آیا یخچال شما مانند گذشته خنک نمی گردد؟

به گزارش وبلاگ دانشگاه، یخچال که یکی از اجزای ضروری زندگی در خانه است، گاهی اوقات شاید نتواند عملکرد خنک کننده خود را انجام دهد؛ حتی اگر قسمت فریزر کار کند. این کار باعث می گردد بسیاری از محتویات داخل یخچال شما خراب شوند. اگر با چنین مسئله ای روبرو شده اید، این مقاله را تا آخر دنبال کنید.

آیا یخچال شما مانند گذشته خنک نمی گردد؟

یخچال که از فاسد شدن مواد غذایی و نوشیدنی های شما جلوگیری می نماید و آنها را تازه نگه می دارد، ممکن است دچار بعضی اختلالات گردد. خنک نکردن یکی از رایج ترین خرابی هاست. بنابراین، آیا می دانید چگونه یخچال خود را که قسمت فریزر آن کار می نماید اما غذا را خنک نمی نماید، تعمیر کنید؟ در اینجا روش های موثری وجود دارد که از فاسد شدن مواد غذایی در یخچال جلوگیری می نماید.

مسائل رایج

به لطف یخچال، غذاها و نوشیدنی های aما تازه می مانند. اما به علت کارکرد مداوم یخچال شما ممکن است خرابی های مختلفی رخ دهد. به عنوان مثال، ممکن است به اندازه کافی خنک نگردد. در چنین مواقعی ممکن است غذای شما در مدت کوتاهی فاسد گردد و دچار مسائل جدی شوید. دلایل اساسی برای این مسائل وجود دارد. یخچال دارای کانال های آب است. در صورت انسداد این کانال های آب ممکن است با چنین مسئله ای روبرو شوید.

جدا از این، باز نگه داشتن طولانی مدت یخچال نیز از جمله دلایل سرد نشدن یخچال است. بعلاوه یکی از این دلایل قطع شدن ناگهانی برق و روشن نشدن آن برای مدت طولانی است. این احتمالات شامل این است که تنظیمات یخچال خراب شده و کمپرسور پشت یخچال خراب شده است.

اندازه سرمای یخچال در فصل های مختلف سال باید در حالت نرمال تنظیم گردد. زیرا همانطور که گرمای زیاد می تواند باعث فاسد شدن مواد غذایی گردد، دمای پایین و سرمای بیش از حد هم می تواند باعث یخ زدن مواد درون یخچال گردد. بسیاری از افراد از مشکل سرد نکردن یخچال خود شکایت دارند. خنک نکردن یخچال و بعلاوه گرم شدن فضای داخلی آن ممکن است هم دلایل فنی داشته باشد و هم دلایل غیر فنی.

سرد نکردن یخچال در واقع حالتی است که یخچال با وجود کار کردن، قدرت لازم برای سرد کردن و کاهش دمای داخل خود را نداشته باشد. در این صورت به کمپرسور یخچال فشار زیادی وارد شده و در صورت برطرف نکردن مشکل و عدم رسیدگی، مسائل جدیدی در سایر قطعات به وجود می آّید.

چرا یخچال خنک نمی گردد؟

مانند هر دستگاه تکنولوژیکی، یخچال و فریزر نیز ممکن است دچار نقص هایی گردد. رایج ترین مشکل این است که یخچال خنک نمی گردد. بیایید با هم دلایل ممکن را آنالیز کنیم؛

ممکن است کانال های آب در یخچال مسدود شده باشد؛

فن کابینت مشکل داشته باشد؛

دستگاهی به نام کمپرسور که در پایین یخچال قرار گرفته است دچار مشکل شده باشد؛

تایمر مکانیکی معیوب باشد؛

لوله های یخچال فرسوده یا مسدود شده باشند؛

قطع برق طولانی مدت باشد؛

یخچال ممکن است در یک محیط گرم (نزدیک به اجاق گاز) قرار گیرد؛

درهای کابینت ممکن است برای مدت طولانی باز مانده باشد؛

نقصی در تنظیمات سرد و گرم اتفاق افتاده باشد؛

ممکن است گاز یخچال از مجاری نشت کند.

تمیز کردن منظم

بسیار مهم است که یخچال ها که برای خانه شما ضروری هستند، عمر طولانی داشته باشند و بدون هیچ گونه نقصی کار نمایند. نباید فراموش کرد که دستگاه های تکنولوژیک احتیاج به مراقبت انسانی دارند و باید با دقت مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین، برای اینکه کابینت شما دوام زیادی داشته باشد، باید مراقب تمیز کردن منظم آن باشید. به این ترتیب نه تنها بوی بد را از بین خواهید برد، بلکه میکروب ها و باکتری ها را نیز از بین می برید. شما باید هر هفته یخچال های خود را استریل نموده و ماهی یک بار آنها را عمیقا تمیز کنید.

نگهداری را نباید نادیده گرفت

مانند هر لوازم خانگی، یخچال نیز برای داشتن عمر طولانی احتیاج به تعمیر و نگهداری منظم دارد. اگر در غذا فساد وجود داشته باشد، روی سطوح سردی وجود نداشته باشد و بوی بدی به مشام برسد، یعنی مشکل جدی وجود دارد. برای این کار باید واشر یخچال خود را چک کنید و کثیفی و به جای مانده مواد غذایی را پاک کنید. اگر واشر کاملا شکسته است، باید آن را تعویض کنید. اگر این واشرهایی که اجازه می دهد یخچال کاملا بسته گردد آسیب ببینند، از سرد شدن یخچال شما جلوگیری می نماید.

روش های موثر برای خنک کردن یخچال و فریزر

روش های عملی برای تشخیص و برطرف خرابی های یخچال شما وجود دارد. اگر متوجه شده اید که یخچال شما به اندازه کافی خنک نمی گردد، به لطف آنالیز هایی که به وسیله نگهداری و تمیز کردن منظم انجام داده اید، راهکار های مختلفی برای این کار وجود دارد.

مهم ترین آنها این است که تنظیم دمای یخچال خود را کمی افزایش دهید. سپس باید دکمه روشن/خاموش کابینت را فشار دهید. اگر این روش جواب نداد، به عنوان روش دوم، باید یخچال خود را کاملا خالی کنید، آن را از برق بکشید و 3-4 ساعت صبر کنید. در مرحله بعد باید لاستیک ها و روکش های یخچال را آنالیز کنید. مهم است که آنها فرسوده نباشند و یا آسیب نبینند. اگر زمانی که یخچال را دوباره به برق وصل می کنید، مشکل همچنان ادامه داشت، ممکن است مشکل از طرف فن باشد. در این مورد، دریافت پشتیبانی از خدمات فنی مفید خواهد بود.

اگر یخچال سرد نمی گردد چه باید کرد؟

هنگامی که با چنین مسئله ای روبرو می شوید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که تنظیم دمای یخچال خود را افزایش داده و آن را خاموش و روشن کنید. به غیر از این، چند نکته دیگر نیز وجود دارد که توصیه می کنیم انجام دهید.

ابتدا مواد غذایی و نوشیدنی های موجود در یخچال را خارج کنید.

یخچال را از برق بکشید و حداقل 4-5 ساعت صبر کنید.

لاستیک و پوشش های یخچال را به دقت آنالیز کنید. لازم است که لاستیک ها و روکش ها به هیچ وجه فرسوده یا آسیب دیده نباشند.

با وصل کردن مجدد یخچال به برق، آنالیز کنید که آیا مشکل حل شده است.

اگر مشکل شما با این روش ها حل نشد و مشکل همچنان پابرجا بود، یاری گرفتن از یک سرویس کار حرفه ای کاری بسیار منطقی خواهد بود.

چرا ته یخچال خنک نمی گردد؟

قبل از اینکه در پی پاسخی برای این سوال باشید که چرا قسمت پایین یخچال خنک نمی گردد، آنالیز کنید که آیا دکمه درب بالای یخچال شما کار می نماید یا خیر. هنگامی که این دکمه کار نمی نماید، سیستم به مدار باز می رود و پایین یخچال خنک می گردد. رایج ترین علت دیگر این است که مقاومت یخ زدایی دستگاه ممکن است شکسته گردد. زیرا در چنین حالتی از ذوب شدن یخ روی اپراتور جلوگیری می گردد و در نتیجه گردش هوای سرد در قسمت پایین کابینت امکان پذیر نیست.

از طرفی ممکن است قسمت زیرین دستگاه به علت انسداد مجاری هوا در قسمت فن یخچال نتواند خنک گردد. در این حالت یخ پر شده در اینجا کانال ها را مسدود نموده و باعث مسدود شدن جریان هوا می گردد. به علت این انسداد، فرآیند خنک سازی امکان پذیر نخواهد بود؛ زیرا هوای سرد قادر به رسیدن به پایین نخواهد بود.

منبع: اتاق

به "آیا یخچال شما مانند گذشته خنک نمی گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا یخچال شما مانند گذشته خنک نمی گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید