علم و تکنولوژی

12 علت عملکرد ضعیف دانش آموزان در مدرسه

نمره های بد و عملکرد ضعیف دانش آموزان در مدرسه، بی علت نیست. ممکن است یک بار در یک امتحان شکست بخورند یا یک شب نتوانند برای یک امتحان، خوب درس بخوانند. تا اینجا اشکالی ندارد اما عملکرد ضعیفی که دائما تکرار می گردد احتمالا نشانه ای از یک مشکل بزرگ تر است....

30 شهریور 1402

واکنش وزیر علوم به اخراج اساتید از دانشگاه ها ، علاقه مند نیسیتم به اساتید ما ظلم و بی احترامی شود ، استادان تقاضای تجدیدنظر کنند

وزیر علوم در واکنش به ادعای اخراج اساتید از دانشگاه ها گفت: هیچ موقع دانشگاه عذر سرمایه های ارزشمند خود را به ناحق و غیرقانونی نمی خواهد.

23 شهریور 1402

کیو 8؛ جدیدترین شاسی بلند آئودی رونمایی شد

کیو 8 جز مطرح ترین محصولات آئودی است که تریم های مختلف آن برای 5 سال روی خط فراوری قرار داشته اند. با توجه به زمان سپری شده، معرفی یک بروزرسانی اساسی برای این پرچمدار آلمانی کاملا منطقی و البته مورد انتظار بوده است.

19 شهریور 1402

قوی ترین گوشی های اندرویدی بازار، عکس

گجت نیوز نوشت: بنچمارک انتوتو لیستی از قدرتمندترین گوشی های اندرویدی ماه آگوست 2023 را منتشر نموده است. گوشی های چینی ستاره های این بنچمارک هستند.

18 شهریور 1402

چرا بداخلاقی پزشکان اعتبار پزشکی ایران را زیر سوال می برد؟ ، هیچ بیماری از پشت کوه نیامده است

هیچ هدفی بالاتر از خدمت به دیگران نیست؛ چه در یک اتمسفر اخلاق مدارانه زندگی کنید، چه در فضایی که اعتقادی به چنین ایده هایی ندارد. واقعا شایسته نیست که از تحصیل کردگان و پزشکان خود، برخوردهایی نامناسب ببینیم و بشنویم و با تعجب، نقلش کنیم.

13 شهریور 1402

سمعک با قیمت مناسب از کجا بخرم؟

شنوایی یکی از حواس پنجگانه انسان است که می توانیم بگوییم بعد بینایی مهم ترین حس در بدن انسان محسوب می گردد.

12 شهریور 1402

یاسمین مقبلی فرمانده چه ماموریتی است؟

یک گروه بین المللی متشکل از چهار نفر به نمایندگی از چهار کشور پس از پرتاب موفقیت آمیز به ایستگاه فضایی بین المللی در در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا در مدار قرار گرفتند. ماموریت SpaceX Crew-7 هفتمین ماموریت تجاری چرخشی خدمه ناسا است.

4 شهریور 1402

ربات های انسان نما از راه می رسند، با آپولو آشنا شوید

ربات انسان نمای آپولو (Apollo) محصول شرکت آپترونیک (Apptronik) جدیدترین ربات انسان نما است که می خواهد ربات اپتیموس شرکت تسلا را در بازار شکست دهد.

2 شهریور 1402

قیمت گوشی های سامسونگ، شیائومی و آیفون امروز سه شنبه 31 مرداد 1402

خبرنگاران- قیمت آیفون 13 پرو مکس یک ترابایت کمی بیش از 105 میلیون است. فروشنده های موبایل گران ترین گوشی فعلی بازار را 105 میلیون و 300 هزار تومان می فروشند و قیمت آیفون 13 پرو مکس 512 گیگ را 100 میلیون و 800 هزار تومان اعلام می کنند.

31 مرداد 1402

راه کار کاهش سر و صدا و حرارت ساختمان ها

امروزه پیدا کردن خانه ای که بتوان در آن حس راحتی و آرامش داشت، نسب به گذشته راحت تر شده است. با توجه به تکنولوژی های جدیدی که هر روزه در ساختن مصالح ساختمانی که مهم ترین آن ها درب ها و پنجره ها هستند به کار می رود، تبدیل کردن یک محیط شلوغ و نا آرام، به...

30 مرداد 1402

عکس های FJ کروز چینی لو رفت!

گجت نیوز نوشت: در آستانه رونمایی از لئوپارد 5 - Leopard 5، کمپانی بی وای دی تصاویر تازه ای از آن منتشر کرد؛ یک شاسی بلند الکتریکی با شتاب صفر تا صد 4 ثانیه ای!

24 مرداد 1402

9 خاصیت جادویی قهوه اسپرسو

یکی از محبوب ترین نوشیدنی های گرم جهان که مصرف آن انواع مختلفی دارد قهوه اسپرسو است. درست است که این قهوه را معمولا در یک فنجان بسیار کوچک میل می نمایند؛ اما نباید از خواص قهوه اسپرسو در همان یک فنجان کوچک نیز غافل شوید.

23 مرداد 1402

نشانه های ایجاد سنگ مثانه چیست؟

متخصص کلیه و مجاری ادرار با بیان اینکه از جمله علامت های فراوری سنگ مثانه دفع دردناک ادرار، وجود خون در ادرار و سوزش در ادرار است، گفت: کمبود پروتئین در بچه ها از علل ایجاد سنگ مثانه است.

20 مرداد 1402

ثبت نام اینترنت خبرنگاران از 17 مرداد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از شروع ثبت نام اینترنت خبرنگاری از روز 17 مرداد و به وسیله پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اطلاع داد.

16 مرداد 1402

5 باور اشتباه درباره اینترنت 5G که باید کنار بگذارید

ظهور اینترنت 5G با شایعات زیادی همراه بود که بسیاری از کاربران بعضی از این شایعات را باور نموده اند. اما مانند دیگر پیشرفت های تکنولوژی که نگرانی هایی را به وجود می آورد، بخش بزرگی از شایعات مربوط به اینترنت 5G هم صحت ندارند. با توجه به اینکه در ایران هم...

15 مرداد 1402

سراشیبی هایی در ایران که خودروها در حالت دنده خلاص برعکس حرکت می نمایند

خیابان سئول تهران، جاده ای در زرین دشت فیروزکوه یا راهی که به غار سهولان در آذربایجان غربی می رسد. این محل ها تنها چند نمونه از مسیرهایی هستند که گفته می گردد نیروی جاذبه آنها برعکس عمل می نماید.

14 مرداد 1402

کتاب جنگ ها چگونه ما را تغییر دادند؟ آنالیز می گردد

به گزارش خبرنگاران، به مناسبت انتشار کتاب جنگ ها چگونه ما را تغییر دادند؟ نوشته مارگارت مک میلان، که با ترجمه سودابه قیصری از سوی نشر کتاب پارسه منتشر شده است، بیستمین نشست از سلسله نشست های عصر دوشنبه های بخارا به آنالیز این کتاب اختصاص یافته است.

8 مرداد 1402

جیمز وب تصویری درخشان از ستارگان در حال شکل گیری ثبت کرد

این تصویر با چشم های مادون قرمز قدرتمند جیمز وب فراوری شده است و لکه ای را که نشان دهنده منطقه ای پر ستاره است را نمایش می دهد.

6 مرداد 1402

10 پازل برتر سری بازی های رزیدنت اویل

سری بازی های رزیدنت اویل فراز و نشیب های متعددی را طی نموده اند؛ بعضی از این بازی ها بیشتر جنبه های ماجراجویی و حل معما دارند و بعضی دیگر اکشن محض هستند. با این حال، عنصر حل معما و پازل بخشی جدانشدنی از سری بازی های رزیدنت اویل بوده است. می توان در تمام...

2 مرداد 1402

کتاب زبان جادویی دیگران؛ از پرفروش ترین رمان های کره جنوبی

داستانی درباره پیوندهای عمیق خانوادگی، جبر جغرافیایی و زبان؛ درباره وجودی که به دشواری خود را پیدا کرده. داستانی شعرگونه که با لحنی منحصر به فرد و سرشار از معصومیت روایت می شود. زبان جادویی دیگران (The Magical Language of Others: A Memoir) یک داستان عاشقانه عمیق و دردناک...

31 تیر 1402
تعداد: (369)