آنالیز گوشی نوکیا مدل 105؛ ترکیبی از دوام و شارژدهی طولانی

به گزارش وبلاگ دانشگاه، هنوز هم بسیاری از کاربران از گوشی های ساده یا فیچرفون ها به عنوان گوشی دوم یا حتی گوشی اصلی خود استفاده می نمایند و گوشی نوکیا مدل 105 نیز جزو همین دسته از محصولات به شمار می رود. در این مقاله قصد داریم به نقد و آنالیز گوشی نوکیا مدل 105 که فروش خوبی را در فروشگاه خبرنگاران تجربه می نماید، بپردازیم و ببینیم که آیا با توجه به مشخصات و قابلیت هایی که ارائه می دهد، خرید آن منطقی است یا نه. با خبرنگاران مگ همراه باشید.

آنالیز گوشی نوکیا مدل 105؛ ترکیبی از دوام و شارژدهی طولانی

گوشی موبایل نوکیا مدل 105 - 2019 TA-1174 DS FA دو سیم کارت ظرفیت 4 مگابایت و رم 4 مگابایت

525,000 تومان

مشاهده و خرید

مشخصات کلی گوشی نوکیا مدل 105 در یک نگاه

پیش از اینکه ببینیم آیا فیچرفون نوکیا مدل 105 ارزش خرید دارد یا خیر، بد نیست نگاهی به جدول مشخصات فنی این گوشی ساده داشته باشیم تا ببینیم شرایط روی کاغذ چگونه است.

نام محصولنوکیا مدل 105
ابعاد و وزن119 در 49.2 در 14.4 میلی متر / 73 گرم
مشخصات نمایشگرنمایشگر از جنس TFT LCD - مقدار 1.7 اینچی با تراکم پیکسلی 113 پیکسل بر هر اینچ و وضوح 120 در 160 پیکسل - نسبت تصویر 4:3 - پشتیبانی از 64 هزار رنگ
کیفیت ساختفریم و پنل پشتی از جنس پلاستیک
جک 3.5 میلی متری صدادارد
ترکیب حافظه رم و حافظه داخلی4 مگابایت حافظه رم و 4 مگابایت حافظه داخلی
دوربین هاندارد
دوربین سلفیندارد
قابلیت هارادیو FM - پشتیبانی از زبان فارسی - باتری قابل تعویض - دو سیم کارت هم زمان فعال - مجهز به چراغ قوه
باتری و مقدار شارژدهی800 میلی آمپر ساعت - 35 روز در حالت استندبای و 12.5 ساعت در حالت مکالمه
رابط هادرگاه microUSB v1.1
شبکه های ارتباطی2G
ویژگی های خاصمجهز به صفحه کلید فیزیکی با دکمه های بزرگ و نرم
رنگ های قابل عرضهمشکی، آبی و صورتی

طراحی و کیفیت ساخت

گوشی نوکیا مدل 105 بسیار سبک است و کمتر از 50 گرم وزن دارد. ابعاد این گوشی 119 در 49.2 در 14.4 میلی متر است و به طور کلی فیچرفون بسیار جمع وجوری به شمار میرود. لبه های این گوشی ضخامت بسیار بالایی دارند و بدنه بلند و باریک آن، حس بسیار خوبی هنگام در دست گرفتن به کاربران منتقل می نمایند. بعلاوه لبه های گرد و ضخیم آن مانع از سر خوردن گوشی در دست می گردد. قاب پشتی این گوشی طراحی کاملاً ساده ای دارد و هیچ سنسور دوربینی نیز در پشت آن تعبیه نشده است.

فیچرفون مدل 105 نوکیا، بدنه ای کاملاً پلاستیکی دارد که به لطف این ویژگی وزن سبکی پیدا نموده است. اما با این حال، این گوشی دوام بالایی دارد و در برابر ضربات و آسیب های ناشی از افتادن مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهد. این گوشی فوق مالی نوکیا مجهز به نمایشگر 1.77 اینچی از جنس LCD TFT است که از تراکم پیکسلی 113 پیکسل بر هر اینچ و قابلیت نمایش 64 هزار رنگ پشتیبانی می نماید و بعلاوه تصاویر را با وضوح 160 در 120 پیکسل به کاربران نشان می دهد. در نتیجه آیکون ها در اطراف لبه های نمایشگر این گوشی به هم ریختگی بسیار زیادی دارند.

به طور کلی نوشته ها در نمایشگر این گوشی چندان واضح نیستند و فونت آن ها نیز بسیار زیر است. اما روشنایی صفحه نمایش کوچک نوکیا مدل 105، در سطح قابل قبولی قرار گرفته است. اسکرول کردن در رابط کاربری این گوشی با بهره گیری از پد حرکتی و دو کلید با آیکون (-) صورت می گیرد. پد این گوشی سرعت عمل بسیار خوبی دارد و دستورات مورد نظر کاربران را اجرا می نماید. با فشار دادن این پد در جهت های مختلف، میانبرهایی برای رفتن به بخش تقویم، پیغامک، بلندگو و مخاطبین به شما نشان داده می شوند.

علاوه بر این، روی صفحه کلید این گوشی ساده دکمه های تماس/ پاور و میانبری برای فعال/غیرفعال کردن حالت بی صدا نیز به چشم می خورد. صفحه کلید نوکیا مدل 105، از دکمه های بسیار نرم و بزرگی تشکیل شده که تایپ کردن با استفاده از آن ها بسیار لذت بخش است. حروف فارسی نیز روی آن ها حک شده و از این بابت نیز هیچ مسئله ای وجود ندارد. روی فریم بالایی این گوشی یک جک 3.5 میلی متری صدا به همراه درگاه شارژ microUSB v1.1 و یک چراغ قوه بسیار قوی دیده می گردد که کاربران می توانند از آن ها استفاده نمایند. لوگوی نوکیا نیز روی قاب پشتی این گوشی حک شده است.

قابلیت ها

گوشی نوکیا مدل 105، برنامه های متعددی را در اختیار کاربران قرار می دهد. در این فیچرفون بخش پیغام ها، هشدار ساعت، رادیو FM و چند بازی ساده مانند سودوکو وجود دارد. بعلاوه برنامه هایی نظیر ماشین حساب، تقویم و کرونومتر را نیز پیدا خواهید کرد. تایمر شمارش معکوس و چراغ قوه، برنامه های این گوشی ساده را تکمیل می نمایند. باید اشاره کنیم که کاربران کنترل محدودی روی تم ها، مدت زمان نور پس زمینه و آهنگ های زنگ خواهند داشت (25 مورد برای انتخاب وجود دارد).

بعلاوه امکان ذخیره کردن شماره حدود 500 مخاطب در این گوشی ساده برای کاربران میسر شده است. این گوشی از 4 مگابایت حافظه رم و حافظه داخلی بهره می برد و از کارت حافظه میکرو SD نیز برای افزایش فضای ذخیره سازی گوشی نیز پشتیبانی نمی نماید.

شارژدهی

فیچرفون ها اگرچه از لحاظ امکانات و قابلیت ، گوشی ها جذابی نیستند، اما از لحاظ شارژدهی یکی از برترین ها به شمار می روند. نوکیا مدل 105 از یک باتری با ظرفیت 800 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه بهره می برد که قادر در حالت استندبای تا 35 روز و برای مکالمه تا 12.5 ساعت شارژدهی به کاربران ارائه دهد و این موضوع بسیار عالی است.

جمع بندی و سخن پایانی

گوشی نوکیا مدل 105 را می توان یکی از برترین و مالی ترین فیچرفون های موجود در بازار به شمار آورد که قابلیت های خوبی را به کاربران ارائه می دهد. این گوشی بدنه ای بسیار مقاوم دارد و عمر باتری طولانی آن تا مدت ها شما را از بابت شارژ کردن گوشی خود بی احتیاج می سازد. این فیچرفون قابلیت ذخیره شماره حدود 500 مخاطب را دارد و از دو سیم کارت همزمان فعال نیز پشتیبانی می نماید. به طور کلی، اگر در پی یک گوشی ساده مالی و بادوام به عنوان گوشی دوم و یا گوشی اصلی خود برای انجام کارهایی در حد زنگ زدن و ارسال پیغامک هستید، مدل 105 نوکیا انتخاب بسیار خوبی برای شما محسوب می گردد.

در این رنج قیمتی، نوکیا مدل 105 رقبای دیگری نیز دارد که از جمله آن ها می توان به گوشی مدل C58 جی ال ایکس و مدل KT200 شرکت کاجیتل اشاره نمود. مدل C58 جی ال ایکس نسب به مدل 105 نوکیا، نمایشگر بزرگ تری دارد و از حافظه داخلی و باتری قدرتمندتری نیز برخوردار است. مدل KT200 شرکت کاجیتل نیز برخلاف نوکیا 105، مجهز به یک دوربین 0.3 مگاپیکسل است و باتری پرظرفیت تری نیز دارد.

گوشی موبایل جی ال ایکس دو سیم کارت مدل C58

463,500 تومان

مشاهده و خرید

گوشی موبایل کاجیتل مدل KT200 دو سیم کارت ظرفیت 32 مگابایت و رم 32 مگابایت

510,000 تومان

مشاهده و خرید

در این مطلب به نقد و آنالیز پرفروش ترین و محبوب ترین فیچرفون موجود در فروشگاه وبلاگ دانشگاه یعنی نوکیا مدل 105 پرداختیم و آن را در بخش های مختلف مورد ارزیابی قرار دادیم تا اگر قصد خرید یک گوشی ساده باکیفیت و قیمت مناسب برای انجام کارهای روزمره را دارید، این فیچرفون را از فروشگاه آنلاین وبلاگ دانشگاه برای خرید خود در نظر بگیرید.

آیا شما هم خرید این فیچرفون نوکیا را به دیگران توصیه می کنید یا نظر دیگری دارید؟ لطفاً نظرات و تجربیات خود را در این رابطه با ما و سایر کاربران وبلاگ دانشگاه مگ در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

منبع:

گوشی موبایل نوکیا مدل 105 - 2019 TA-1174 DS FA دو سیم کارت ظرفیت 4 مگابایت و رم 4 مگابایت

525,000 تومان

مشاهده و خرید

سوالات متداول

آیا گوشی نوکیا مدل 105 ضدآب است؟

خیر. این گوشی هوشمند گواهی ضدآب ندارد.

آیا گوشی نوکیا مدل 105 از کارت حافظه میکرو SD پشتیبانی می نماید؟

خیر. این گوشی 4 مگابایت حافظه رم و حافظه داخلی دارد و از کارت حافظه میکرو SD پشتیبانی نمی نماید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "آنالیز گوشی نوکیا مدل 105؛ ترکیبی از دوام و شارژدهی طولانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز گوشی نوکیا مدل 105؛ ترکیبی از دوام و شارژدهی طولانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید