تست فنی خودروی 6 چرخ سایپا در خیابان

به گزارش وبلاگ دانشگاه، زامیاد پادرا پلاس که محصول جدید این گروه خودروسازی به حساب می آید، به تازگی در مرکز تحقیقات سایپا به نسخه سه محور 6 چرخ تبدیل شده است. پادرا پلاس به عنوان نمونه فیس لیفت وانت های قبلی زامیاد شناخته می گردد که تا حدی در بحث امکانات و ظاهر نسبت به گذشته ارتقا پیدا نموده است.

تست فنی خودروی 6 چرخ سایپا در خیابان

تصاویر نشان می دهد، پیکاپ 6 چرخ زامیاد با پلاک عبور موقت وارد خیابان های تهران شده است. چندی پیش هم مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اظهار داشت که به زودی نسخه نهایی پیکاپ 6 چرخ زامیاد معرفی می گردد و قرار است تا این خودرو برای استفاده های خاص در بازار حضور داشته باشد.

زامیاد پادرا پلاس که محصول جدید این گروه خودروسازی به حساب می آید، به تازگی در مرکز تحقیقات سایپا به نسخه سه محور 6 چرخ تبدیل شده است. پادرا پلاس به عنوان نمونه فیس لیفت وانت های قبلی زامیاد شناخته می گردد که تا حدی در بحث امکانات و ظاهر نسبت به گذشته ارتقا پیدا نموده است.

زامیاد پادرا پلاس به موتور 2.4 لیتری Z24 مجهز است که 95 اسب بخار را با گشتاور 175 نیوتن متر فراوری می نماید. این توان به وسیله جعبه دنده 1+5 سرعته به چرخ های عقب این وانت انتقال داده می گردد.

در بحث قوای محرکه این خودرو تفاوت محسوسی با سایر پیکاپ های قدیمی زامیاد ندارد. با این حال استاندارد آلایندگی یورو 5 نیز برای این پیشرانه در نظر گرفته شده و امکاناتی نظیر ترمز های ABS و EBD در آن مشاهده می گردد.

فرمان هیدرولیک، تهویه مطبوع، شیشه ها و آینه های برقی، مه شکن جلو و عقب و… از جمله ویژگی های این پیکاپ فیس لیفت است. باید به این نکته اشاره نمود که پادرا پلاس حاصل ترکیب فودی لیون F16 با وانت نیسان زامیاد است.

در حال حاضر فراوری پادرا پلاس در کارخانه زامیاد شروع شده و چندی پیش هم فروش آن در مجموعه سایپا صورت گرفت. اما گویا با توجه به احتیاج بعضی دستگاه های امدادی از جمله هلال احمر، پروژه فراوری پادرا پلاس 6 چرخ شروع شده است. خودرو های شش چرخ به خاطر ظرفیت بار بیشتر و از سویی قابلیت بیراهه نوری قوی تر، در نقاط مختلف دنیا برای اهداف نظامی و امدادی استفاده می شوند.

آتش نشانی ها، صلیب سرخ، هلال اهمر، امداد راهداری ها و… از جمله مشتریان همیشگی خودرو های 6 چرخ هستند. البته که ماهیت اصلی خودرو های شش چرخ در بازار دنیای، انتقال قدرت میان تمام چرخ ها است و قطعا اگر قرار باشد تا پادرا پلاس 6 چرخ به مرحله فراوری تجاری برسد، باید انتقال قدرت آن به سه محور خودرو و با قابلیت تغییر ضرایب اتفاق بیافتد.

همچنین پادرا پلاس سه محور احتیاجمند پیشرانه ای قوی تر است و آن طور که گفته می گردد، گروه سایپا و شرکت زامیاد، پیشرانه ای جدید را برای خانواده پادرا پلاس در نظر گرفته اند.

منبع: فرادید

به "تست فنی خودروی 6 چرخ سایپا در خیابان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست فنی خودروی 6 چرخ سایپا در خیابان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید