انتقاد شدید روزنامه اصولگرا از گرانی میوه و گوشت و لبنیات

به گزارش وبلاگ دانشگاه، روزنامه جوان نوشت: این روز ها به هر فروشگاه، میوه فروشی، مرغ فروشی و قصابی که مراجعه می کنیم، یخچال ها و پیشخوان مغازه ها مملو از کالاست. اکنون سؤال این است، چرا به رغم فراوانی عرضه، قیمت ها گران است؟

انتقاد شدید روزنامه اصولگرا از گرانی میوه و گوشت و لبنیات

بخش های مهم این گزارش را در ادامه می خوانید:

این روز ها به هر فروشگاه، میوه فروشی، مرغ فروشی و قصابی که مراجعه می کنیم، یخچال ها و پیشخوان مغازه ها مملو از کالاست. عرضه کنندگان از نبود مشتری و کاهش قدرت خرید مردم سخن می گویند و فراوانی کالا را با کاهش سطح عرضه مرتبط می دانند، اما آمار وزارت جهاد کشاورزی از افزایش فراوری میوه، مرغ، گوشت و لبنیات در امسال حکایت دارد. اکنون سؤال این است، چرا به رغم فراوانی عرضه، قیمت ها گران است؟

گرانی قیمت مواد غذایی از میوه و صیفی گرفته تا لبنیات و مرغ و گوشت حتی در ایام افزایش فراوری نوبر است. اکنون در روز هایی قرار داریم که فصل نوبرانه های میوه تمام شده است و هیچ توجیهی برای عرضه میوه گران پذیرفته نمی گردد، اما قیمت انواع میوه همچنان بالاست. علاوه بر میوه فروشان محله ها، همه کوچه ها، میادین و حتی حاشیه اتوبان ها و بزرگراه ها مملو از نیسان های عرضه کننده میوه است، اما با قیمت های گران. واقعیت این است که میوه به وفور در سراسر کشور وجود دارد، اما با قیمت گران و نجومی.

به نظر می رسد به همان میزان که در ارتباط با کشور های همسایه و حتی کشور های آفریقایی و امریکای لاتین پیروز عمل شده و در حوزه دیپلماسی مالی و انرژی نیز گام هایی برداشته شده، اما در حوزه معیشتی مخصوصاً در بخش کالا های اساسی و البته مرغ و گوشت، میوه و تره بار و شیر و لبنیات به شدت ضعیف عمل شده است.

مع الاسف وزارتخانه های کلیدی مرتبط با این بخش ها یعنی جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه طی 20 ماه گذشته با مدیریت متزلزل و تغییرات مکرر همراه بوده اند و نتیجه این بی مدیریتی در سفره مردم ظاهر شده است. انتظار می رود دولت با همت و اراده بیشتری نسبت به برطرف مسائل مردم مخصوصاً در حوزه معیشت گام بردارد و در برخورد با مدیران نالایق و درگیر تعارض منافع مماشات نکند.

منبع: فرارو

به "انتقاد شدید روزنامه اصولگرا از گرانی میوه و گوشت و لبنیات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد شدید روزنامه اصولگرا از گرانی میوه و گوشت و لبنیات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید