تسلا در پرجمعیت ترین کشور دنیا کارخانه می سازد! ، جنوب آسیا میزبان صنایع ایلان ماسک

به گزارش وبلاگ دانشگاه، شرکت تسلا پس از اما و اگرهایی و فرازو فرودهایی در مذاکرات با دولت هند در صدد ساخت یک کارخانه در این کشور است. هند که به تازگی از چین از نظر جمعیتی جلو زده و به پر جمعیت ترین کشور جهان تبدیل شده می تواند از هر نظر بازار بسیار مناسبی برای فراوری خودروهای برقی باشد.

تسلا در پرجمعیت ترین کشور دنیا کارخانه می سازد! ، جنوب آسیا میزبان صنایع ایلان ماسک

به گزارش وبلاگ دانشگاه و به نقل از آره نا ای وی، سال گذشته، تسلا از دولت هند خواست تا مالیات واردات خودروها را کاهش دهد، زیرا امکان داشت مقدار مالیات واردات خودرو در این کشور تا 100 درصد افزایش یابد. دولت هند پیشنهاد تسلا را نپذیرفت و ترجیح داد که این خودروساز با تاسیس یک کارخانه خودروهای خود را در داخل این کشور بسازد، در حالی که خود تسلا می خواست ابتدا بازار را با واردات آزمایش کند. در نتیجه، این شرکت برنامه های خود را برای فروش خودرو در هند به حالت تعلیق درآورد.

اکنون به نظر می رسد تسلا نظر خود را در خصوص این موضوع تغییر داده، زیرا طبق گزارش ها پیشنهاد راه اندازی یک کارخانه در هند را داده است که هم برای بازار داخلی و هم برای صادرات از این کشور خودروهای برقی بسازد. این اطلاعات ظاهرا از منبعی آگاه از این موضوع درز نموده است.

همان منبع ادعا می نماید که پیشنهاد تاسیس یک کارخانه تازه به وسیله تسلا به مقامات هندی ارائه شده، البته هنوز مکان یا مبلغ سرمایه گذاری در این کارخانه تعیین نیست. ظاهرا این بار، تسلا در خصوص کاهش مالیات بر واردات خودرو درخواستی مطرح ننموده است. رویترز نیز گزارش داده است، مدیران ارشد تسلا این هفته در هند حضور یافته اند تا با دولت این کشور دیدار نمایند و درباره منبع محلی تامین قطعات و سایر مسائل گفت وگو نمایند.

هیات تسلا با مقامات دفتر نارندرا مودی، نخست وزیر هند و سایر وزارتخانه ها دیدار کرد، بنابراین زمان بندی برای ارائه چنین پیشنهادی به مقامات هندی مناسب است. ما فرض می کنیم که مذاکرات فراتر از این ها نیز پیش می رود و درباره جزئیات مربوط به مکان و مقدار سرمایه گذاری در این گفت وگوها نیز پرداخته می گردد، زمانی گزارش شد که مقامات هندی اعلام نموده اند این پیشنهاد را به شکل مبهم فعلی آن تأیید می نمایند و سپس موضوع مشوق ها محل مذاکره خواهد بود، زیرا این موارد معمولا فرایند شروع توافق بر سر قراردادهای کلان این چنینی است.

بیشتر بخوانید:

  • تصاویر | سایبرتراک تسلا چه زمانی به بازار می آید؟
منبع: همشهری آنلاین

به "تسلا در پرجمعیت ترین کشور دنیا کارخانه می سازد! ، جنوب آسیا میزبان صنایع ایلان ماسک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلا در پرجمعیت ترین کشور دنیا کارخانه می سازد! ، جنوب آسیا میزبان صنایع ایلان ماسک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید