کدام منطقه ها تهران شرایط بدی از نظر فضای ورزشی دارند؟

به گزارش وبلاگ دانشگاه، رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس نتایج تحقیق مذکور در 16 منطقه از منطقه ها شهر تهران، سرانه فضاهای ورزشی کمتر از میانگین سرانه پیشنهادی طرح جامع شهر تهران است.

کدام منطقه ها تهران شرایط بدی از نظر فضای ورزشی دارند؟

به گزارش وبلاگ دانشگاه، زهرا شمس احسان با بیان اینکه در سال گذشته به دلیل فرسوده شدن فضاها و تجهیزات ورزشی، فعالیت حدود 50 مجموعه ورزشی متوقف شده بود، اظهار کرد: این فضاها از چرخه ارائه خدمات ورزشی به شهروندان خارج شده بودند.

رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران بعلاوه توضیح داد: با در نظر گرفتن اعتبارات مناسب به وسیله شورا در بودجه سال 1402 شهرداری تهران و پیگیری های مستمری که از سوی شهرداری و به ویژه سازمان ورزش انجام شد، این مجموعه ها با مشارکت بخش خصوصی تجهیز و بازسازی شده و قبل از فصل تابستان آماده خدمات رسانی به شهروندان خواهند شد.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از این مجموعه ها هم اکنون به چرخه خدمات رسانی بازگشته اند، یادآور شد: با اعتباراتی که در نظر گرفته شده سایر مجموعه های ورزشی نیز در حال تجهیز و بازسازی هستند تا با کیفیت بهتری به شهروندان خدمات ارائه نمایند.

شمس احسان بعلاوه اعلام کرد: علاوه بر این، بودجه و اعتبارات لازم به شهرداری های منطقه ها 22 گانه و سازمان ورزش داده شده تا بتوانند مسابقات ورزشی و جشنواره های تفریحی- ورزشی متنوع و متعددی را برای شهروندان به مرحله اجرا بگذارند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در مورد شرایط منطقه ها 22 گانه شهرداری از لحاظ برخورداری از سرانه های ورزشی، گفت: مطالعات انجام شده در کلانشهر تهران بر روی سطوح و سرانه ورزشی، حاکی از این است که بین واقعیت های موجود و نیازهای مردم در رابطه با فضاهای ورزشی فاصله زیادی وجود دارد.

وی افزود: اگر چه آمار به دست آمده از سرانه فضای ورزشی در سال 1394 که حدود 72/1 متر مربع برای هر نفر است، در مقایسه با سرانه مطلوب جهانی پایین تر است اما در مقایسه با طرح جامع تهران که معادل 82/1 متر مربع برای هر نفر مشخص شد، از شرایط نسبتاً مطلوبی برخوردار بوده است.

شمس احسان تأکید کرد: این مطلوبیت به این معنا نیست که همه منطقه ها، از مقدار مطلوبی از سرانه ورزشی بهره مندند؛ چراکه نحوه توزیع و پراکنش نامناسب فضای ورزشی در سطح شهر تهران مانع استفاده مطلوب از آنها به وسیله بعضی شهروندان شده است.

وی با بیان اینکه بعضی منطقه ها کلانشهر تهران از سرانه ورزشی بالایی برخوردار هستند، اظهار کرد: این امر باعث نزدیک شدن و یا رسیدن این منطقه ها به استانداردهای جهانی در سرانه فضای ورزشی شده است.

رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه بر اساس نتایج تحقیق مذکور در 16 منطقه از منطقه ها شهر تهران، سرانه فضاهای ورزشی کمتر از میانگین سرانه پیشنهادی طرح جامع شهر تهران است، یادآور شد: نتایج نشان داده که توزیع فضاهای ورزشی در سطح منطقه ها به طور عادلانه انجام شده است.

وی با بیان اینکه منطقه ها 9، 14، 15، 21 و 22 در مقایسه با منطقه ها دیگر از سرانه ورزشی مطلوبی برخوردار هستند، گفت: سرانه فضای ورزشی منطقه ها 2، 3، 4، 16، 18، 19 و 20 قابل قبول است و منطقه ها 5، 6، 7، 8، 10، 11، 12، 13 و 17 که غالباً دارای بافت فشرده و تراکم جمعیتی بالایی هستند با کمبود فضای ورزشی روبرو اند.

منبع: همشهری آنلاین

به "کدام منطقه ها تهران شرایط بدی از نظر فضای ورزشی دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام منطقه ها تهران شرایط بدی از نظر فضای ورزشی دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید