اگر هر روز پنیر بخورید، چه اتفاقی در بدنتان رخ می دهد؟

به گزارش وبلاگ دانشگاه، بیشتر پنیر ها سرشار از کلسیم هستند، اما پنیر های سفت تر عمدتا کلسیم بیشتری نسبت به پنیر های شل دارند. برای مثال، هر 42 گرم از پنیر چدار حدود 300 میلی گرم کلسیم وارد بدن می نماید که تقریبا با یک سوم احتیاج روزانه بدن به کلسیم برابر است. دریافت روزانه کلسیم برای رشد استخوان ها و محافظت از آن ها ضرورت دارد، درحالی که نقش مهمی هم در گردش خون و بعلاوه عملکرد های عضلانی و عصبی بازی می نماید.

اگر هر روز پنیر بخورید، چه اتفاقی در بدنتان رخ می دهد؟

پنیر یکی از خوراکی های مغذی و محبوب در میان مردم دنیا است که در قالب ها و گونه های مختلفی فراوری می گردد. در این مطلب می خواهیم برای شما شرح دهیم که اگر هر روز پنیر بخورید، دقیقا چه اتفاقی برای بدنتان می افتد.

پنیر یکی از خوراکی های مغذی و محبوب در میان مردم دنیا است که در قالب ها و گونه های مختلفی فراوری می گردد و همه ما می توانیم از آن در وعده های غذایی صبحانه، ناهار یا حتی شام استفاده کنیم.

پنیر معمولا مقادیر خوبی از پروتئین ها، چربی ها، کلسیم، فسفر، پتاسیم و ویتامین B 12 را به بدن می رساند. ما در این مطلب می خواهیم برای شما شرح دهیم که اگر هر روز پنیر بخورید، دقیقا چه اتفاقی برای بدنتان می افتد؟!

کلسیم روزانه بدنتان را تامین می کنید

بیشتر پنیر ها سرشار از کلسیم هستند، اما پنیر های سفت تر عمدتا کلسیم بیشتری نسبت به پنیر های شل دارند. برای مثال، هر 42 گرم از پنیر چدار حدود 300 میلی گرم کلسیم وارد بدن می نماید که تقریبا با یک سوم احتیاج روزانه بدن به کلسیم برابر است. دریافت روزانه کلسیم برای رشد استخوان ها و محافظت از آن ها ضرورت دارد، درحالی که نقش مهمی هم در گردش خون و بعلاوه عملکرد های عضلانی و عصبی بازی می نماید.

سلامت روده ها را تقویت می کنید

درحالی که این روز ها ماست های سرشار از پروبیوتیک به عنوان منبع غذایی اصلی برای دریافت پروبیوتیک ها مورد توجه مردم دنیا قرار گرفته اند، اما پنیر های چدار، گودا، کوتاژ و... هم حاوی پروبیوتیک ها هستند و مقادیر غنی شده پروبیوتیک ها به برخی از پنیر های دیگر اضافه می شوند. پروبیوتیک ها می توانند فراوری اسید های چرب زنجیره کوتاه را در بدن افزایش دهند و از این طریق به ارتقای سلامت روده ها یاری نمایند.

این اسید های چرب زنجیره کوتاه می توانند تعادل اسیدی را در دستگاه گوارش حفظ نمایند و بعلاوه نقش مثبتی در جذب آهن، کلسیم و منیزیم داشته باشند. محافظت از ساختار و عملکرد روده ها نیز به عنوان یکی دیگر از مزیت های اسید های چرب زنجیره کوتاه شناخته می گردد.

به سلامت دهان و دندانتان یاری می کنید

شاید شنیدن این نکته برای شما تعجب آور باشد، اما خوردن روزانه پنیر واقعا می تواند سلامت دهان و دندان شما را بهتر کند. در واقع، پروبیوتیک های موجود در پنیر می توانند اثرات مثبتی برای باکتری ها و ترکیبات ایمنی ساز موجود در بزاق دهان داشته باشند.

علاوه بر اینها، خوردن پنیر می تواند ترشح بزاق را افزایش دهد و خطر خشکی دهان و مسائل ناشی از مانند افزایش احتمال پوسیدگی دندان ها، بیماری لثه، زخم های دهانی و بعلاوه مشکل در جویدن و بلعیدن را کمتر کند.

خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهید

یکی از تحقیقات منتشر شده سال 2022 در Frontiers in Nutrition نشان می دهد که چربی های اشباع حدود 60 درصد از چربی های موجود در بیشتر پنیر ها را می سازند. در حالی که چربی های اشباع با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی مرتبط هستند، اما نمی توان چربی های اشباع موجود در پنیر را هم دقیقا با همین چربی های مضر یکسان گرفت.

به گفته محققان، همه چربی های اشباع با همدیگر برابر نیستند و چربی های اشباع موجود در پنیر ها لزوما خطر ابتلا به بیماری های قلبی را بیشتر نمی نمایند. مطالعات دیگری هم نشان داده اند که هیچ ارتباط مستقیمی بین مصرف انواع لبنیات و ابتلا به بیماری های قلبی وجود ندارد. حتی یکی از مطالعات Lancet در سال 2018 نشان داد که مصرف روزانه بیش از 2 وعده لبنیات مانند پنیر، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را حدود 32 درصد نسبت به دیگران کمتر می نماید.

منبع: سلامت

منبع: فرادید

به "اگر هر روز پنیر بخورید، چه اتفاقی در بدنتان رخ می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر هر روز پنیر بخورید، چه اتفاقی در بدنتان رخ می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید