این 10 نوشیدنی فرایند پیری را کند می نماید

به گزارش وبلاگ دانشگاه، تهران (پانا) - پیری اجتناب ناپذیر است، و با آن نشانه های قابل رویت مانند موهای سفید، ریزش مو و چروک های ناخواسته می آیند. در حالی که پیری نمی تواند کند گردد اما علائم ظاهری آن می تواند کند گردد. حفظ یک شیوه زندگی سالم و چسبیدن به یک رژیم غذایی تنظیم شده می تواند به این یاری کند.

این 10 نوشیدنی فرایند پیری را کند می نماید

به گزارش سایت بیتوته، برای حفظ زیبایی بدن شما و قوی کردن فکر شما، یک فهرست از 10 نوشیدنی را آماده نموده که به شما یاری می نماید تا علائم پیری را کند کنید.

1. قهوه

در طول تاریخ، قهوه نام بدی دریافت نموده است، اما تحقیقات تازه نشان می دهد که بسیاری از آن ها دروغین است. علاوه بر این، در حال حاضر شواهد وجود دارد که کافئین بدن را در مقابل التهاب مزمن محافظت می نماید. بعلاوه نوشیدن قهوه خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد. مطالعه ای که در مجله اروپایی پیشگیری از سرطان منتشر شده است دریافت که افرادی که یک فنجان قهوه را هر روز نوشیدند خطر ابتلا به سرطان پوست غیر ملانوم را حدود 10 درصد کاهش دادند.

2. ماست یونانی

برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه ضد پیری، میوه هایی، مانند موز و انواع توت ها را به ماست یونانی اضافه کنید. موز رسیده غنی از پکتین است که سطح قند را در بدن کنترل می نماید. پکتین بعلاوه به حذف سموم مضر از بدن یاری می نماید که برای کاهش فرایند پیری لازم است. از سوی دیگر، انواع توت ها یک منبع غنی از ویتامین C هستند که باعث می گردد تا پوست شما درخشان باشد.

3. آب

بدن انسان بالغ حدود 65٪ آب است، بنابراین نگه داشتن بدن هیدراته برای عملکرد مناسب ارگان های مختلف مهم است، و پوست ما بزرگترین ارگان قابل مشاهده است. بدون هیدراته مناسب، پوست می تواند خشک و چروکیده گردد. آب آشامیدنی بعلاوه به ما یاری می نماید تا سموم مضر بدن را از بین ببرد و ما را تازه و جوان نگه دارد.

4. چای سبز

چای سبز غنی از آنتی اکسیدان های ضد پیری است که یاری می نماید تا از افزایش چین و چروک جلوگیری گردد. شما بعلاوه می توانید یک ماسک صورت ایجاد کنید تا پوست خود را با مخلوط کردن پودر چای سبز با چای سفیدی به دست بیاورید. بعلاوه مطالعات مختلفی نتیجه گرفته اند افرادی که به طور منظم چای سبز و سیاه مصرف می نمایند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهند.

5. آب چغندر

چغندر غنی از نیترات های طبیعی و نیترات سالم است که طبق مطالعه سال 2011 منتشر شده در مجله Nitric Oxide، آنالیز می گردد که جریان خون را به لوب فرونتال مغز افزایش می دهد، بنابراین احتمال ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد. آنتی اکسیدان ها در چغندرقند می توانند بدن را از رادیکال های آزاد محافظت نمایند و با چین و چروک ها مبارزه می نمایند.

6. شیر بادام یا آووکادو

شیر بادام حاوی ویتامین A، D و E است که می تواند پوست شما را سالم و جوان تر نگاه دارد. بعلاوه غنی از کلسیم و پروتئین است که به حفظ ناخن ها و موهای شما یاری می نماید.

آووکادو با چربی های غیرمستقیم جلوه ای به پوست شما می دهد، در حالی که موز حاوی ویتامین A، B و E است که همه آنها برای پوست شما عالی هستند.

7. آب گریپ فروت

بدن ما احتیاج به ویتامین C دارد تا کلاژن فراوری کند که باعث افزایش انعطاف پذیری پوست شما می گردد. گریپ فروت غنی از ویتامین C است، بنابراین، نوشیدن یک لیوان آب گریپ فروت نه تنها چین و چروک را کاهش می دهد، بلکه باعث می گردد که پوست شما صاف تر و جوان تر گردد. بعلاوه، از آنجا که غنی از رتینول ضد اکسید نماینده است، گریپ فروت یاری می نماید تا پوست آسیب دیده را بهبود بخشد و رنگ پوست را بهبود ببخشد.

8 . آب نارگیل

آب نارگیل غنی از مواد معدنی و الکترولیت است که برای متابولیسم سالم اسید آمینه، لیپیدها و کربوهیدرات ها لازم است و برای بهبود توزیع مواد مغذی دریافت شده از غذا لازم است. بعلاوه، آب نارگیل حاوی هورمون گیاهی به نام سیتوکینین است که باعث رشد سلولی می گردد. سیتوکینین ها نیز ضد سرطان هستند.

9. آب آلوئه ورا

آب آلوئه ورا حاوی اندازه زیادی اسید آمینه و مواد مغذی است که به افزایش فراوری کلاژن در بدن یاری می نماید. آنتی اکسیدانهایی که در آن وجود دارند، بعلاوه باعث بهبود بازسازی پوست می شوند و به حفظ التهاب آن یاری می نماید.

10. شیر

مطالعات نشان می دهد که ما از سی سالگی 1/2 تا 1 درصد از توده عضلانی را در هر سال از دست می دهیم. بعلاوه قدرت عضلانی در هر دهه به اندازه 12 تا 15 درصد کاهش می یابد. لایسین یکی از 9 اسید آمینه در بدن انسان است که به ویژه در فرایند برگشت این فرایند بسیار خوب است. در واقع، آن نه تنها در تنظیم رشد ماهیچه یاری می نماید، بلکه در تنظیم مقادیر قند خون و بهبود زخم نیز یاری می نماید. شیر بعلاوه حاوی پروتئین است که منبع بسیار خوبی از لوسین است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "این 10 نوشیدنی فرایند پیری را کند می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 10 نوشیدنی فرایند پیری را کند می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید