ارائه خدمات توانبخشی به بیماران از راه دور

به گزارش وبلاگ دانشگاه، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طرح کلان ملی فناوری توسعه فناوری های توانبخشی از راه دور اجرایی شد.

ارائه خدمات توانبخشی به بیماران از راه دور

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ دانشگاه به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،طرحی که کاهش هزینه و زمان رفت و آمدهای مکرر برای بیمار، افزایش آزادی عمل فوق العاده برای درمانگر و بیمار، تدوین برنامه های توانبخشی تخصصی برای گروه بیماران پارکینسون، سکته مغزی و فلج مغزی و ارزیابی بالینی محصول پیش از ورود به بازار را به همراه دارد. این پروژه ملی با حمایت معاونت علمی و فناوری و به وسیله مرکز تحقیقات فناوری های توانبخشی هوشمند جواد موفقیان (دانشگاه صنعتی شریف) اجرایی شده است.

طرح کلان ملی فناوری توسعه فناوری های توانبخشی از راه دور درصدد آن است که با به کارگیری فناوری های نو، ارائه این خدمات را به خانه بیمار برده و نقش درمانگر را از شکل حضوری به نظارت نماینده تغییر داده است تا به یاری آن، درمانگر بتواند همزمان به تعداد بیشتری از بیماران خدمات رسانی نموده و بیمار هم احتیاج به مراجعه دائم به کلینیک نداشته باشد.

اهمیت اجرایی شدن این طرح

توانبخشی (مانند فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی و غیره) در کنار دارو و جراحی یکی از روش های درمان بیماری ها است. با توجه به افزایش سن جامعه، احتیاج به این خدمات هر روز بیشتر می گردد. بعلاوه خدمات این حوزه به صورت سنتی احتیاجمند مراجعه بیمار به کلینیک است که این موضوع دسترسی به این خدمات را محدود می نماید. به همین علت اجرایی شدن این طرح کلان به بیماران یاری می نماید تا با صرف هزینه و وقت کمتر احتیاجهای درمانی خود را پاسخ دهند.

مشتریان این طرح

همه کلینیک های توانبخشی کشور مشتری بالقوه این محصول هستند و در حال حاضر توانبخشی از راه دور در کلینیک مرکز موفقیان، کلینیک توانبخشی بهروزی (تهران)، کلینیک توانبخشی دریا (تهران)، کلینیک توانبخشی یارا (تهران)، بیمارستان نیکان (تهران) و کلینیک توانبخشی آوای امید (شیراز) مورد استفاده قرار می گیرد.

بازار صادراتی

این محصول با کیفیت و با فناوری بالا ایران ساخت شده است به همین علت صادرات آن به راحتی امکانپذیر است و قطعا مشتریان زیادی در جهان خواهد داشت. مجریان این طرح در پی اخذ پروانه قطعی فراوری از اداره کل تجهیزات پزشکی هستند تا پس از آن برای شروع فرایند صادرات این محصول هم اقدام نمایند.

توان فراوری

بخش عمده ای از فناوری طراحی و ساخت این دستگاه مربوط به حوزه نرم افزاری محصول است به همین علت شرکت فراورینماینده آن هیچ محدودیتی در حجم فراوری آن ندارد و پیش بینی می گردد که اندازه فراوری آن در سه سال آینده هر سال سه برابر گردد. در حال حاضر 30 دستگاه برای مرکز موفقیان که بصورت پایلوت در حال ارائه خدمات توانبخشی از راه دور است فراوری شده است و 10 دستگاه هم برای مشتریان خصوصی.

این شرکت برای فروش 10 دستگاه به مشتریان خصوصی خود بیش از 300 میلیون تومان عایدی کسب نموده است. با توجه به اینکه این محصول مشابه خارجی ندارد فراوری هر دستگاه برای کشور سود و عایدی محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ارائه خدمات توانبخشی به بیماران از راه دور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه خدمات توانبخشی به بیماران از راه دور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید