ماکرون اردیبهشت 99 مهمان پوتین می گردد

به گزارش وبلاگ دانشگاه، سفیر فرانسه در مسکو تایید کرد که امانوئل ماکرون به دعوت همتای روسی خود در تاریخ 9 ماه مه سال 2020 به مسکو سفر خواهد نمود تا در مراسم بزرگداشت هفتادوپنجمین سالگرد جشن پیروزی (جنگ جهانی دوم) شرکت کند.

ماکرون اردیبهشت 99 مهمان پوتین می گردد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ دانشگاه، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، امروز نوشت: امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه در تاریخ نهم ماه مه سال 2020 (20 اردیبهشت 1399) برای شرکت در مراسم بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد جشن پیروزی در جنگ بزرگ میهنی (جنگ دنیای دوم) به مسکو سفر خواهد نمود.

سیلویا برمن سفیر فرانسه در روسیه در مصاحبه با رادیو اخا ماسکوا این مسئله را مورد تایید قرار داده و گفت: رئیس جمهور ماکرون دعوت همتای روسی خود برای شرکت در این مراسم را پذیرفته و در نهم ماه مه سال آینده به در مسکو حضور خواهد داشت.

پیش از این ، آرمن سارکسیان رئیس جمهوری ارمنستان نیز قصد خود برای حضور در جشن پیروزی در روسیه را خاطرنشان کرد و بر اهمیت پیروزی بر آلمان نازی در جنگ دنیای دوم برای ارامنه تأکید نموده بود.

کرملین دعوت نامه هایی را برای بسیاری از رهبران دنیا، از جمله روسای جمهوری آمریکا، چین، جمهوری چک، صربستان و دیگر کشورها، حتی ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین، ارسال نموده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، همتای آمریکایی خود را نیز برای شرکت در این جشن دعوت نموده و دونالد ترامپ نیز ابراز تمایل نموده که در این مراسم شرکت کند. یوری اوشاکوف مشاور پوتین در مسائل سیاست خارجی در این باره گفته است، اگر رئیس جمهوری آمریکا برای این منظور به مسکو سفر کرد، ملاقات بعدی رهبران دو کشور در این تاریخ انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ماکرون اردیبهشت 99 مهمان پوتین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون اردیبهشت 99 مهمان پوتین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید