یاسمین مقبلی فرمانده چه ماموریتی است؟

به گزارش وبلاگ دانشگاه، یک گروه بین المللی متشکل از چهار نفر به نمایندگی از چهار کشور پس از پرتاب موفقیت آمیز به ایستگاه فضایی بین المللی در در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا در مدار قرار گرفتند. ماموریت SpaceX Crew-7 هفتمین ماموریت تجاری چرخشی خدمه ناسا است.

یاسمین مقبلی فرمانده چه ماموریتی است؟

به گزارش خبرآنلاین، موشک فالکون 9 اسپیس ایکس، فضاپیمای دراگون را به مدار زمین پرتاب کرد که فضانورد ناسا، یاسمین مقبلی، فضانورد آژانس فضایی اروپا، آندریاس موگنسن و ساتوشی فوروکاوا و کنستانتین بوریستوف از سازمان فضایی ژاپن و روسیه در آن حضور داشتند.

بیل نلسون، مدیر ناسا، گفت: خدمه Crew-7 در ایستگاه، بیش از 200 آزمایش علمی را در راستای آماده شدن برای مأموریت های ماه، مریخ و فراتر از آن پشت سر خواهند گذاشت، تمام این ها در عین حال به نفع بشریت روی زمین است. ناسا با مشارکت با کشور های سراسر دنیا، نخبه ها را برای شرکت در ماموریت های جسورانه درگیر می نماید، و واضح است که وقتی با هم کار می نمایند، می توانند کار های بیشتری انجام دهند.

در طول پرواز دراگون، اسپیس ایکس مجموعه ای از مانور های اتوماتیک فضاپیما را از مرکز کنترل مأموریت خود در هاثورن، کالیفرنیا رصد خواهد نمود و تیم های ناسا عملیات ایستگاه فضایی را در طول پرواز از مرکز کنترل ماموریت در مرکز فضایی جانسون در هیوستون زیر نظر خواهند داشت.

فضاپیمای دراگون که Endurance نام دارد، در ساعت 8:39 صبح یکشنبه، 27 اوت، به طور مستقل به درگاه فضایی ماژول هارمونی ایستگاه متصل می گردد. تلویزیون ناسا، برنامه ناسا و وب سایت آژانس پوشش مستقیمی از داکینگ و دریچه را ارائه خواهند کرد.

خدمه crew-7 به خدمه ایستگاه فضایی Expedition 69 خواهند پیوست. برای مدت کوتاهی، تعداد خدمه ایستگاه فضایی به 11 نفر افزایش می یابد تا اینکه اعضای crew-6 چند روز بعد به زمین بازگردند. Crew-7 تحقیقات علمی جدیدی را به نفع بشر انجام خواهد داد و برای اکتشاف انسان در افق های دوردست آماده می گردد.

آزمایش ها شامل جمع آوری نمونه های میکروبی از فضای بیرونی ایستگاه فضایی، اولین مطالعه واکنش انسان به مدت های مختلف پرواز فضایی، و آنالیز جنبه های فیزیولوژیکی خواب فضانوردان است. این ها تنها بخشی از آزمایش های علمی و نمایش های فناوری است که در طول ماموریت آن ها انجام می گردد.

منبع: nasa

منبع: فرارو

به "یاسمین مقبلی فرمانده چه ماموریتی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاسمین مقبلی فرمانده چه ماموریتی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید