21 جمله الهام بخش از پیروز ترین مدیران فناوری جهان
به گزارش وبلاگ دانشگاه، صنعت فناوری در حال رونق است و همه ما را به سمت یک انقلاب صنعتی جدید سوق می دهد. برای کسانی که امیدوارند بتوانند به پیروزیت برسند و به یک مدیر پیروز در فناوری تبدیل شوند، هیچ میانبری بهتر از گوش سپردن به سخنان افراد پیروز در این عرصه وجود ندارد.
به گزارش وبلاگ دانشگاه، در این مطلب 21 جمله الهام بخش و خردمندانه از 21 نفر از پیروز ترین افراد جهانی فناوری را انتخاب نموده ایم تا شاید چراغ راهی برای رسیدن به پیروزیت باشد.
1. ایلان ماسک
مهندسی نزدیک ترین چیز به جادوگری است که در جهان وجود دارد.
ایلان ماسک بنیان گذار و مدیرعامل شرکت های پیروز تسلا و اسپیس ایکس یکی از مشهورترین افراد در جهانی فناوری است. پیروزیت و انگیزه او ناشی از اشتیاق آشکار او به مهندسی و نوآوری است.
این سخن از وی به ما یادآوری می نماید که اگر از خود سوال پرسیدید که چرا می خواهید مهندس شوید، به یاد داشته باشید آنچه انجام می دهید، دست کمی از جادو ندارد.
2. جف بزوس
فقط افراد تازه وارد نیستند که نیاز به تشویق و راهنمایی دارند. برخی از بزرگان این عرصه هم هنوز به حکمتی که سال ها پیش به آن رسیده اند، متکی هستند. به عنوان مثال، جف بزوس بنیان گذار و مدیرعامل شرکت آمازون سال ها از این جمله رالف والدو امرسون الهام گرفته است:
زیاد خندیدن، کسب احترام افراد باهوش و جلب محبت بچه ها، به دست آوردن قدردانی از جانب منتقدان صادق و تحمل خیانت از جانب دوستان دروغین، ارزش قائل شدن برای زیبایی، یافتن بهترین ها، ترک جهانیی اندکی بهتر شده چه با به جهان آوردن یک کودک سالم، یک تکه باغچه یا یک شرایط اجتماعی بهتر شده، دانستن اینکه حتی یک زندگی [توسط شما] راحت تر شده به معنای این است که شما زندگی نموده اید. این پیروزیت محسوب می گردد.
3. ساتیا نادلا
صنعت ما به سنت احترام نمی گذارد، فقط به نوآوری احترام می گذارد.
ساتیا نادلا در اولین ایمیل خود به عنوان مدیرعامل شرکت مایکروسافت به نکته ای اساسی برای همه صنایع اشاره نموده است: اگرچه یادگیری از قدیمی ها خوب است، اما شما همواره باید در کوشش برای ایجاد چیزی جدید باشید. اجازه ندهید چیزهای کهنه مانع شما گردد و راهی جدید را در پیش بگیرید.
4. ساندار پیچای
برای من مهم است که ما فناوری را به عنوان یک نیروی برقرارنماینده تساوی، به عنوان یک توان برای همه در سراسر جهان راهنمایی کنیم.
فناوری با ارائه دسترسی برابر به اطلاعات و ارتباطات، توانایی خارق العاده ای دارد که همه ما را در شرایط برابر قرار دهد. این پیامی است که ساندار پیچای مدیرعامل شرکت الفبت آن را یادآوری می نماید.
اگر احساس می کنید گم شده اید و به دنبال هدف هستید، به یاد داشته باشید که کار شما به ایجاد جهانی بهتر و برابر یاری می نماید.
5. رید هاستینگز
عصر حجر. عصر برنز. عصر آهن. ما تمام دوران بشریت را بر اساس فناوری هایی که استفاده می نموده اند، تعریف می کنیم.
فناوری فقط مربوط به اینجا و اکنون نیست، بلکه همچنین به معنای یادآوری تمدن ما در خاطر آیندگان است. رید هاستینگز مدیرعامل نتفلیکس اشاره نمود که کار در صنعت فناوری به این معنی است که شما فقط آینده را شکل نمی دهید، بلکه تاریخ هم می سازید.
مهندسان امروز تمدن ما را با نوآوری هایشان تعریف می نمایند.
6. مارک زاکربرگ
بزرگترین خطر، عدم خطرپذیری است. در جهانی که خیلی سریع تغییر می نماید، تنها استراتژی که شکست را تضمین می نماید، ریسک نکردن است.
این یک حرف کلیشه ای است، اما واقعیت دارد. شما اگر به تمام شانس هایی که به شما روی می آورد، پشت کنید، همه آنها را از دست خواهید داد. این همان چیزی است که مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک نسبت به آن هشدار می دهد.
اگر می خواهید پیروز شوید، باید اقدام کنید، مهم نیست چقدر سخت به نظر برسد. ایستا بودن و پیشرفت نکردن مطمئن ترین راه برای شکست است.
7. تیم کوک
کار وقتی معنای جدیدی پیدا می نماید که احساس کنید در راستا درست قرار گرفته اید. در غیر این صورت، فقط یک شغل است و زندگی برای چنین چیزی خیلی کوتاه است.
شما باید کاری را که انجام می دهید دوست داشته باشید. تیم کوک مدیرعامل فعلی شرکت اپل این را به طور قطعی توصیه می نماید. اگر قرار است زندگی خود را وقف چیزی کنید، باید چیزی باشد که به آن علاقه دارید. در غیر این صورت، فقط یک شغل خواهد بود. وی همچنین اضافه کرد که شما نیازی به انتخاب میان خوب انجام دادن و عالی انجام دادن ندارید. امروزه این بیش از هر زمان دیگری یک انتخاب نادرست است.
به یاد داشته باشید که چه چیزی شما را به جلو سوق می دهد و بر این حس هدف متمرکز باشید. این چیزی است که بین شغل و حرفه تفاوت ایجاد می نماید.
8. مایکل دل
برای پیروزیت نیازی به نابغه بودن یا داشتن بینش خاص یا حتی فارغ التحصیل شدن از دانشگاه ندارید. شما فقط به یک چارچوب و یک رویا نیاز دارید.
مایکل دل مدیرعامل شرکت دل بر این عقیده است که خواه از دانشگاه فارغ التحصیل شوید و یا از هر طریق دیگر راه خود را پیدا کنید، همواره فرصت هایی در دسترس شما هست.
به آنچه از زندگی می خواهید فکر کنید و در حد توان خود به دنبال آن باشید. تفکر جانبی بسیار فراتر از آنچه بسیاری از مردم تصور می نمایند، پیش می رود.
9. دارا خسروشاهی
ناامیدی گاهی باعث نوآوری می گردد.
اگر نیاز، مادر اختراع باشد، پس شاید ناامیدی مادر نوآوری باشد. حداقل دارا خسروشاهی مدیرعامل شرکت اوبر بر این باور است. وقتی به این فکر می کنید که چگونه می خواهید تأثیر خود را در جهان بگذارید، همواره به دنبال آنچه که کم است و چگونه می توانید آن خلاء را پر کنید، باشید. بازاری را می بینید که اشباع نشده است؟ این همان نقطه شروع شماست.
10. ایوان اشپیگل
موضوع بیشتر کار کردن نیست؛ بلکه کارکرد منظم است.
موضوع همواره این نیست که چه کسی بیشتر کار می نماید، بلکه این است که چه کسی بهترین زمینه ها را برای تمرکز می داند. ایوان اشپیگل مدیرعامل اسنپ چت به ما یادآوری می نماید که به کار هوشمندانه تر نیاز است و نه سخت تر کار کردن.
وی می گوید که با آنالیز و تأمل، می توانیم ضعیف ترین پیوندها میان ایده ها و فرآیندهای خود را مشخص کنیم. مکث، معاینه و کار موثرتر را از قلم نیاندازید.
11. جک دورسی
همه جزئیات را کامل کنید و تعداد جزئیات نیازمند کامل شدن را محدود کنید.
سادگی همواره کلیدی است. شاید کسی این را بهتر از جک دورسی مدیرعامل توییتر نمی داند. وی می گوید که هنگام ایجاد یک چیز جدید، آن را در ساده ترین شکل مقیاس بندی کنید. اگر چیزی قرار است پیروزیت آمیز باشد، باید قابل دسترسی و بلافاصله قابل استفاده باشد.
12. دن شولمن
یکی از راه های درک پیشرفت انسان این است که ببینیم چگونه فناوری، محصولات و خدمات را به تدریج در دسترس تر و مقرون به صرفه تر نموده است.
فراموش کردن اینکه فناوری به چه میزان جامعه ما را شکل داده، آسان است. دن شولمن مدیرعامل پی پال به درستی خاطرنشان می نماید که هدف فناوری ایجاد جهانی برابرتر است.
13. جینی رومتی
رشد و آسایش با هم هم زیستی ندارند.
قبول این موضوع برخی اوقات سخت است، اما درست است. شما نمی توانید واقعاً پیروز شوید، مگر اینکه خودتان را به خارج از منطقه امن و راحت خود راهنمایی کنید. جینی رومتی مدیر اجرایی شرکت آی بی ام نیز با این عقیده موافق است.
وی می گوید شما هرگز به درستی نمی دانید که توانایی چه چیزی را دارید، مگر اینکه از برنامه عادی خود خارج شوید و دیدگاه های جدید را کاوش کنید.
14. برایان کرزانیچ
من می دانم که دانشکده مهندسی واقعاً چقدر سخت می تواند باشد، اما ارزشش را دارد.
وقتی دانشجو هستید زندگی همواره سرگرم نماینده و بازی نیست. فشار زیادی برای پیروزیت وجود دارد و شما ممکن است خود را در خصوص توانایی های خود زیر سوال ببرید و اینکه آیا این راستا برای شما درست است یا نه. فقط به یاد داشته باشید که شما تنها نیستید.
شخصی که توانسته با مصائب زندگی دانشجویی مبارزه کند و پیروز گردد، مدیرعامل اسبق شرکت اینتل، برایان کرزانیچ است که در حال حاضر مدیر عامل شرکت CDK Global است. وی تصدیق می نماید که خواندن رشته مهندسی هرچقدر هم سخت باشد، هر ثانیه اش ارزشمند است. وی می گوید از تجربه خود نهایت استفاده را ببرید و همه کوشش خود را به کار ببندید.
15. پیر نانترم
آیا شما در نقش خود احساس خوبی دارید؟ اگر بله، برای شما زمان مناسبی برای آزمایش چیزی جدید و خارج شدن از منطقه امن شماست.
کلیشه دیگری که یک حقیقت را در خود جای داده این است که شما باید کاری انجام دهید که هر روز شما را بترساند. طبق گفته پیر نانترم مدیرعامل سابق شرکت Accenture که در سال 2019 درگذشت، راحتی دشمن پیروزیت و نوآوری است.
وی بر این عقیده بود که همواره ارزش این را دارد که چیز جدیدی را امتحان کنید. حتی اگر شکست بخورید، بیشتر از اینکه کوشش ننموده باشید، درباره خود و فرایند خلاقیت خود خواهید آموخت.
16. استوارت باترفیلد
اگر یک دل نباشید و به خود تلقین نکنید، طراحی چیزی برای کسی بسیار سخت می گردد.
همواره یادآوری این نکته مهم است که بهترین فناوری ها برای خدمت رسانی به مردم ایجاد شده اند. به همین دلیل شناخت افراد و نیازهای آنها کلید پیروزیت در فناوری است. استوارت باترفیلد بنیان گذار Flickr و Slack بر این عقیده است.
وی می گوید هرگز انسان های پشت ماشین ها را از قلم نیاندازید، خواه کارگران شما باشند یا بازار هدف شما. پیروزیت خود را در میزان توانایی تفسیر و تأمین نیازهای انسان بسنجید.
17. سوزان ووجیتسکی
کدنویسی مانند نوشتن است و ما در دوره یک انقلاب صنعتی جدید زندگی می کنیم. آنچه رخ داده این است که شاید همه می دانند چگونه از رایانه استفاده نمایند، مثل اینکه خواندن بلدند، اما نوشتن آن را نمی دانند.
هرگز میزان مهارت های خود را دست کم نگیرید. همانطور که سوزان ووجیتسکی مدیرعامل یوتیوب اشاره می نماید؛ کدنویسی یکی از ارزشمندترین مهارت هایی است که امروزه هر کس می تواند بیاموزد.
وی بر این باور است که ما در آستانه عصر جدیدی از فناوری هستیم و هر روز به اهمیت مهارت های خلاقانه مانند کد نویسی اضافه کرده می گردد. برای کار خود ارزش قائل شوید و بدانید که آینده ای هیجان انگیز می سازید.
18. ریچارد برانسون
از نظر من، تجارت، پوشیدن کت و شلوار یا راضی کردن سهام داران نیست، بلکه صادق بودن با خود، با ایده های خود و تمرکز بر موارد لازم است.
وفادار ماندن به آنچه که هستید و متعهد بودن به آن احساسات به شما در حرفه خود یاری خواهد نمود. پیروزیت ریچارد برانسون به عنوان مدیرعامل گروه ویرجین در گرو این جمله است. سلیقه برانسون و عشق به شکستن مرزها در زمینه ارتباطات، بانکداری، موسیقی، مسافرت، هوافضا و حمل و نقل طی سال های متمادی موجب پیروزیت وی در طیف گسترده ای از تجارت ها شده است. وی پیروزیت خود را مدیون حفظ اصالت خود می داند.
19. تونی هسیه
کسب و کارها اغلب فرهنگ را فراموش می نمایند و در نهایت آنها از آن رنج می برند، زیرا شما نمی توانید خدمات خوبی را با کارمندان ناراضی ارائه دهید.
متأسفانه تونی هسیه بنیان گذار شرکت Zappos در سال 2020 درگذشت. با این حال، تأثیر او در جهانی تجارت الکترونیکی و فلسفه کارمند محور وی زنده خواهد ماند. وی سرگرمی و فردیت را در محل کار تشویق می کرد. او می خواست یک فضای باز و خلاق ایجاد کند که جاه طلبی ها و رسیدن به اهداف را برای کارمند تسهیل کند. سبک مدیریت وی طی این سال ها توسط تعداد بی شماری از استارتاپ ها پذیرفته شده است.
20. جاش جیمز
وقتی ایده ای پیدا کردید که نمی توانید به آن فکر نکنید، احتمالاً ایده خوبی برای پیگیری است.
جاش جیمز بنیانگذار و مدیرعامل شرکت دومو(Domo) می گوید: آیا ایده ای دارید که نمی توانید آن را از ذهن خود بیرون کنید؟ مفهومی که می تواند یک ایده تجاری مناسب باشد؟ چرا برای پیگیری آن اقدام نمی کنید؟ برخی از بزرگترین ایده های جهان با همین احساس سمج و آزار دهنده شروع شده اند.
21. دیوید کارپ
کارآفرین کسی است که دارای بصیرت برای چیزی است و می خواهد آن را ایجاد کند.
دیوید کارپ بنیان گذار Tumblr می گوید اگر می خواهید یک ایده را به نتیجه برسانید، به یک بینش و بصیرت و چشم انداز نیاز دارید. کارآفرینان و مدیران عامل عالی عرصه فناوری می دانند که چگونه یک مفهوم را پرورش دهند، از مردم الهام بگیرند و ایده را به بازار عرضه نمایند. فکر کردن روی یک ایده اولین قدم و آسان است و اجرای واقعی آن ایده سخت است.
منبع: خبرگزاری ایسنا