مکث کلوت پیکاپ، محصول نو ماموت خودرو معرفی گردید

به گزارش وبلاگ دانشگاه، طی مراسمی در شهرک صنعتی ماموت در استان البرز، از وانت پیکاپ مکث کلوت، محصول زیرمجموعه نو ماموت رونمایی شد.

مکث کلوت پیکاپ، محصول نو ماموت خودرو معرفی گردید

بابک وطنخواه مدیرعامل مکث موتور با توجه به عقد قرارداد مستقیم میان این شرکت و شرکت مادر در چین، در خصوص تغییرات فنی پیکاپ کلوت برای ورود به بازار ایران توضیحاتی ارائه کرد.

مکث کلوت در واقع نسخه ای سفارشی از خودروی دایون v5 است که با پیشرانه ای قدرتمندتر به ایران می آید. در ادامه این مطلب به طور خلاصه نگاهی به مشخصات فنی، امکانات، قیمت و سایر ویژگی های مکث کلوت خواهیم انداخت.

مشخصات فنی مکث موتور کلوت

این خودرو در دیگر بازارها با پیشرانه 2000 سی سی توربوشارژ عرضه شده است، اما در ایران به درخواست شریک ایرانی، به پیشرانه 2400 سی سی توربوشارژ ساخت میتسوبیشی با کد 4k22 تجهیز شده، این موتور توانایی فراوری 215 اسب بخار قدرت را دارد.، بعلاوه گشتاور 320 نیوتن متری آن نیز به وسیله یک جعبه دنده 6 سرعته دنده ای به هر 4 چرخ خودرو منتقل می گردد. پیشرانه مکث کلوت گشتاور ماکسیمم خود را از دور موتور 2000 تا 5000 دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می دهد.

مکث کلوت بعلاوه به گیربکس یاریی با 3 حالت تک دیفرانسیل، یاری سبک (4h) و یاری سنگین (4L) مجهز است و دیفرانسیل عقب آن نیز از نوع کلاجدار (LSD) است که در ایران با نام قفل دیفرانسیل اتوماتیک شناخته می شوند، این نوع دیفرانسیل در صورت ایجاد اختلاف دور زیاد بین چرخ های دو محور، با درگیر کردن صفحات داخلی دیفرانسیل اجازه هرز گردی بیش از حد یک چرخ و واماندگی خودرو را نمی دهد.

باک سوخت مکث کلوت ماموت خودرو ظرفیت 72 لیتر سوخت را دارد و وزن خودرو، اندگیکمتر از دو تن اعلام شده که قدرت حمل بار تا یک تن نیز از دیگر ویژگی های مکث کلوت است. حداکثر سرعت مکث کلوت نیز عددی در محدوده 160 کیلومتر بر ساعت است.

سیستم تعلیق جلوی مکث کلوت از نوع جناقی دوبل و در عقب، از نوع فنر شمش است، بعلاوه سیستم فرمان مکث کلوت نیز به صورت هیدرولیکی عمل می نماید. در ادامه مدیران مکث موتور در پاسخ به سوال خبرنگار car.ir در خصوص سازگاری پیشرانه مکث کلوت با سوخت ایران، عدد اکتان لازم برای موتور مکث کلوت را 92 ذکر کردند، بعلاوه اعلام شد مکث کلوت در تست های طولانی مدت این خودرو در کویرهای ایران در تابستان 1400، با بنزین سوپر جایگاه های کشور بدون مشکلاتی مانند گرم شدن پیشرانه، یا ناک زدن موتور به خوبی کارایی خود را نشان داده است.

تجهیزات و امکانات مکث موتور کلوت

مکث موتور کلوت را با امکانات ایمنی چون مثل سیستم کنترل پایداری ESP، ترمز ضد قفل ABS، سیستم ترمز یاریی BAS، سیستم ترمز ترکیبی CBS، کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر عرضه خواهد نمود، در خصوص امکانات رفاهی مکث کلوت نیز می توان به سیستم کروز کنترل، تنظیم برقی جایگاه راننده، سیستم مولتی مدیا با نمایشگر 9 اینچی، سیستم تهویه اتوماتیک، ورود و استارت بدون کلید و تنظیم برقی آیینه های جانبی اشاره نمود که هرچند در بازار امروز امکانات چشمگسیری نیستند، اما برای یک خودروی پیکاپ امکانات قابل قبولی بنظر می رسند.

زمان عرضه و قیمت مکث کلوت

مکث کلو در بازار امروز باید با رقبایی چون جک T8 کرمان موتور، آمیکو آسنا، فوتون تونلند اس و یواز پیکاپ به رقابت بهپردازد که مهم ترین رقبای مکث موتور کلوت در ایران به شمار می فرایند.

مدیران مکث موتور زمان عرضه کلوت را، آذرماه امسال اعلام کردند و نوید عرضه مکث کلوت، در محدوده قیمتی پایین تر از 800 میلیون تومان را دادند، بعلاوه در ادامه مدیر فروش مکث موتور از فروش سالانه 4800 عددی پیکاپ های آفرودی در بازار ایران گفتند و هدف مکث موتور را، رسیدن به سهم 50٪ از بازار این کلاس اعلام کردند.

بعلاوه نسخه اتوماتیک این خودرو نیز از تیرماه 1401 عرضه خواهد شد.

آخرین اخبار بازار خودرو را در صفحه خودرو وبلاگ دانشگاه دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز

به "مکث کلوت پیکاپ، محصول نو ماموت خودرو معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکث کلوت پیکاپ، محصول نو ماموت خودرو معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید