برترین مقاصد برای سفر در تعطیلات عید فطر 1401

به گزارش وبلاگ دانشگاه، سفر در تعطیلات عید فطر یکی از دلچسب ترین اتفاقاتی است که می تواند برای شما رخ دهد. از سال 1390 بود که تعطیلات عید فطر به 2 روز افزایش پیدا کرد و فرصتی شد برای استراحت و تجدید نیرو که مورد استقبال فراوانی نیز نهاده شد. در این تعطیلات شما می توانید با انتخاب مقاصد سفر داخلی یا خارجی در کنار خانواده و یا دوستان لحظات خوبی را سپری کنید. در این مقاله به شما خواهیم گفت که شهرها و کشورهایی می توانند بعنوان یک انتخاب مناسب برای شما در تعطیلات عید فطر محسوب شوند.

برترین مقاصد برای سفر در تعطیلات عید فطر 1401

سفر در تعطیلات عید فطر

تعطیلات عید فطر 1401 در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته دوم اردیبهشت ماه قرار گرفته و البته کم نیستند افرادی که روزهای پایانی هفته را نیز با این دو روز جمع نموده و به یک سفر دلچسب داخلی و خارجی خواهند رفت. در ادامه چند مقصد سفر مجذوب نماینده داخلی و خارجی برای تعطیلات عید فطر را به شما پیشنهاد خواهیم کرد.

ما سفر خود را ابتدا از شهرهای ایران شروع نموده و به شما نیز پیشنهاد می کنیم تا توریستی را از داخل کشور شروع کنید. کشور ایران جاذبه های طبیعی و تاریخی عجیبی دارد که در هیچ کجای دنیا نمی توان مانند آنها را مشاهده کرد.

1- سفر به شیراز جنت تراز

عید فطر سال جاری در ماه اردیبهشت است و اردیبهشت برترین فصل برای سفر به شیراز که پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه آن را از دست ندهید. در ماه اردیبهشت دیگر شلوغی نوروز شیراز را نمی بینید و البته مسافرت شما همزمان خواهد بود با باز شدن گل های محمدی و نسترن و پیچ علاءالدوله که همگی یک نمایشگاه گل فصلی در این شهر راه اندازی می نمایند. از تماشای های شیراز بعد از باغ ارم، باغ دلگشا، باغ دنیا نما، باغ نظر، باغ عفیف آباد و باغ نارنجستان قوام به آرامگاه حافظیه، آرامگاه سعدیه، خواجوی کرمانی، هفت تنان، اَرسَن وکیل و ارگ کریمخانی میرسیم که هر کدام در نوع خود بی نظیر و تماشای و تکرار نشدنی هستند.

این شهر علاوه بر جاذبه های طبیعی، امامزادگان معروف و واجب و تعظیمی نیز دارد. البته ناگفته نماند که در کنار جاذبه های طبیعی، تاریخی، مذهبی و فرهنگی، خوراکی ها و تنقلات لذیذ شهر شیراز شاید پنجمین جاذبه توریستی این شهر محسوب شوند. انواع غذاهای سنتی، آش ها، حلیم ها و حلوا ها در کنار فالوده و بستنی سنتی شیرازی و عرقیات خوش رنگ و خوش طعم و معطر آن از جمله جاذبه هایی هستند که نمی توان در شهر شیراز آنها را نادیده گرفت. سفر در تعطیلات عید فطر به شیراز بدون شک فراموش نشدنی خواهد بود.

2- سفر ترکمن صحرای نجیب

سفر در تعطیلات عید فطر به ترکمن صحرا یک انتخاب بدون نقص است. منطقه ای خوش آب و هوا و زیبا در شمال شرق کشور که بخش هایی از خراسان شمالی و گلستان را نیز شامل می گردد. شهر های ترکمن نشین این منطقه گنبد کاووس، بندر ترکمن، آق قلا، کلاله، سیمین شهر و چند شهر دیگر هستند که در کنار یکدیگر اقلیم ترکمن صحرا را تشکیل داده اند. تمامی شهر ها در ترکمن صحرا توریست پذیر بوده و این منطقه اقامتگاه هایی دارد که برای طبیعت گردان و توریستان تجهیز شده است. اما بیشتر مسافران مایل هستند که در یورت اقامت نمایند.

یورت به عبارتی خانه افراد ترکمن است که کلبه ای گرد بوده و استعاره از روزگار و فلک را به بیننده القا می نماید. ناگفته نماند که در یورت ها جایگاه افراد خانواده معین است و هر کسی در جایگاه خود می نشیند. منطقه ترکمن صحرا بشدت وسیع است و بدون شک منطقه ها تماشای زیادی برای دوستداران طبیعت و ماجراجویان دارد. طبیعت گردی در این منطقه خالی از لطف نیست است و به شما پیشنهاد می کنیم که اگر برای سفر در تعطیلات عید فطر ترکمن صحرا را انتخاب کردید، حتما این یک شب را در چادر و یا کیسه خواب و در زیر آسمان پرستاره سپری کنید.

3- سفر تالش و سوباتان، ییلاق ایران

ییلاق سوباتان یکی از منطقه ها بسیار تماشای و مجذوب نماینده تالش است که در زبان تالشی آن را سووتون نیز می نامند. سوباتان در شمال غربی تالش قرار گرفته و پوشیده از چمن زار ها و گلزار های سرسبز و زیباست که در کنار دام ها، اسب ها و چشمه های گوارا یک نقاشی بی نظیر طبیعی را خلق نموده است. طبیعت بکر ایران که از هر گوشه آن زیبایی، خود را نمایان میکند. کلبه های چوبی با پنجره های قدیمی در کنار جاده هایی که هر دو طرف آن ها گل های وحشی روییده و صدای پرندگان که بی وقفه در حال خواندن هستند، همگی در کنار هم شما را به یک ییلاق و خوش آب و هوا دعوت می نمایند.

در این منطقه خبری از آلودگی صوتی، آنتن های موبایل و دکل های برق نیست و یکی از مقاصد بی نظیر توریستی برای سفر در تعطیلات عید فطر محسوب می گردد. سوباتان در زبان محلی به معنای مکان فرو رفتن آب است و به روایتی در این منطقه چشمه ای وجود داشته که آب آن بعد از جوشیده شدن از دل زمین دوباره به درون خاک فرو می رفته است. در این منطقه شما با صدها خانواده دامدار و عشایر روبه رو هستید که در آرامش وصف ناپذیر طبیعت زندگی روزمره خود را میگذرانند و به دور از هرگونه هیاهو و شلوغی و اضطراب زندگی شهری روزگار می گذرانند.

4- کردستان و جشنواره های لذیذ

فصل بهار خصوصا اردیبهشت ماه، یکی از اوقاتی است که شما می توانید در آن زیبایی های وصف ناپذیر کردستان را ببینید. فصل بهار در کردستان همراه است با جشن ها و جشنواره های متعددی که به واسطه آن مردم به دور یکدیگر جمع می شوند و به پایکوبی و پایکوبی می پردازند. استان کردستان در یک منطقه کوهستانی با رودخانه ها، کوه ها، دریاچه ها، یخچال های طبیعی دست نخورده و بکر و دشت های سرسبز قرار گرفته و در کنار مردم خونگرمی که دارد، یک مقصد سفر مناسب محسوب می گردد. فصل بهار و اردیبهشت ماه دقیقا زمان برگزاری جشن ها و جشنواره های متعددی است که مردم در کردستان به بهانه آنها به دور یکدیگر جمع می شوند و در حال خوب یکدیگر شریک هستند

برای مثال یکی از جشن هایی که در اردیبهشت ماه در این منطقه برگزار می گردد جشنواره غذا های بهاری است که شرکت نمایندگان از تمام نقاط استان کردستان به سنندج سفر می نمایند و با غذا های گوناگون و محلی و بعلاوه شیرینی های مجذوب نماینده و لذیذ منطقه، این جشنواره را برگزار می نمایند. به همین علت سفر در تعطیلات عید فطر به کردستان را نباید فراموش کنید.

5- لرستان، گنجینه تاریخ طبیعی ایران

بدون شک سفر در تعطیلات عید فطر به لرستان بسیار خاطره انگیز خواهد بود. لرستان در پیچ و خم زاگرس و در دل صخره ها و تپه های بلند آن که پاسبان بخشی از تاریخ، فرهنگ و زیبایی های ایران است، قرار گرفته. منطقه ای به شدت خوش آب و هوا در فصل اردیبهشت که با چشمه ها و آبشارهای بی نظیر خود پذیرای شما خواهد بود.

این استان را بزرگترین منطقه لر نشین کشور می دانند که به راحتی و در عرض چند روز می توانید با گشت و گذار در آن، تمامی زیبایی هایش را ببینید. شما در این سفر تنها به یک کوله پشتی و بلیت نیاز خواهید داشت و البته یک برنامه سفر دقیق که بتواند تمام زیبایی های این منطقه را به شما نشان دهد. به شما توصیه می کنیم اگر به لرستان سفر کردید شهر های بروجرد، خرم آباد و پلدختر را نباید فراموش کنید و حتما از جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی آنها تماشا کنید.

6- ملاقات با شیرین و فرهاد در کرمانشاه

در غربی ترین نقطه ایران، کرمانشاه قرار گرفته که با رودهای خروشان و آب و هوای کوهستانی هر ساله مسافران و توریستان بیشماری را به سمت خود دعوت می نماید. سفر در تعطیلات عید فطر به کرمانشاه، بدون شک یک تجربه کاملا متفاوت خواهد بود. کرمانشاه از آن منطقه های است که حتماً باید در طول عمر خود یک بار از آن تماشا کنید. شهری که جاذبه های تاریخی، طبیعی و خصوصا غارهای آن در طول تاریخ مثال زدنی هستند.

برترین زمان برای سفر به کرمانشاه، اردیبهشت و ماه های بعد از آن است که هوا رو به گرمی میرود و معتدل است. در این استان نیز شما با آیین ها و جشنواره های متعددی روبرو هستید که چهره ای متفاوت از این منطقه را به شما نشان خواهند داد. مراسم سنتی و آیینی، صنایع دستی بومی، موسیقی و نمایش و پخت آش ها و شیرینی ها که همگی از جاذبه های توریست پذیر و مثال زدنی این منطقه محسوب می شوند.

7- سفر به شهر بادگیرها، یزد

شهر یزد را قدیمی ترین شهر خشتی ایران نیز می نامند که به علت آثار تاریخی مجذوب نماینده و یادگارهای طبیعی، به شدت مورد توجه توریستان و مسافران است. اگر می خواهید برای سفر در تعطیلات عید فطر شهر یزد را انتخاب کنید باید بگوییم اردیبهشت یزد هنوز هم برای سفر کردن مناسب است و آب و هوای معتدلی دارد. این شهر کویری در فصل بهار هنوز گرم نیست و آب و هوای متبوع آن شما را به وجد خواهد آورد.

اگر قصد دارید در اردیبهشت ماه و تعطیلات عید فطر به یزد سفر کنید، مطمئن باشید که با قدم زدن در خیابان ها و ملاقات از آثار تاریخی و جاذبه های توریستی این شهر برترین تعطیلات را برای خود رقم خواهید زد. شهر یزد در اردیبهشت ماه دیگر شلوغی نوروز را ندارد و به علت خلوتی یک مکان مناسب برای سفر محسوب می گردد. ناگفته نماند که همچون سایر شهرهای ایران در شهر یزد نیز با غذاها و شیرینی های لذیذ و خوشمزه ای رو به رو هستید که پیشنهاد میکنیم امتحان کردن آن ها را نباید فراموش کنید.

8- سفر به دل عجائب ایران، کندوان تبریز

روستای کندوان تبریز که دقیقاً در 60 کیلومتری جنوب غرب شهر تبریز قرار گرفته، تنها روستای صخره ای دنیا است که در کنار روستای صخره ای میمند هنوز هم زندگی در آنها جریان دارد و سالانه مسافران و توریستان مشتاق زیادی را به سمت خود میکشاند. قدمت این روستا به هفت هزار سال پیش برمیگردد که به علت زیبایی های بکر و خاص آن سبب شده جز آثار ملی ثبت گردد و یکی از عجیب ترین روستاهای کشور ایران نیز محسوب می گردد.

در این منطقه کوهستانی شما با آب و هوای بسیار خنکی روبرو هستید که البته ماه اردیبهشت و سفر در تعطیلات عید فطر به این منطقه یک انتخاب بی نظیر و تکرار نشدنی خواهد بود. این روستا حاصل گدازه ها و مواد مذاب به جای مانده از آتشفشان است که طی سال های متمادی و البته با دخالت انسان به این شکل و شمایل درآمده است. خانه ها در این روستا به شکل کله قند هستند و به علت شباهت به کندوی عسل به روستای کندوان معروف شده اند.

9- یک سفر لوکس به کیش

بدون شک اگر قصد دارید تا برای سفر در تعطیلات عید فطر جزیره کیش را انتخاب کنید، دلتنگ آبتنی و غواصی هستید. شنا کردن در آب های گرم و وسوسه نماینده خلیج فارس می تواند یک انگیزه قوی باشد تا شما را به سمت خود دعوت کند. ضمن اینکه به هیچ عنوان دست خالی از بازار های لوکس و رنگارنگ جزیره کیش بر نخواهید گشت. بدون شک فصل بهار و اردیبهشت ماه یکی از زمان های مناسبی هستند که شما می توانید به این جزیره سفری خاطره انگیز داشته باشید.

در اردیبهشت ماه تعطیلات نوروز تمام شده، از شلوغی و هیاهوی نوروز خبری نیست و شما به راحتی می توانید در این جزیره گردش نموده، خرید کنید و از تفریحات رنگارنگ و متنوع آن لذت ببرید. البته نباید فراموش کنید که آب و هوای این جزیره همواره مرطوب است و هیچگاه سرد نمی گردد، پس به راحتی می توانید در کوچه پس کوچه های این جزیره زیبا قدم بزنید و خستگی خود را در ساحل و در همجواری با صدای امواج دریا از تن بیرون کنید.

جهت رزرو سریع و آسان تور کیش، بلیط هواپیما کیش یا رزرو تک هتل کیش به صفحه اصلی وبلاگ دانشگاه مراجعه کنید:

10- مشهد و سلامی از راه دور به حضرت رضا علیه السلام

شهر مشهد همواره پر از زائر و مسافر است و شما هیچ وقت نمی توانید بگویید که چه زمانی دقیقاً این شهر خلوت خواهد بود. اما اگر شهر مشهد را برای سفر در تعطیلات عید فطر انتخاب نموده اید باید بگوییم انتخاب مناسبی است. هم زیارتی مقبول و دلنشین دارید و هم سیاحتی به یادماندنی که بدون شک برای شما پر خاطره خواهد بود. اردیبهشت ماه برترین زمان برای سفر به شهر مشهد است.

خلوتی نسبی این شهر در کنار آب و هوای دلنشین و مطبوع آن سبب می گردد که هم دستان خود را به ضریح برسانید و هم بدون واهمه از شلوغی، خرید های جالبی داشته باشید. ناگفته نماند که در شهر مشهد دو پارک آبی که از تفریحات هیجان انگیز این شهر به حساب می آیند نیز می توانند سفری پر خاطره را برای شما رقم بزنند. در کنار آن به شما توصیه می کنیم که حتما به روستای هزار ساله کنگ و چالیدره مشهد نیز سفر کنید و از تماشا جاذبه های طبیعی این منطقه ها در اردیبهشت ماه لذت ببرید.

همین حالا تور مشهد رو با پایین قیمت ویژه عید فطر رزرو کنید!

11- سفری به وسعت تمام دنیا در اصفهان

تصور من این است که اگر خواننده این مقاله هستید حتماً یک بار به اصفهان سفر نموده اید اما اگر چنین نیست باز هم لازم نیست نگران باشید چون سفر در تعطیلات عید فطر به اصفهان برترین انتخاب خواهد بود. شهری نام آشنا که مقصد توریستان داخلی و خارجی فراوانی است و جاذبه های بی نظیری دارد. تابستان ها در اصفهان گرم و زمستان ها بسیار سرد هستند اما فصل بهار و خصوصاً اردیبهشت ماه در این شهر تماشای است.

هنوز هوا آنچنان گرم نشده و قدم زدن در خیابان ها برای تماشا جاذبه های زیبای این شهر برای شما آزار دهنده نخواهد بود. این شهر به میزان تمام دنیا جاذبه تاریخی دارد و در کنار شیراز، تبریز، یزد، کرمانشاه، زنجان، ایلام و سایر شهرهای ایران گنجینه ای گرانبها از تاریخ ایران را در خود حفظ نموده است. اصفهان نیز خوراکی ها و شیرینی های لذیذی دارد که به هیچ عنوان نباید آنها را از دست بدهید و امتحان کردن آن ها بعد از یک ماه روزه داری بدون شک خالی از لطف نخواهد بود.

بعد از ایرانگردی می خواهیم سری هم به کشورهای دیگر بزنیم و چند مقصد سفر متفاوت در سایر نقاط دنیا را برای سفر در تعطیلات عید فطر به شما معرفی کنیم، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

1- استانبول رنگارنگ

وبلاگ دانشگاه معتقد است که استانبول یکی از مقاصد سفر مجذوب نماینده برای توریستان خصوصاً ایرانیان است. در این شهر شما با جشنواره های متعدد، جاذبه های توریستی تاریخی و مراکز خرید متنوعی روبرو هستید که در میان مردم هواداران زیادی دارند. فصل بهار و البته ماه اردیبهشت به علت وجود فستیوال های خرید رنگارنگ و متنوع و بعلاوه تخفیفات فوق العاده، یکی از فصل های مناسب برای سفر به این شهر است.

اگر در تعطیلات عید فطر میخواهید با کمترین قیمت به استانبول سفر کنید، روی تصویر زیر کلیک کنید و تور استانبول را با نرخ ویژه رزرو کنید!

برخلاف فصل تابستان که سفر به استانبول بسیار گران تمام می گردد، فصل بهار مطلوب و مناسب است و شما می توانید ارزان و مالی به استانبول را در اردیبهشت ماه تجربه کنید. اگر مقصد سفر در تعطیلات عید فطر شما شهر استانبول است باید بدانید که از باران های آزار دهنده و موسمی خبری نیست، پس بدون هیچ نگرانی چمدان خود را ببندید و پرواز کنید.

2- دبی همواره لوکس !

اگر برای سفر در تعطیلات عید فطر شهر دبی در امارات متحده را انتخاب نموده اید باید بگوییم شخصیت خاصی دارید. این شهر با آسمان خراش های غول پیکر خود در کنار بادگیر های کوچک و کاهگلی، تناقضی مجذوب نماینده در میان شهرهای توریست پذیر دنیا را ایجاد نموده است. برخلاف منطقه کویری که شهر دبی در آن واقع شده، شما بدون هیچ نگرانی می توانید فصل بهار و البته تابستان را برای سفر به این منطقه انتخاب کنید.

شهر مدرن و پیشرفته دبی به گونه ای برنامه ریزی و ساخته شده است که کمترین آسیب و آزار از گرما در آن متوجه شما خواهد بود و بدون هیچ دغدغه ای میتوانید از مجذوب نمایندهیت ها، تفریحات و زیبایی های این شهر لذت ببرید. البته ناگفته نماند که فصل تابستان با وجود گرما هواداران زیادی دارد و فصل بهار و اردیبهشت ماه یکی از ماه های مطلوب و دوست داشتنی سفر به این شهر است. پس بدون هیچ نگرانی به دبی سفر کنید.

3-تفلیس ؛ مقصد مالی سفر خارجی

گرجستان پایتختی بسیار مجذوب نماینده و تماشای به نام تفلیس دارد که به طور حتم یکی از مقاصد توریستی پرطرفدار در دنیا به شمار میرود. برای سفر به تفلیس شما به ویزا یا ویزا نیازی ندارید ضمن اینکه سفر شما از نظر بعد مسافتی کوتاه است و البته هزینه زیادی نیز برای شما نخواهد داشت. به تمام دلایلی که شرح دادیم شهر تفلیس یکی از مطلوب ترین و محبوب ترین مقاصد سفر ایرانیان است و اگر تصمیم دارید برای سفر در تعطیلات عید فطر این شهر را انتخاب کنید به شما تبریک می گوییم، چون برترین مکان را در برترین زمان را برای گذراندن تعطیلات انتخاب نموده اید. اردیبهشت و فصل بهار در تفلیس با خودنمایی پربار گلها و گیاهان همراه است و قدم زدن در گذرگاه های این شهر آن هم در بهار، میتواند تجربه های عجیب و به یاد ماندنی برای شما باشد.

اگر می خواهید تعطیلات عید فطر با کمترین مرخصی به سفری خارجی مالی و ارزان بروید تور تفلیس برترین گزینه است.

4- سواحل دلربای آنتالیا

گمان نمی کنم چندان لزومی داشته باشد که از مجذوب نمایندهیت ها و بهشتی که در آنتالیا انتظار شما را می کشند سخنی بگوییم. یک نام آشنا و پرآوازه که بدون شک حتی اگر به این مقصد سفر ننموده باشید نام آن را شنیده اید و تصاویر زیبای آن را در فضای مجازی به چشم دیده اید.

فصل بهار خصوصاً اردیبهشت ماه در آنتالیا هوای بسیار ملایمی را شاهد خواهید بود که آسمانی آفتابی دارد و با گرمای نه چندان شدید خود، فرصتی عالی برای یک حمام آفتاب دلچسب را به شما می دهد. بدون شک اگر برای سفر در تعطیلات عید فطر آنهم در اردیبهشت ماه، آنتالیا را انتخاب نموده اید از آب و هوای مطلوب آن لذت خواهید برد . در این شهر ساحلی شما با سواحل متعدد و امکانات بی نظیری روبرو هستید که فرصتی برای تجدید قوا و به روزرسانی روح و جسم شما هستند.

5- مقصد آخر، کوش آداسی

یکی از شهرهای بسیار تماشای و زیبای کشور ترکیه شهر ساحلی کوش آداسی است که عاشقان تفریحات ساحلی به شدت از آن استقبال می نمایند. البته انتخاب مقصد کوش آداسی برای سفر در سفر در تعطیلات عید فطر می تواند یک انتخاب منحصر به فرد باشد چون شما علاوه بر لذت بردن از تفریحات آبی میتوانید سری هم به بناهای تاریخی و منطقه ها تماشای این شهر بزنید و با پیشینه تاریخی آن نیز آشنا شوید.

اما اردیبهشت ماه در فصل بهار یکی از برترین زمان هایی است که می توانید به این شهر مجذوب نماینده و زیبای ساحلی سفر کنید، البته اگر اهل تفریحات آبی هستید و از انجام دادن آنها لذت می برید. هوا در این فصل بسیار مطلوب است، خیابان ها خلوت هستند و شما به راحتی می توانید تجربه سفر بی نظیری از بودن در این شهر را کسب کنید.

تعطیلاتی پربار در اردیبهشت ماه

در این مقاله ما سعی کردیم که نقاط مختلفی از کشور ایران و سایر منطقه ها دنیا را به شما توصیه کنیم که سفر کردن به آنها در فصل بهار و البته اردیبهشت ماه مطلوب و خاطره انگیز است. به طور حتم منطقه ها دیگری نیز هستند که می توانند مقاصد سفر مناسبی برای سفر در تعطیلات عید فطر باشند. اما با در نظر گرفتن شرایط جغرافیایی و آب و هوایی بعلاوه پیک شلوغی منطقه ها مختلف، این شهرها از موقعیت های بهتر و مطلوب تری برخوردار هستند.

منبع: الی گشت

به "برترین مقاصد برای سفر در تعطیلات عید فطر 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مقاصد برای سفر در تعطیلات عید فطر 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید