افسردگی می تواند در سایه کمال گرایی مخفی گردد

به گزارش وبلاگ دانشگاه، ماندانا پورسعید مترجم کتاب افسردگی پنهان در کمال گرایی در گفت وگو با خبرنگاران درباره این اثر شرح داد: هدف اصلی نویسنده از تالیف این کتاب آشکار کردن ارتباطی است که بین کمال گرایی و افسردگی وجود دارد و اینکه افسردگی می تواند در سایه کمال گرایی مخفی گردد و لذت زندگی را از افراد بگیرد و در شدید ترین شکل باعث خودکشی گردد. نویسنده این کتاب ما را با ظاهر دیگر افسردگی آشنا می نماید. ظاهری که بر خلاف شکل های دیگر افسردگی خود را بسیار پیروز و بسیار پر کوشش نشان می دهد اما این ظاهر پیروز و پرکوشش در درون پر از صداهای انتقادی و شرم نسبت به خود است.

افسردگی می تواند در سایه کمال گرایی مخفی گردد

او ادامه داد: کتاب برای عموم مردم تالیف شده است اما هرچقدر افراد از دانش روانشناسی برخوردار باشند به درک بهتری از کتاب می رسند. این کتاب به والدین یاری می نماید تا بچه ها خود را بدون شرط و شروط دوست داشته باشند و از آنها انتظار کامل بودن نداشته باشند چون این انتظارکمال غیر ممکن است و باعث ایجاد احساس شرم و خود انتقادی در بچه هاشان می گردد بعلاوه این کتاب به افرادی که گرفتار افسردکی هستند یاری می نماید از دام افسردگی نجات یابند و از زندگی لذت ببرند.

پورسعید در خاتمه گفت: ضرورت اصلی برای انتشار این کتاب یاری به افرادی است که هرگز درخواست یاری نمی نمایند چون درخواست یاری نشانه ضعف و کامل نبودن است. یاری به افرادی که اگر بتوانند از این دام افسردگی نجات یابند هم می توانند افراد مفیدتری برای جامعه خود و هم افرادی شادتر برای خودشان باشند.

کتاب افسردگی پنهان در کمال گرایی چگونه از کمال گرایی که افسردگی شما را پنهان می نماید، رها شوید نوشته مارگارت رابینسون رادرفورد به ترجمه ماندانا پورسعید از سوی انتشارات ارجمند منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "افسردگی می تواند در سایه کمال گرایی مخفی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افسردگی می تواند در سایه کمال گرایی مخفی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید