طرز تهیه حلوا سنگ شکنو ساده به روش دامغانی

به گزارش وبلاگ دانشگاه، حلوا سنگ شکنو یکی از انواع حلواهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که بافت و طعم بی نظیری دارد.

طرز تهیه حلوا سنگ شکنو ساده به روش دامغانی

مواد لازم حلوا سنگ شکنو

آرد گندم500 گرم

شیره انگور500 گرم

کنجد بو داده به میزان کافی

طرز تهیه حلوا سنگ شکنو

مرحله اول

برای تهیه حلوا سنگ شکنو خوشمزه در ابتدای کار شیره انگور را درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کاملا گرم شده و بجوشد. حالا آرد را درون یک تابه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله دوم

در ادامه آرد را به خوبی تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شده و تغییر رنگ پیدا کند. زمانی که آرد به رنگ نخودی عایدی کنجد بو داده شده را به همراه شیره انگور به تابه اضافه نموده و با سرعت العمل بالا هم می زنیم.

مرحله سوم

زمانی که آرد و شیره انگور یکدست و یکنواخت شد، تابه را از روی حرارت کنار گذاشته و حلوا را به صورت داغ ورز می دهیم تا کاملا منسجم گردد. حالا میزان زیادی از حلوا را برداشته و در دست به خوبی فشرده و منسجم می کنیم.

مرحله چهارم

حالا روی یک سینی میزانی روغن و کنجد ریخته و حلوا را روی آن قرار می دهیم و مجددا روی حلوا میزانی کنجد ریخته، سپس با دست یا وردنه پهن می کنیم. در ادامه اطراف ترک خورده حلوا را با دست صاف و یکدست می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله حلوا را به میزان و فرم دلخواه برش زده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به دلخواه با پودر پسته تزیین می کنیم. توجه داشته باشید رنگ و غلظت حلوا بستگی به سلیقه شما دارد. نوش جان.

منبع: گردشبان

به "طرز تهیه حلوا سنگ شکنو ساده به روش دامغانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه حلوا سنگ شکنو ساده به روش دامغانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید