اسکان اضطراری سیل زدگان آذربایجان شرقی

به گزارش وبلاگ دانشگاه، بارش باران تابستانی به منطقه ها شهری و روستایی 4 شهرستان در استان آذربایجان شرقی خسارت وارد کرد و تا کنون 15 نفر اسکان اضطراری داده شده اند. امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

اسکان اضطراری سیل زدگان آذربایجان شرقی

به گزارش وبلاگ دانشگاه، بارندگی های شدید سه شنبه شب (7 مهر) باعث جاری شدن سیل در شهرستان های اهر، ورزقان، کلیبر و خداآفرین شده و نیروهای امدادرسان همچنان پای کار هستند.

مدیر کل بحران آذربایجان شرقی به وبلاگ دانشگاه گفت: در این سیلاب به 31 روستا در اهر، 20 روستا در ورزقان و 10 روستا در خداآفرین خسارت وارد شد که بیشترین خسارت مربوط به اماکن مسکونی، باغات، مزارع، دام، زیرساخت های گاز و برق و راه های روستایی بود. خسارت در شهرستان کلیبر فقط در بخش راه های روستایی، مزارع و باغات بود و اماکن مسکونی آسیب ندیدند.

محمدباقر هنربر درباره مصدومان سیل اخیر اضافه نمود: خوشبختانه در جریان سیل تلفات جانی گزارش نشده است. 39 نفر مصدوم و در همان ساعات اولیه به بیمارستان منتقل شدند. 38 نفر درمان سرپایی و مرخص شدند. یک نفر هم بستری است که حال عمومی او مساعد گزارش شده است.

به گفته مدیر کل بحران اذربایجان شرقی، اسکان اضطراری روستاییان آسیب دیده از سیل در دستور کار است و با سرعت پیگیری می گردد.

هنربر ادامه داد: 15 نفر در چادرهای هلال احمر اسکان اضطراری داده شدند و مابقی افرادی که خانه شان آسیب دیده و ناایمن است در چادرها اسکان داده می شوند. اما بعضی خانواده ها ترجیح می دهند در منزل اقوام ساکن شوند.

بازدید از روستاهای آسیب دیده از سیل ادامه دارد و اقلام غذایی، پتو و موکت در اختیار آسیب دیدگان قرار می گیرد. به گفته محمد اصغری، کارشناس هواشناسی نیز در آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، مازندران، خراسان شمالی هر لحظه احتمال وقوع سیلاب وجود دارد و ضروری است شهروندان از حضور در اطراف رودخانه ها خودداری نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "اسکان اضطراری سیل زدگان آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکان اضطراری سیل زدگان آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید