یوتیوب از تیک تاک پیشی گرفت، 2 میلیارد مخاطب ویدئو های کوتاه

به گزارش وبلاگ دانشگاه، تعداد کاربران سرویس YouTube Shorts از 1.5 میلیارد نفر که سال گذشته اعلام شد، افزایش پیدا نموده است. گوگل در جلسه اعلام عایدی های مالی سه ماهه دوم سال 2023، گفت یوتیوب 7.67 میلیارد دلار به وسیله تبلیغات، فروش داشته که فراتر از برآورد تحلیلگران بود و رشد چهار درصدی بر مبنای سالانه را ثبت کرد. این شرکت بعلاوه تبلیغات 30 ثانیه ای غیرقابل رد شدن را به سرویس پولی یوتیوب سلکت اضافه نموده است.

یوتیوب از تیک تاک پیشی گرفت، 2 میلیارد مخاطب ویدئو های کوتاه

به گزارش ایسنا، این شرکت علاوه بر تبلیغات، به عرضه ابزار های بیشتری به وسیله یوتیوب متمرکز شده و در آوریل، عرضه پیش فروش اشتراک ان اف ال ساندی تیکت را شروع کرد که در پاییز پخش خواهد شد. یوتیوب بعلاوه با شرکت وارنر بروس دیسکاوری برای عرضه بسته محتوایی دیگری در تلویزیون یوتیوب، به توافق رسیده است.

گوگل اظهار داشت در دستگاه های اینترنتی در آمریکا، 150 میلیون مخاطب دارد و مخاطبان جهانی این شرکت هم افزایش پیدا نموده اند. این شرکت سال گذشته اظهار داشت 80 میلیون مشترک پولی در سرویس های یوتیوب پریمیوم و موزیک دارد، اما در جلسه اعلام عایدیهایش، جزئیات نو مربوط به این سرویس ها را منتشر نکرد. یوتیوب هفته گذشته قیمت طرح اشتراک سرویس یوتیوب موزیک را دو دلار و سرویس موزیک خود را به مقدار یک دلار در آمریکا افزایش داد.

گوگل با رشد عایدی های تبلیغاتی و عایدی بخش ابری، سه ماهه مالی مثبتی داشت. این شرکت در سه ماهه منتهی به ژوئن، 74.6 میلیارد دلار عایدی داشت که بالاتر از 69.7 میلیارد دلار در مدت مشابه سال 2022 بود. ارزش سهام آلفابت (شرکت مادر گوگل) پس از تعطیلی بازار، حدود هفت درصد صعود کرد.

بر اساس گزارش وب سایت تِک کرانچ، آلفابت، روث پورات، مدیر مالی ارشد خود را به سمت رئیس و مدیر سرمایه گذاری ارشد ارتقا داد. با این ارتقا، پورات بر واحد های دیگر آلفابت مانند شکرت خودران وایمو، واحد Verily و Google Fiber نظارت خواهد نمود.

منبع: فرارو

به "یوتیوب از تیک تاک پیشی گرفت، 2 میلیارد مخاطب ویدئو های کوتاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یوتیوب از تیک تاک پیشی گرفت، 2 میلیارد مخاطب ویدئو های کوتاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید