در تور نوروزی کوش آداسی برترین غذاهای ترکیه ای را از دست ندهید

به گزارش وبلاگ دانشگاه، غذاهای ترکیه ای تنوع بسیار بالایی داشته و اغلب آنها با ذائقه ایرانی ها سازگار است. به همین علت یکی از لذت بخش ترین لحظات سفر با تور کوش آداسی نوروز 1402 بدون شک امتحان کردن غذاهای رنگارنگ و کباب های متنوع ترکیه است. این غذاها اغلب اصیل بوده و از سالهای بسیار دور در سفره مردم شهرهای مختلف ترکیه جایگاه ویژه ای داشته و امروزه به یکی از جاذبه های خوشمزه آن تبدیل شده اند. اگر شما هم دوست دارید با غذاهای ترکیه ای آشنا شوید و با شناخت کافی سفری شگفت انگیز را به آن تجربه کنید، در ادامه با ما همراه باشید.

در تور نوروزی کوش آداسی برترین غذاهای ترکیه ای را از دست ندهید

کباب ها؛ متنوع ترین غذاهای ترکیه ای

مردم ترکیه مانند ایرانیان علاقه بسیار زیادی به انواع گوشت کبابی داشته و به همین علت تنوع زیادی در این نوع غذا دارند. از برترین کباب های ترکیه که در فهرست پرطرفدارترین غذاهای شهرهای مختلف آن قرار گرفته است می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

شیش کباب

شیش کباب یکی از برترین و معروف ترین غذاهای ترکیه می باشد که در واقع همان کباب سیخی است. این غذای خوشمزه با گوشت گوسفند و گوساله تهیه شده و فلفل سیاه و پاپریکا طعم ف.ق العاده ای به آن می دهند. برای تهیه این غذا فلفل دلمه و پیاز و سیر رنده شده و آب آن گرفته میگردد. سپس به گوشت چرخ شده، رب گوجه فرنگی، نمک، فلفل سیاه و پاپریکا اضافه شده و در یخچال قرار گرفته تا استراحت کند. در نهایت میزان کمی از این ترکیب را روی سیخ های چوبی مانند کباب ایرانی پخش نموده و درون فر قرار می دهند. در سفر با تور کوش آداسی پیشنهاد می کنیم این غذا را از دست ندهید.

اسکندر کباب از معروف ترین غذاهای ترکیه ای

برای تجربه یک وعده غذایی ناهار یا شام در شهرهای مختلف ترکیه، اسکندر کباب را پیشنهاد می دهیم. اسکندر کباب یکی از قدیمی ترین غذاهای ترکیه ای می باشد که با گوشت فیله گوساله تهیه میگردد. این غذا از ورق های نازک فیله گوساله تهیه میگردد که به مدت دو ساعت در آب پیاز قرار گرفته اند. بعد از طعم گرفتن گوشت، آنها را درون تابه روی شعله کم قرار داده تا کاملا بپزد. بعد از کبابی شدن گوشت، سس اسکندر کباب که از پوره گوجه فرنگی، روغن زیتون، نمک و کره تشکیل شده را روی آن میریزند. بعد از مخلوط شدن مواد می توانید آنها را با نان پاپیتا و ماست و گوجه فرنگی نوش جان کنید.

دونر کباب؛ قدیمی ترین کباب ترکیه

یکی دیگر از کباب های قدیمی که به عنوان قدیمی ترین و برترین غذاهای ترکیه ای می توان آن را معرفی کرد، دونر کباب است. این غذای خوشمزه در اغلب رستوران های شهرهای مختلف ترکیه ارائه شده و می توانید به صورت پرسی یا ساندویچ آن را سفارش دهید. علاوه براین، مانند کباب های ایرانی می توانید آن را با برنج امتحان کنید.

دونر کباب ترکیه

آدانا و اورفا

نمیگردد به ترکیه سفر کرد و در میان غذاهای ترکیه ای از آدانا و اورفا غافل شد. این غذای خوشمزه که در فهرست کباب ها قرار گرفته است، گزینه ای عالی برای ناهار یا شام بوده و به خوبی با ذائقه ایرانی ها سازگار است. این غذا مانند شامی کباب های ایرانی در تابه تهیه شده و عطر جعفری و سیر و پیاز آن مدهوشتان خواهد نمود. گوشت چرخ شده، پودر سیر و پیاز، برگ جعفری و شوید، پودر نان خشک و تخم مرغ از جمله واد موجود در این غذا می باشند.

کباب علی نازیک

کباب علی نازیک شباهت زیادی به بریونی اصفهان دارد و غذایی عالی برای علاقه مندان به غذاهای کبابی ترکیه ای است. این غذای خوشمزه از گوشت چرخ نموده، فلفل چیلی، سیر، نعنا خشک، پودر سوخاری، رب گوجه فرنگی، پیاز، نمک و فلفل سیاه و جعفری تشکیل شده و با ماست خوشمزه سرو میگردد.

بیتی بیف از قدیمی ترین غذاهای ترکیه ای

از دیگر غذاهای ترکیه که نباید از دست داد می توان به بیتی بیف اشاره نمود. این غذای خوشمزه از گوشت چرخ شده گوسفندی تهیه شده که با جعفری، شوید، فلفل و نمک، رب گوجه فرنگی، زردچوبه و ماست مخلوط میگردد. مواد بدست آمده روی ورق لایه خمیر یوفکار که کاملا با نموده سطح آن پر شده قرار گرفته و در نهایت بعد از رول شدن درون فر قرار میگیرد.

کوفته خام؛ خوشمزه ترین پیش غذا ترکیه ای

کوفته خام که به عنوان پیش غذا سرو میگردد، از بلغور گندم تهیه شده و بسیار مقوی می باشد. ترکیب بلغور گندم، گوجه فرنگی، فلفل سیاه، پیاز و سیر، رب گوجه فرنگی، رب فلفل، جعفری، آبلیمو و رب انبار پیش غذایی فوق العاده خوشمزه را بوجود می آورد. برای تجبه متفاوت در میان غذاهای ترکیه ای بهتر است کوفته خام را امتحان کنید.

لاهماجون

از دیگر غذاهای ترکیه ای که شبیه به پیتزا می باشد می توان به لاهما جون اشاره نمود. این غذا شبیه به نان های گرد است که درون آن از گوشت چرخ نموده، فلفل سیاه و قرمز، گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی، زیره، جعرفی، روغن زیتون و پودر پاپریکا قرار میگیرد. لاهماجون به پیتزا ترکیه ای نیز معروف بوده و در بسیاری از شهرها از جمله کوش آداسی و استانبول و آنتالیا می توانید آن را نوش جان کنید.

نخود پلو ترکیه

در غذاهای ترکیه ای برنج کاربرد زیادی دارد و این ویژگی باب میل ایرانیان است. به عنوان مثال یکی از غذاهای بسیار خوشمزه نخود پلو می باشد که ترکیبی از مرغ ریش ریش شده، نخود و برنج است.

ایمام بایلدی

اگر طعم بادمجان در غذا را دوست دارید، پیشنهاد می کنیم ایمام بایلدی را امتحان کنی. این غذای مجذوب نماینده نوعی بادمجان شکم پر می باشد که درون آن روغن مایع، سی، جعفری، فلفل سبز، فلفل قرمز و سیاه، رب گوجه فرنگی و گوجه فرنگی تازه قرار میگیرد.

پیده؛ پیزایی مجذوب نماینده در غذاهای ترکیه ای

اگر به فست فود علاقه زیادی دارید و نمی توانید در سفر دل از پیتزا بکنید، شک نکنید که پیده یکی از برترین انتخاب ها برایتان خواهد بود. پیده نوعی پیتزا می باشد که خمیر آن شبیه به قایق فرم میگیرد. درون خمیر با مواد پیتزا از قبیل پنیر و گوشت و سبزیجات معطر پر شده و درون فر قرار میگیرند.

کومپیر؛ مجذوب نماینده ترین غذاهای خیابانی ترکیه ای

بسیاری از غذاهای ترکیه ای به صورت آماده در دکه های کنار خیابان ارائه میشوند و به یکی از جاذبه های خوردنی پرطرفدار تبدیل شده اند. کومپیر یکی از برترین غذاهای ساده ترکیه می باشد که سیب زمینی شکم پر به شمار می رود. درون سیب زمینی های پخته شده ترکیبی از سیب زمینی له شده، کره، ذرت و سبزیجات معطر و سوسیس قرار گرفته و با سس تند سرو میگردد.

ایچلی کوفته

ایچلی کوفته از خوشمزه ترین انواع کوفته در شهرهای مختلف ترکیه می باشد که با گوشت چرخ نموده و بلغور گندم تهیه می گردد. این غذای خوشمزه ترکیبی از گوشت چرخ نموده، تخم مرغ، بلغور گندم، سیب زمینی، پیاز و جعفری بوده و بعد از سرخ شدن با سس تند و خوشمزه می توانید نوش جان کنید.

مانتی ترکیه

شک نکنید که خوردن مانتی تجربه ای متفاوت را از غذاهای ترکیه ای برایتان به همراه خواهد داشت. این غذای فوق العاده خوشمزه و معطر از بالشتک های خمیری تشکیل شده که درون آن با گوشت چرخ نموده و پیاز و آویشن و سبزیجات معطر پر شده است. بعد از پر شدن خمیرها با این مواد درون فر قرار گرفته و در نهایت بعد از طبخ کامل با ماست سرو میگردد. این غذا را می توانید به عنوان شام سفارش دهید.

مانتی از غذاهای ترکیه

بالیک اکمک

در سفر به کوش آداسی و استانبول و آنتالیا و سایر شهرها اگه در پی یکی از برترین غذاهای خیابانی ترکیه ای بودید، بالیک اکمک را از قلم نیاندازید. این غذای خوشمزه نوعی ساندویچ می باشد که درون آن ماهی کبابی شده و مخلوط با کاهو قرار میگیرد.

کارنیک

کارنیک نوعی بادمجان شکم پر می باشد که در بسیاری از رستوران ها می توانید آن را سفارش دهید. گوشت چرخ شده و پیاز و سبزیجات معطر روی بادمجان ها از وسط نصب شده قرار گرفته و درون فر کبابی میشوند. این غذای خوشمزه ترکیه ای را می توانید با فلفل سبز کبابی و سس تند و نان امتحان کنید و از این انتخاب لذت ببرید.

دلمه

دلمه نه تنها یکی از برترین غذاهای ترکیه ای پرطرفدار است، بلکه در سایر کشورها از جمله ایران و ارمنستان نیز تهیه میگردد. مانند دلمه های ایرانی در ترکیه نیز از برگ درخت انگور استفاده شده و درون آن با برنج، سبزیجات معطر و گوشت پر شده و روی حرارت قرار میگیرند تا آماده شوند.

تاوک پیلاو

همان طور که در طول متن بارها اشاره شد، غذاهای ترکیه ای شباهت زیادی به غذاهای ایرانی دارند مانند تاوک پیاو! تاوک پیلاو نوعی ته چین مرغ می باشد که درون آن سبزیجات معطر نیز استفاده میگردد. این غذای خوشمزه را می توانید برای ناهار یا شام در رستوران سفارش دهید.

ایشکمبه چورباسی

یک دیگر از غذاهای ترکیه ای که شباهت زیادی با غذاهای ایرانی دارد، ایشکمبه چورباسی است. این غذا در واقع همان سیرابی می باشد که در بسیاری از شهرهای کشورمان تهیه شده و بیشتر برای وعده صبحانه سرو میگردد.

سایر غذاهای ترکیه ای

علاوه بر موارد فوق، فهرست زیر نیز از برترین غذاهای ترکیه ای هستند که علاقه مندان زیادی را در سفر به سمت خود جذب می نمایند:

  • کادین بودو کوفته
  • کوزو تندیر
  • ایزگارا بالیک
  • باکلالی انگینار
  • هونکار بیندی
  • سوبورکی
  • یاپراک سارما
  • دوروم
  • منمن
  • تانتونی
  • کوکورچ
  • یاپراک
  • دیلی کاشارلی تست

سخن آخر

با خرید و رزرو تورهای ترکیبی داخلی و خارجی با آژانس مسافرتی سپهران سیر سفری عالی پیش رو دارید. مقرون به صرفه ترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی نوروز یا تور مارماریس نوروز تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور قطر، تور روسیه، تور قشم و تورهای لوکس را می توانید از آژانس هواپیمایی سپهران سیر باستان در سایت (www.sepehrantour.com) خرید و رزرو کنید.

منبع: سپهران سیر باستان | www.sepehrantour.com

منبع: فوت و فن

به "در تور نوروزی کوش آداسی برترین غذاهای ترکیه ای را از دست ندهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در تور نوروزی کوش آداسی برترین غذاهای ترکیه ای را از دست ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید