازمدت به کسب و کار مجموعه لطمه خواهد زد.

مرور نظرات کاربران نوروزی

در شهرهای جهانگرد پذیر ایران مثل مشهد ،شیراز، اصفهان و… تا دلتان بخواهد رستوران های زیبا و معروف دارد و غذاهای لذیذ و خوشمزه بعضی آنها شهره خاص و عام است با این حال مرور نظرات و شکایات جهانگردان نوروزی نکته قابل تاملی دارد . دو نظر که در ادامه آمده بخوانید:

…….اصلا خوب نبود، اصلا ازشون توقع کیفیت به این پایینی و رفتار زننده و خودستایی کارکنانشون رو نداشتم، طبق پیشنهاد سایت های جهانگردی و اینکه پیج اینستاگرامش رو فالو داشتم از صبح میز رزرو کردیم و ساعت 1ظهر به ما وقت دادن با ورود به مجموعه با اینکه دوتا بچه همراه ما یود با رفتار سرد و غیر مهمان نوازشون روبرو شدیم با اینکه گفتم بچه دوساله همراه ماست میز ما رو زیر آفتاب معین نموده بودن بهشون گفتیم با منت جای ما رو عوض کردن، سینی نصیر الملک که ترکیب چند عذا محلی بود، البته از هرکدوم یه پیاله ماست خوری!! برا خودمون و کباب تابه ای برا پسرم سفارش دادیم اصلا خوب نبود و به نسبت رستورانهای خوب …گرون هم بود. لوبیا پلو بوی رب خام میداد و شفته بود، قنبر پلو هم نرم و شفته، کلم پلوش خیلی معمولی و شربت ابلیموش هم ترش بود که با توجه به رفتار سرد پرسنل اصلا رغبت نکردیم بگیم برامون باب میلش نمایند. کلی رستوران خوب و سنتی اون اطراف هست الکی روز و پولتون رو خراب نکنید.

امروز میهمان های خودمون را با تصور یک محل لوکس و ایده آل به رستوران …. بردم اما متوجه شدم که برداشتم کاملا اشتباه بوده ، وجود تعداد زیادی گربه واقعا مزاحمت ایجاد می کرد . کیفیت پذیرایی در حد بین راهی ها بود، میزها رو میزی نداشت بجای خود ، لیوان ها یکبار مصرف ، نمک و فلفل هم توی ساشه آوردن ، این وضع پذیرائی حتی برای چلوکبابی درجه دو قابل قبول نیست .وقتی هم صورتحساب خواستم بجای اینکه به رسم متداول صورتحساب رو داخل یک کاور بدستتون بدن یه نفر با دستگاه پوز آمد و چیزهای سر میز رو با انگشت شمرد و بعدشم با صدای رسا مبلغ رو اظهار داشت که واقعا بعید و دور از انتظار بود . حیف از اون محل که تا این حد سطح پائین اداره میشه . شک ندارم اگر تتازه نظر اساسی نشه خیلی زود از سکه میفته ، بعید میدونم کسی برای مرتبه دوم هم اونجا رو انتخاب کنه.

این دو نظر از بین نظرات بسیار کاربران سایت های معروف جهانگردی به عنوان نمونه انتخاب شده است. آنچه می توان از این شکایات برداشت کرد نادیده گرفتن آموزش پرسنل در رویارویی با مهمان حتی در بعضی رستوران های گران و مجلل است که آزردگی مهمان و رقم زدن خاطره ای تلخ را برای وی در بر دارد و در نتیجه نوعی ضد تبلیغ برای مجموعه محسوب می گردد.

عوامل بسیار زیادی در موفقیت یک رستوران تاثیر دارد؛ اما شاید مهم ترین بخش از یک رستوران که اولین موضوعی است که مشتری آن را می بیند و توجه اش به آن جلب می گردد، کارکنان آن رستوران است. کارکنان رستوران از ابتدا سعی می نمایند تا جای مناسبی را برای مشتریان پیدا نمایند؛ سپس به پذیرایی و دسر بعد از غذا مشتریان می رسد و در آخر هم تمیز کردن میز برای مشتری بعدی را انجام می دهند.

توصیه مهم به رستورانداران

اگر می خواهید مشتریانتان یک تجریه عالی داشته باشند، داشتن پرسنلی شایسته، آموزش دیده و حرفه ای از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

شما با سرمایه گذاری روی کارمندان خود، در واقع روی آینده خود سرمایه گذاری می کنید.این مسئله یکی از اهمیت های آموزش کارکنان است حتی کارمندان مدیریت، کارکنان قسمت ظرفشویی و سالندار. با داشتن کارمندانی با دانش پایه ای محکم، روی آینده رستوران خود سرمایه گذاری نموده اید. هرگز نمی توانید درک کنید که کارمندان قسمت شستن ظروف، چقدر می تواند در آینده رستوران شما مهم باشد؛ حتی گاهی از سرآشپز هم مهم تر! شما می خواهید آن استعداد و آن مهارت ها را که از قبل به صورت بالقوه وجود داشته است را پرورش دهید و شکوفا کنید.

به کارکنان رستوران حس ارزشمند بودن بدهید

با صرف وقت و انرژی برای آموزش کارکنان تازه خود، به آن ها نشان خواهید داد که به آنان و جایگاهشان در محل کار، احترام می گذارید. این امر باعث می گردد که فوراً احساس ارزشمندی در کارمندان ایجاد گردد و همین امر باعث می گردد کارکنان شما انگیزه ای بیشتری در کار داشته باشند و انرژی بیشتری در کار صرف نمایند. یک کارمند آموزش دیده به احتمال زیاد به رستوران شما وفادارتر است و شما را در سختی ها و خوشی ها همراهی می نماید. با داشتن هسته اصلی کارمندان آموزش دیده و کار بلد، ضرر اقتصادی کمتری خواهید داشت و این در واقع می تواند هزینه های کلی رستوران را کاهش دهد.

کارکنان بهتر عایدی بیشتری برای رستوران جذب می نمایند

وقتی کارمندان شما آموزش ببینند، بیشتر در کنار شما خواهند ماند، فروش بهتری دارند، خدمات بهتری ارائه می­ دهند، کارآمدتر خواهند بود و در نتیجه همه این موارد، پول بیشتری را برایتان به ارمغان خواهد آورد. وقتی کارمندان در یک محل خوب کار نمایند، رستوران آماده موفقیت روز افزون می­ گردد.

با صرف وقت برای آموزش صحیح کارمندان، شما در حال سرمایه گذاری در سلامت و طول عمر رستوران خود هستید. ارزش صرف زمان برای آموزش دقیق کارمندان یک روش مطمئن برای تضمین این است که تأسیسات شما برترین تجربه رستوران داری را برای شما و یک تجربه عالی از غذای تمیز و خوب با محیطی با همین ویژگی ها به مشتریانتان ارائه می دهد.

مخاطبان عزیز وبلاگ دانشگاه اگر خاطره خوشی از برخورد خوب کارکنان رستوران ها یا برعکس خاطره تلخی دارید برایمان در نظرات بنویسید. اشتراک تجربیات شما به انتخاب جهانگردان دیگر و ارتقا سطح رستوران های کشور یاری خواهد نمود.

منبع: توریسم آنلاین

به "آزردگی دو جهانگرد از نحوه پذیرایی دو رستوران معروف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزردگی دو جهانگرد از نحوه پذیرایی دو رستوران معروف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید