سامسونگ باید بداند تمسخر اپل کمکی به فروش گوشی های تاشو نمی کند

به گزارش وبلاگ دانشگاه، سامسونگ اگرچه در حال حاضر بزرگ ترین شرکت فعال در زمینه فراوری گوشی های هوشمند چه با طراحی معمولی و چه طراحی تاشو است اما باید این را بداند که تمسخر سایر شرکت ها (به خصوص اپل) و ایراد گرفتن از آن ها به خاطر عدم نوآوری باعث نمی گردد پیشرفتی در فروش گوشی هایش داشته باشد.

سامسونگ باید بداند تمسخر اپل کمکی به فروش گوشی های تاشو نمی کند

توجه داشته باشید این مطلب حاوی نظرات شخصی نویسنده است و همه شاید با آن موافق نباشند.

سامسونگ بیش از یک دهه است که توانسته با اتخاذ تصمیم های هوشمندانه و فراوری محصولاتی متناسب با احتیاج بازار، خود را در بین شرکت های فعال در زمینه فراوری گوشی هوشمند به صدر برساند. درست در زمانی که کاربران به محصولاتی با مقدار بزرگ احتیاج داشتند، سامسونگ از سری نوت با نمایشگر بزرگ و امکان نوت برداری از طریق یک قلم موجود درون خود گوشی رونمایی کرد.

در سال 2019، شرکت کره ای احساس کرد کاربران به محصولی احتیاج دارند که بتواند هم نقش تبلت را ایفا نماید و هم یک گوشی هوشمند. یعنی در شرایط عادی یک گوشی هوشمند باشد اما زمانی هم که کاربران به نمایشگر بزرگ تری احتیاج دارند، دیگر به سراغ محصولی نو نروند و همان گوشی کوچک را به یک تبلت نسبتا بزرگ تبدیل نمایند. اینطور بود که پروژه ساخت گلکسی فولد کلید خورد و اکنون که سه سال از آن موقع می گذرد، محصولات زیادی هم با الهام از آن ساخته شده و در دسترس قرار گرفته اند.

در حال حاضر هیچ شرکتی نمی تواند با سامسونگ در زمینه فراوری گوشی تاشو رقابت کند چرا که این شرکت کره ای مدل های زیادی در سبد محصولات خود دارد تا بدین ترتیب کاربران اصلا نتوانند به خرید مدلی دیگر از برندهای رقیب فکر نمایند. سامسونگ آنقدر روی این پروژه امید داشته که حتی سری گلکسی نوت را که واقعا در نزد کاربران محبوب بودند کنار گذاشته و تصمیم گرفت تمرکز خود را روی گوشی های تاشو معطوف کند.

بازار هم به این تصمیمات سامسونگ پاسخ مثبتی نشان داده و در حال حاضر می بینیم که از گوشی های تاشوی این شرکت هم به خوبی استقبال شده است. سامسونگ هم هر سال از لحاظ مقاومت و کیفیت ساخت این گوشی ها را بهتر و بهتر می نماید تا بتواند نظر مثبت کاربران بیشتری را به خود جلب کند که پیروز هم بوده است.

علی رغم این همه پیشرفت و محبوبیت، سامسونگ دست از تمسخر بر نمی دارد

اگرچه تبلیغات برای تعریف و تمجید از محصولات خود و طعنه به محصولات رقیب اتفاقی است کاملا عادی و همواره هم رخ می دهد، اما سامسونگ کمی زیاده روی نموده است. این شرکت برای اینکه گوشی های تاشوی خود را بفروشد اصلا احتیاجی ندارد تا این مقدار تبلیغات منفی علیه بزرگ ترین رقیبش یعنی اپل منتشر کند. از زمانی که اپل از سری آیفون 14 رونمایی نموده، سامسونگ سه بار با ویدیوهای مختلف عدم نوآوری این شرکت در ساخت گوشی های هوشمند را با تعریف و تمجید از گوشی های تاشو و دوربین 108 مگاپیکسلی گلکسی S22 اولترا به سخره گرفته است. سامسونگ اصلا احتیاجی به این تبلیغات ندارد چون احتیاج بازار در نهایت مشخص می نماید که چه شرکتی نوآوری بیشتری دارد.

با آنالیز کامنت های کاربران در پاسخ به این حرکت اپل، حتی به شخصه دیده ام کسانی را که این کار سامسونگ را ترس از اپل خطاب نموده اند که واقعا هم چنین برداشتی می تواند منطقی باشد. این شرکت کره ای بارها و بارها اپل را بنا به دلایل مختلف به سخره گرفته اما اپل خیلی کم به این تبلیغات پاسخ می دهد و اگر هم این کار را بکند، به گونه ای متفاوت انجام می دهد. سامسونگ هم با دانستن این موضوع که پاسخ سختی دریافت نمی نماید، هرگونه که بخواهد اپل را مسخره می نماید. اما در نهایت چه می گردد؟ اپل سال به سال در فروش گوشی عملکرد پیروز تری از قبل، از خود به نمایش می گذارد، بدون اینکه اصلا احتیاجی به این تبلیغات داشته باشد.

این گونه حرکات و تبلیغات ها شاید چند سال قبل کارساز بود اما اکنون دنیا در جهت متفاوتی قرار گرفته است و اتفاقات بسیار زیادی هم طی یک دهه اخیر اتفاق افتاده است که باعث می گردد انجام این کارها اصلا توجیه خاصی نداشته باشد. اپل تمرکزش را برخلاف سامسونگ از سخت افزار برداشته و روی سرویس های اشتراکی معطوف نموده است. حتی زمزمه شده این شرکت می خواهد گوشی های خود را در آینده به صورت اشتراکی و در ازای دریافت مبلغی ماهانه به فروش برساند. این جهتی است که اپل در آن قدم گذاشته و به نوعی نوآوری این شرکت به شمار میرود و فوق العاده هم در این زمینه پیروز عمل نموده است. در واقع آیفون ها نقش بلیت یک باغ بزرگ به حساب می آیند که با خرید آن ها تازه وارد دنیای دیگری می شوید. دنیایی که در آن اپل خدمات فوق العاده خود را به صورت اشتراکی در اختیار شما قرار می دهد.

تا به امروز ندیده ایم اپل به صورت مداوم سامسونگ را به خاطر نداشتن سرویس اشتراکی خوب و عالی یا اکوسیستمی قدرتمند به سخره بگیرد؛ این شرکت آمریکایی فقط کارش را انجام می دهد و آنقدر هم در این زمینه مصمم و خوب عمل می نماید که کاربران بدون تبلیغات این چنینی جذبش می شوند.

اما سامسونگ اگرچه در زمینه سخت افزار عالی عمل نموده ولی سعی می نماید همواره قابلیت های مختلف محصولاتش را در بوق و کرنا کند. به خاطر دارید وقتی اپل شارژر را از درون جعبه گوشی هایش حذف کرد، سامسونگ کمی بعد این شرکت را به خاطر چنین حرکتی مسخره کرد؟ در آن ویدیو سامسونگ گفته بود اگر گوشی ما را بخرید، حتی شارژر را هم در کنار آن خواهید داشت که این تمسخر مستقیم تصمیمی بود که اپل در پیش گرفت. اما کمتر از شش ماه بعد، خود سامسونگ هم شارژر را از درون جعبه گوشی های خود برداشت که هیچ، به نخستین شرکت اندرویدی هم تبدیل شده که شارژر را حتی از درون گوشی های مالی نظیر گلکسی A33 5G هم برداشته است. در حالی که خریداران گوشی های مالی غالبا افرادی هستند که بودجه محدودی دارند و وجود شارژر درون جعبه از لحاظ مالی به نفع آن هاست.

گوشی های تاشو بهتر و مجذوب کننده تر از چیزی هستند که با تمسخر اپل و عدم نوآوری آن دیده شوند

گوشی های تاشویی که سامسونگ فراوری می نماید آنقدر مجذوب کننده هستند که بتوانند نظر مثبت کاربران را بدون احتیاج به تبلیغات نه چندان بالغانه ای که این شرکت کره ای انجام می دهد جلب نمایند. قبل از اینکه اپل از آیفون 14 رونمایی کند، هم آیفون وجود داشت و هم گوشی های تاشو اما سامسونگ به محض ورود سری آیفون 14 سه تبلیغ پشت سر هم با مضمون تقریبا مشابه انجام داده که این نشان می دهد شرکت کره ای بیشتر برای اینکه نظر مردم را به سمت گوشی های تاشو سوق دهد، می خواهد حس نفرتی علیه سری آیفون 14 برانگیزد.

درست مثل اپل که ساعت هوشمندی برای غواصی و کوه نوردی فراوری می نماید (اپل واچ اولترا) و با تبلیغاتی کاملا هوشمندانه طوری وانمود می نماید که پرداخت مبلغی بیش از 800 دلار برای آن اصلا هم غیرمنطقی نیست، سامسونگ هم باید دقیقا همین جهت را در پیش بگیرد. بیشتر نوآوری در تبلیغات است که باعث شده اپل تا این مقدار بتواند عملکرد فوق العاده ای در جلب رضایت کاربران داشته باشد. سامسونگ هم باید به ما دلیلی بدهد که چرا یک گوشی تاشو برای بهتر کردن زندگی ما لازم است، حتی اگر آن کار به مقدار غواصی عجیب و نادر باشد.

کاربران گوشی های هوشمند بسیار هشیارتر از آن هستند که لزوما با یک تبلیغ نه چندان منطقی، محصولی را به محصول دیگر ترجیح دهند. آن ها چیز دیگری را می بینند. چیزی که اپل در ارائه آن پیروز عمل نموده و سامسونگ هم احتیاج دارد تا همین کار را انجام دهد که البته تا قبل از معرفی آیفون 14 برای فروش گوشی های تاشو انجام داده و اتفاقا جواب هم گرفته است.

گوشی های تاشو هنوز جای کار دارند. سامسونگ باید با در نظر گرفتن این موضوع، تمرکز خود را روی بهبود اوضاع این محصولات بگذارد و هر سال آن ها را بهتر از سال دیگر طراحی کند. سامسونگ باید این را هم در نظر بگیرد که وقتی فناوری یادشده به بلوغ برسد، اپل هم شاید در این جهت قدم بگذارد و آن موقع است که باز هم به لطف تبلیغات هوشمندانه خود می تواند به شدت برای سامسونگ خطرساز باشد.

نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ آیا روش سامسونگ برای تبلیغات گوشی های تاشو را می پسندید؟

منبع: SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ باید بداند تمسخر اپل کمکی به فروش گوشی های تاشو نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ باید بداند تمسخر اپل کمکی به فروش گوشی های تاشو نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید